Krishell Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Bmw har jo en slik nål man kan se hvor tung høyrefot man har. Finnes det noe universalt som man kan montere på en 940? Dette er vell noe man monterer på retur i så fall.(?). Mins jeg har sett volvor som også har dette. men ikke sikker å husker ikke hva volvo det var i såfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Det de målerne gjør er vel å måle undertrykket i plenumet - jo mer gass jo mer undertrykk. Biltema har noen målere - vakummeter eller noe heter det. Hvordan dette vil fungere på en bil med turbo, som også får overtrykk i plenumet, vet jeg ikke http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=460&iItemId=77447 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 da vil jo en turbotrykks måler fungere nogelunde? men jeg vil liksom " se " at bilen bruker mindre. jeg opplever at jeg kan bruke mindre pr mil ved å små hardkjøre en å bare tusle i 80 i 5gir.. så jeg lurte på om volvo kanskje har no opplegg får å spinne opp turbon ved å kjøre på mer bensin ellerno. jeg aner ikke. å måle hvor mye som kommer tilbake gjennom returen hadde jo vært en grei måte å lese av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 he he ,hvis du unngår ladetrykk ,så bruker den jo lite da.... hvis det er svar på ditt spm.. evt så kan du montere en slik sak som leser lambdaverdien din som bilekstra selger.. den viser luft/bensinblanding og det gir jo en viss indikasjon på hva den bruker... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Du kan jo alltids montere en oljetrykksgiver på returslangen, og et instrument inne i bilen. Men returtrykket vil jo variere litt etter hvor mye mye pumpene klarer å gi - og hvor mye de mater vil variere etter spenningen over pumpene - som igjen vil variere etter hvor mye strøm du bruker i bilen. Dette blir jo detaljer da, så en god indikasjon vil det nok kunne gi deg. Lambdaverdien forteller vel bare hvor ren forbrenningen er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Lambdaverdien forteller vel bare hvor ren forbrenningen er? stemmer vel egentlig det ,men ved full gass bil du vel ha endel uforbrent bensin tenker jeg ,ergo fet blanding... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Jeg har en slik lamdamåler men ingen bredbandslamda. Det med en trykkmåler på returen kan jo fungere farlig. men jeg kom på at en kammerat med turbomata bmw også har slik forbruker. kanskje man skal sjekke litt på bmw deler av forumet. V940R6 Det er akkurat det jeg prøver å ungå. men den bruker mer på små kjøring da. det som er rart. den begynte pluttselig å bruke en del mer etter et lite olje uhell hvor jeg fikk fylt på formye. ingen pakkninger etc har gått. alle ringene etc er hele. men den drar mer suppe... skal prøve å rense lmm etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 du kan justere co på lmm. Du tror ikke luftfilteret ditt er tett? Evnt at turboen har spruta litt olje hvis det var for høyt oljetrykk på motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 har ikke volvo noe av det samme som bmw da? mente jeg hadde det i en 240 jeg hadde en gang... men der sto det ikke liter men bare en skala som på turbo meteret liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 du kan justere co på lmm. Du tror ikke luftfilteret ditt er tett? Evnt at turboen har spruta litt olje hvis det var for høyt oljetrykk på motoren? det kan du nok ikke nei.. om målet er at bilen skal bruke mindre bensin,m er jo svaret nokså lett, la mototren gå lett(ikke bånngass i 4. gir @ 40km/t f.eks) aldri trø jernet i bunn, og unngå større ladetrykk, men en kan jo fint akselerere opp til 3.500-4.000rpm, sålenge man ikke trør gassen for fort og for langt ned.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Ikke? Kunne hvertfall det på 740en min, med b230ft. Riktignok med Lh2,2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Trur kanskje det går men på noen lmm av forskellige typer er co skruen blombert med en plastikk tropp som skal ødeleges for nå fram til skruen Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 B230ft: bilen bruker mer nå en før. men kan nok være luft filtret som er litt tett kanskje. kan jo kjøpe meg et nytt et å sjekke. + lage rør så motoren drar kald luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.