Gå til innhold

Forbruk pr mil

Ranger emnet


Krishell

Anbefalte innlegg

da vil jo en turbotrykks måler fungere nogelunde? men jeg vil liksom " se " at bilen bruker mindre. jeg opplever at jeg kan bruke mindre pr mil ved å små hardkjøre en å bare tusle i 80 i 5gir.. så jeg lurte på om volvo kanskje har no opplegg får å spinne opp turbon ved å kjøre på mer bensin ellerno. jeg aner ikke. å måle hvor mye som kommer tilbake gjennom returen hadde jo vært en grei måte å lese av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids montere en oljetrykksgiver på returslangen, og et instrument inne i bilen. Men returtrykket vil jo variere litt etter hvor mye mye pumpene klarer å gi - og hvor mye de mater vil variere etter spenningen over pumpene - som igjen vil variere etter hvor mye strøm du bruker i bilen.

 

Dette blir jo detaljer da, så en god indikasjon vil det nok kunne gi deg.

 

Lambdaverdien forteller vel bare hvor ren forbrenningen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik lamdamåler men ingen bredbandslamda. Det med en trykkmåler på returen kan jo fungere farlig. men jeg kom på at en kammerat med turbomata bmw også har slik forbruker. kanskje man skal sjekke litt på bmw deler av forumet.

V940R6 Det er akkurat det jeg prøver å ungå. men den bruker mer på små kjøring da. det som er rart. den begynte pluttselig å bruke en del mer etter et lite olje uhell hvor jeg fikk fylt på formye. ingen pakkninger etc har gått. alle ringene etc er hele. men den drar mer suppe... skal prøve å rense lmm etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan justere co på lmm. Du tror ikke luftfilteret ditt er tett? Evnt at turboen har spruta litt olje hvis det var for høyt oljetrykk på motoren?

 

det kan du nok ikke nei..

 

om målet er at bilen skal bruke mindre bensin,m er jo svaret nokså lett, la mototren gå lett(ikke bånngass i 4. gir @ 40km/t f.eks) aldri trø jernet i bunn, og unngå større ladetrykk, men en kan jo fint akselerere opp til 3.500-4.000rpm, sålenge man ikke trør gassen for fort og for langt ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår