THovland Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Er ikke så veldig inne på effekt anlegg osv men lurer på når man bytter et effektanlegg om man trenger å bytte hele da? helt inn liksom? eller blir det like bra lyd om man bare bytter bak potta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 jeg ville ha bytta hele greia, altså frem til manifoilen. Eff. anlegget har jo større diameter enn det org anlegget. Menne er det kun lydn du vil ha så kan det vel hende det hjelper bittelitt å kun bytta bakpotta. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 ja men hva er prisen på et komplett anlegg da? ser de selger for rundt 3-6000 men det antar jeg bare er for bak potta? Se på dette f.eks! http://www.simco.no/Default.asp?Manuf=2&Model=15&Motor=119&ProdFinder=Remus&PFManuf=2&PFModell=15&PFMotor=119 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cool_king Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 prisen på et komplett avhenger av hvilken størrelse du skal ha.2,5-3 toms anlegg går for 4-6000 .satt på den største bakpotta eg kunne finne i bil-butikken i går,lyden ble bra den,så hvis det er kun lyden du vil ha holder det med bare å bytte ut bakpotta. Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 prisen på et komplett avhenger av hvilken størrelse du skal ha.2,5-3 toms anlegg går for 4-6000 .satt på den største bakpotta eg kunne finne i bil-butikken i går,lyden ble bra den,så hvis det er kun lyden du vil ha holder det med bare å bytte ut bakpotta. Okei! så jeg for et komplett anlegg for rundt 5-6 tusen asså? å ikke bare bak potta da? hvor mye kostet di da? Se på dette! er det hele anlegge ? elle bare bak potta? http://www.simco.no/Default.asp?Manuf=2&Model=15&Motor=119&ProdFinder=Remus&PFManuf=2&PFModell=15&PFMotor=119 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Det ser ut som bare bakpotta desverre.. Heter Rear silencer with 2 tail pipes 92x78. Altså bakre lyddemper... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Det ser ut som bare bakpotta desverre.. Heter Rear silencer with 2 tail pipes 92x78. Altså bakre lyddemper... Okei. men vil gi ganske god lyd for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Hva er vitsen med bare lyden?? Er du ikke ute etter noe ekstra effekt?? Ser jo rimelig teit ut med STOR potte på en LAT bil, sånnt er det allerede alt for mye av.... Men hvis du har planer om å trimme litt, så kan jo et komplett eksosanlegg hjelpe... jeg betalte foresten 2600kr for koplett 2,5" anlegg for 2 år siden, hos Svendsen eksos, ferdig montert ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 jooo! seffølgelig vil jeg ha effekt! men tenkte et helt komplett anlegg kostet VELDIG mye! hehe. men 2600 asså? var ikke gale! merke var det da? simons? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stone Island Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Du får jo tak i noen rør og bøyer, samt potte på Torshov, så hvis du sveiser selv er det en smal og billig sak. Skal du ha et komplett kvalitetsanlegg fra manifold og bakover, koster det fort nærmere 10.000,- De fleste effektanleggspakker er såkalte 'cat-backs' (fra katalysator og bakover) og de får du for ca. 5000,- Siter - Porsche Club Norge & BMW Car Club Norway - 2001 Porsche 996 Turbo (sheriffbil) 1994 BMW E36 M3 (bruksbil) 1993 Toyota Corolla XLi (husmorbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Du får jo tak i noen rør og bøyer, samt potte på Torshov, så hvis du sveiser selv er det en smal og billig sak. Skal du ha et komplett kvalitetsanlegg fra manifold og bakover, koster det fort nærmere 10.000,- De fleste effektanleggspakker er såkalte 'cat-backs' (fra katalysator og bakover) og de får du for ca. 5000,- Okei! da tror jeg jeg går for en et sånn cat- backs. trenger ikke noe mer en det tror jeg! Noen som anbefaler noen? plasser de selger dette?? Hadde vært fint me noen tips:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Takk for alle gode svar! setter jeg stor pris på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 gir effektanlegg som er fra katalysatoren og ut noe effekt? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stone Island Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 gir effektanlegg som er fra katalysatoren og ut noe effekt? Ja, men marginalt. Siter - Porsche Club Norge & BMW Car Club Norway - 2001 Porsche 996 Turbo (sheriffbil) 1994 BMW E36 M3 (bruksbil) 1993 Toyota Corolla XLi (husmorbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stone Island Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Okei! da tror jeg jeg går for en et sånn cat- backs. trenger ikke noe mer en det tror jeg! Noen som anbefaler noen? plasser de selger dette?? Hadde vært fint me noen tips:D Du har jo mange kjente merker som bl.a. Remus, Sebring, Supersprint, Ferrita, Simons, Mongoose, Magnex, Borla, Scorpion, Eisenmann, Bastuck, Cobra, Peco, HKS, GReddy, Apexi, Blitz, Jetex, Milltek, Janspeed, JT, BSR, Savage, Raka Rör, DNX, Powerflow, Piper, Laser, Tiger, Vega +++ alt ettersom hva slags bilmerke du har. Hos Autopower.no får du Supersprint, BSR, Mongoose, Ferrita, Eisenmann, Remus, JT og Simons. Ellers er det mange lokale bilrekvisitaforhandlere som fører de største merkene som Supersprint, Simons, Remus og Sebring. Siter - Porsche Club Norge & BMW Car Club Norway - 2001 Porsche 996 Turbo (sheriffbil) 1994 BMW E36 M3 (bruksbil) 1993 Toyota Corolla XLi (husmorbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg