Gå til innhold

450hk@8000 rpm

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er velkommen inn i Hondaforumet når som helst (og når skal man lære seg at folk poster i tråder de finner interressante uavhengig av i hvilket forum det ligger i ("view new posts"-funksjonen)?). Har ingenting imot å diskutère motor med noen som helst såfremst det foregår på en logisk og saklig måte - er ikke alltid jeg heller klarer å opptrè slik, men faen ta meg om jeg ikke prøver så godt jeg kan. Og de prisene "mine" var ikke så realistiske likevel? Giddet du i det hele tatt å gjøre noe research? Lei etter 20 sekunder eller? De delene jeg har funnet til UZ-FE syntes ikke jeg personlig var dyre i det hele tatt, men jeg er da er jeg fra før av vant til Hondapriser som, til tross for et stort marked er relativt dyre (eksempelvis 2 chill-castede VTEC-kammer, 16 ventilfjærer, 16 titanretainere, 16 keepere og 32 halvmåneformede ventillåser havner regelmessig over 800 Dollar totalt avhengig av produsent og leverandør).

 

Jeg er også svært interressert i i hvilken grad folk sliter med å holde sine moderat byggede, pumpebensinbrukende N/A V8'ere under ~600 WHP. Kan ikke dere Amcarfans linke meg til en eller flere diskusjoner på V8-forumene der de tar for seg dette (iflg. dere "store") problemet? Eventuelt tråder der man dynotester motorer med liknende modifikasjonsnivå og diskutèrer rundt resultatet og eventuelt forslag til forbedring hadde også vært ønskelig.

 

Nei, jeg så ingen hensikt i å gjøre noe research på en motor som ikke er interessant for meg, bare fordi du kommer med din vanlige japsepropaganda om at alt som er japansk er best og endatil hevder prisene på de ikke er langt ifra en Csb.

Det er bare bullshit og det veit du og.

800$ (Hvis det er US Dollar du snakker om) er jo anslagsvis 2-3 ganger prisen for samme delene til en Csb.

Ser du teksten i rødt? Anbefaler deg å lese tråden: Øyvinds strategitips for seier på Bilforumet. :thumb En kar med samme brukernavn som deg har lagt ut en artig epistel. Sjekk første punkt. Mener der står noe om skrivefeil hvis jeg ikke husker feil.

 

Så ta deg ei pære din humlepung. :hello:

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer met at LT5 motoren som kom i et begrenset antall Corvette ZR1 var et lotus bygge, 32 ventiler, helalu, og har ALT eget. En annen ting er å få tak i slike motorer, de er nå sammleobjekter.

 

Ferrari: At du bare ikke ringer til noen bra motor byggere enten i norge eller statene og spør hva som skal til for å få til dette du driver med.

 

Hadde fortsatt gått for en LS1 motor med mye lette deler og brukt endel coatings inni motoren for å få ner friksjonen som det høye turtallet vil forårsake.

 

Forslag til LS1 bygge: Orginal LS1 alu blokk og veiv, lette h-beam råder eller pulvermetall råder fra howards, lette stempler fra forex CP, Ross, JE e.l med tynne ringer og coating.

Komprosjons området som vil passe best på dette turtalls område er jeg ikke sikker på, men jo høyere jo bedre. Toppene ville jeg byttet eller fått portet livsjiten ut av, alt for å oppnå en høyere gjennomstrømmings fart på blandingen.

 

Ville og brukt titan innsugs ventiler, sodium fyllte LS6 ventiler, titan retainers og beheeve ventil fjærer.

 

Jesel har vel de beste rulle vippene som kan kjøpes for penger, så det ville jeg hatt til å dytte på ventilene.

 

Ville nok brukt LSX innsuget til F.A.S.T med 75mm eller 90mm throttlebody.

 

Kammen må du nesten ringe til Comp Cams Cam help og få en kam spesifikk til din aplikasjon.

 

Bruk også coatings hvor du kan, og en skikkelig olje pumpe, skikkelig register, ARP bolter over alt, bra pakkninger, LS1 edit eller HP tuner og en som kan programere, litt større dyser enn org, og ballanser SKIKKELIG. Og ja skikkelige lager over alt men det sier seg jo selv.

 

Kan være jeg har glemt noe, men men. Da får du bare spør, så skal jeg svare etter beste evne.

 

Og JA du må ha en T-56, 6trinns manuell bak denne motoren. Det hadde vert RÅTT.

 

LS1 høres jo veldig greit ut egentlig da! Og som du sier, og jeg har lest, så er det stor tilgang på trimdeler til disse.

Samtidig så er det jo en moderne motor, med directfire og hele pakka.

Får man kjøpt noen tørrsump-kit til denne motoren?

Lest litt om HP tuner nå. Eget forum for det å greier fant jeg ut:)

Er det noen firmaer i Norge/Skandinavia som har deler til LS1? Eller må man til statene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinte dere er på hverandre da gutter, nok OT nå.

 

La oss snakke motorer med 8 høl i da karer, og ikke fyre opp hverandre så fælt da.

 

Var svinghjuls hester jeg snakket om ja, pga det ferrari skrev, så forsto jeg ikke at han skulle ha 450rwhp.

 

Jeg for min del giddere ikke trimme min LS1 så mye uten å ha overlading på den. Disse motorene LIKER ladetrykk. Men det var ikke aktuellt for din del ferrari, eller var det.

 

Bare for å fucke deg opp litt på 8`er med turbo, sjekk denne:

 

http://videos.streetfire.net/search/nelson/0/6024e70a-9390-4ae9-8470-980a00f132ff.htm

 

Og her en C5R motor på 8200rpm

 

http://videos.streetfire.net/video/629f7857-1f01-46fa-9676-980d00ab1023.htm

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrsump kit selges til LS1 ja, husker ikke hvem i farta men skal liste det når jeg kommer på det. Alle store firma skaffer LS1 deler, men er jo altid billigere å ta det hjem selv.

 

Med HPtuner så har du så og si datasprut, kjenner folk som har kjørt 999 og 1001 svinghjuls hester jeg med org hjerne og coiler. Dette var jo sef biler med overlading og gass.

 

Og HPtuner er vel det som regnes for det beste LS1 software programmet nå til dags.

 

Før var det LS1Edit som gjaldt, men funker fint i dag og det.

 

 

EDIT: http://www.drysump.com/ls1-1.htm

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problemo, har du sett de nye aftermarket blokkene og toppene i LS stil.

 

Skal se om jeg ikke finner en liten link til deg, men de er dyre. Men mye billigere en C5R opplegget til GM.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår