Gå til innhold

Civic eller S4?

Ranger emnet

Facedown

Anbefalte innlegg

Jeg får tilbake gamle jobben min nå happyhappy og skal i den forbindelse snart gå til innkjøp av en bedre bil enn den skrothaugen av en E30 jeg kjører rundt i nå.

Har litt lyst på en heftig Honda Civic, så hadde jeg en prat med "svigerfar" her om dagen og han mente jeg skulle tenke fremover og litt mer praktisk enn en liten riskoker.. så da tenkte jeg Audi S4 :). Budsjettet på ny bil blir ver 100-150.000,-

Men siden jeg da ikke har slik peiling på bil..

Så lurer jeg på hva dere mener.. fordeler og ulemper med de 2 og slik?

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

S4? Ja, vi har jo noe i Norge som heter forsikring... og bankranere. Tror ikke jeg hadde gått for en S4 (veier 1710 kg, har 220 hester, 4wd (stjeler mye effekt)) er ikke like sporty som andre biler, klumpete med andre ord, men trimmuligheten er jo der da. Dessuten får du ikke mye bra S4 for 100k da. Tror jeg hadde gått for en 325i E36 til den prisen, eller en splitter ny Kia Cerato 1,5diesel=)

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen på en S4 var ikke så dyr som jeg hadde trodd.. 8000 i året.

Hmm.. sant 220 er ikke så mye på 1700 kg.. men hva med de som har 300HK da?. de må da dra litt..?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Audi S4. Komfort, og godt drag. De går veldig bra, men den er litt stor for å kjøre kjapt på svingete vei.

Honda Civic er jo en helt annen bil, liten. Siden du ikke skriver hvilken Civic er det vanskelig å si noe negativt om den, men sitter du tre personer inni en 1,6 Vtec går den ikke serlig bra lengre. Bilen eier lite NM.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Audi S4. Komfort, og godt drag. De går veldig bra, men den er litt stor for å kjøre kjapt på svingete vei.

Honda Civic er jo en helt annen bil, liten. Siden du ikke skriver hvilken Civic er det vanskelig å si noe negativt om den, men sitter du tre personer inni en 1,6 Vtec går den ikke serlig bra lengre. Bilen eier lite NM.

Det var slike svar jeg ville ha :) Vet at den ikke egner seg for kjappe svingette veier.. men det er ikke ute etter en gateracer heller.. bare noe som drar litt..så man merker det. Får ikke lov av madammen og kjøre over 120 uansett :). hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4! :thumb En kamerat av meg som kjøpte en for en par uker siden, og du kan jo trygt si at det drar heelt greit!:) Men som sagt tidligere så er det jo en ganske tung og stor bil, men det er jo tidvis praktisk det å!

Han kjøpte denne for 98k(riktignok varebil men), så på en 100-150k bør du jo få en helt grei en!:)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4! :thumb En kamerat av meg som kjøpte en for en par uker siden, og du kan jo trygt si at det drar heelt greit!:) Men som sagt tidligere så er det jo en ganske tung og stor bil, men det er jo tidvis praktisk det å!

Han kjøpte denne for 98k(riktignok varebil men), så på en 100-150k bør du jo få en helt grei en!:)

Ser ut som det blir S4 på meg her da gitt;). Trenger ikke 5 seter før om ett par år uansett..:P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S4 eller Honda Civic.... nå har jeg hatt både Audi og Honda Civic. Riktignok aldri S-klassen av audi, men gikk fra Audi A4 til Honda Civic (92) og nå tilbake til Audi da jeg kjøpte meg TT. Og å sammenlikne Audi og Honda civic? Nope.. går ikke an på noen som helst måte. Vil du ha kjørecomfort og kjøreglede kjøper du Audi fremfor Honda Civic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med S6? er da ikke nødvendigvis så mye dyrere (grønne skilter) har litt mer effekt, og uofisiellt kåra som morsom dødsfelle av mange.

Har tenkt på det også.. men har ikke sjekket forsikringa på den. redd for at den blir litt dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt, er S6 jævla morsom bil, da den skyter opp i toppfart med sine firehjulstrekk og samtidig tar svingene med et smil.

Men med så mye krefter, er det også en dødsfelle i en slik bil.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt, er S6 jævla morsom bil, da den skyter opp i toppfart med sine firehjulstrekk og samtidig tar svingene med et smil.

Men med så mye krefter, er det også en dødsfelle i en slik bil.

Som jeg ser så har de fleste S6 230-300 HK. Og det er det jo mange S4 som har også. Så med tanke på forsikring. og kanskje bensinforbruk så blir det nok S4 :P

Med mindre noen kan gi meg noen godre grunner fo og velge S6 framfor S4, annet enn at den er morsommere :P

Alle biler kan forsåvidt være dødsfeller om de blir "misbrukt" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider