trebor87 Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 har 2 som har S4 på jobben.. har sotte på med begge.. den ene har dalback skrudd noen skruer på og den andre er orginal.. begge går godt og ligger bra på veien med sine nesten 2 tonn.. eneste de klager på er bensinforbruket.. hehe Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shane Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Ser ut som det blir S4 på meg her da gitt;). Trenger ikke 5 seter før om ett par år uansett..:P hehe. Du får 5 setere til under 100K nå som er i bra stand. Men de varierer 100K i pris med modellen. Se etter 92-96 mod S4/S6 så ser du det finnes litt av hvert. Jeg har ingen erfaring med Civic, verken type r eller "vanlige". Det jeg derimot kan si en hel del om er S4/S6. Dette er en stor komfortracer. Vår veier 1840kg (med fører) og er ikke spesielt startrask, selv om du nok kan overraske mange alikevel. Der den er svinrask er fra 100 og oppover, gjerne kombinert med oppoverbakke og en hissig golf forran deg(ettervært langt bak). De aller fleste har en hel del utstyr og med supre stoler. Vi valgte en med stoffseter og er vel fornøyd med det. Frua skryter av at den er lettkjørt og oversiktlig til tross for størrelsen. For avanten er lang, det er helt på det rene. Men hør her, hvis du kjøper en Audi, styr unna 4.2 litern, den har et heller frynsete rykte. 2.2'en er derimot skuddsikker. Jeg lurer litt på om du heller burde ta en titt på en S2? Om sportslighet er tingen, den er endel lettere,mindre og stivere. Du får bra biler for ditt budsjett, men ha med deg noen som har litt erfaring med biltypen fra før. Lykke til, er det noe mer du lurer på er det bare å spørre, det finnes en del audifile her. Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shane Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Hva med S6? er da ikke nødvendigvis så mye dyrere (grønne skilter) har litt mer effekt, og uofisiellt kåra som morsom dødsfelle av mange. Altså, S4 og S6 er stort sett samme bilen, det som skiller er stort sett årsmodellen. Saken er den at når de lanserte A4 så var det en helt ny bil, ikke en 80. Mens A6 (og dermed S6) var den gamle 100 med en liten facelift. De som da før het S4 ble hetende S6 for at det skulle harmonere med resten av modellutvalget Det finnes to andre modeller også, S6 med 4.2 og S6 pluss. Styr unna disse. Frynsete rykte om topper som ryker. Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sebastian Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1193344#bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Har tenkt på det også.. men har ikke sjekket forsikringa på den. redd for at den blir litt dyrere.. ifølge en so ha s6 her på forume e de billigare forsikring på s6'en.. bør uansett ringe forsikringsselskap. ville uten tvil ha valgt audi s med turbomotor, "ska" ha en s6 te neste bil.. her e en link te en veldi go kjøpsguide for s4/s6: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1495/a1495.php&var= .. å s2: http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1238/a1238.php å http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1248/a1248.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Hei, jeg har tidligere sett på samme bil og kom fram til at s6 er den beste. Den har både større bremser (noe s4 eierne klager på) Den har 6'trinns kassa (husker ikke om s4 har det?) og har generelt bedre understell. Hvis forsikringen er lik er det bare å peise på med en s6, lykke til ;) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 HAr en kamerat som har en 96 S6 stående. Varebil. Denne bruker han ikkje, men har ikkje gjort noe forsøk på å selge heller. Bør klare å få den relativt billig tror eg . Eg tipper under 100K. Varebil dog, men.... PM hvis du er int i kontaktinfo.... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 http://www.gatebil.no/index.php?pageid=142&objectid=170 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Kan ikke sammenlikne Civic med S4 på noen som helst måte, det er totalt forskjellige biler; en er (let's face it) en økonomiboks (dóg med et grymt potensiale bare begrenset av FWD-problemet) og den andre er en autobahnkrysser som først og fremst er bygget for kjørekomfort (dóg med et bra potensiale som ikke er begrenset av FWD-problemet). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 du har 150 å bruke på bil og det er hva du vurderer? ... hva skjer Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 du har 150 å bruke på bil og det er hva du vurderer? ... hva skjer Noen folk kjører stil vet du :idea: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hva med s2 da!? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 S4? Ja' date=' vi har jo noe i Norge som heter forsikring... og bankranere. Tror ikke jeg hadde gått for en S4 (veier 1710 kg, har 220 hester, 4wd (stjeler mye effekt)) er ikke like sporty som andre biler, klumpete med andre ord, men trimmuligheten er jo der da. Dessuten får du ikke mye bra S4 for 100k da. Tror jeg hadde gått for en 325i E36 til den prisen, eller en splitter ny Kia Cerato 1,5diesel=)[/quote'] Har du kjørt en s4 før? Så du mener at du heller ville ha en liten fwd riskoker enn en stor komfortabel firehjulstrekker? Er ikke spes dyrt å dra ut 400hk ut av en s4, med litt skruing selv kan man havne rundt en 30k og da går bilen mye fortere enn de fleste civicer til rundt 150k Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shane Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Har du kjørt en s4 før? Så du mener at du heller ville ha en liten fwd riskoker enn en stor komfortabel firehjulstrekker? Jeg har mine tvil... Er ikke spes dyrt å dra ut 400hk ut av en s4, med litt skruing selv kan man havne rundt en 30k og da går bilen mye fortere enn de fleste civicer til rundt 150k Enn _alle_ tenker jeg. Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 To vidt forskjellige biler. Har kjørt S4 (2.2T) veldig mye selv, og sittet på med en Honda Civic VTi med 160hk, og sant nok mye moro med VTEC, men nesten ingenting slår en ordentlig turbomata Audi 5'er i både lyd og drag (min mening). Hadde jeg stått i dine sko så hadde jeg ikke tvilt en gang. Audi S4/S6 er et helt klart førstevalg. Og kan med trygghet avvise det '67 Shelby GT500E sier om S4. Greit nok, den er tung, men turtallsperra kommer fortere enn du tror på førstegiret (skjedde mange ganger med meg:):), og kjørekomforten får du nesten ikke maken til på en like gammel bil. Å kjøre i 250km/t med den er som å cruise i 100 km/t med en en 2'er/3'er Golf fra samme tidsepoke (ikke at man skal kjøre så fort i Norge uansett). Ikke synes jeg bremsene er så dårlige at det gjør noe heller. Mer enn nok drag og kjørekomfort i bilen originalt. Litt trimming og bedre/stivere understell så har du fått en nokså morsom bil som man skal lete lenge etter i den prisklassen. Mye bil for pengene. Og trenger ikke over 80-90k for et brukbart eksemplar i god stand. Det er min mening. Har hatt mange morsomme timer i en nesten original S4, så føler at jeg kan uttale meg ganske bra på dette emnet her, selv om jeg kun har sittet på med en Civic. Om du finner et bra og velholdt eksemplar, så kan jeg nesten garantere at du ikke kommer til å angre deg. Men pass på å finn en med 6 gir og (nesten) alt utstyr ellers og en som har relativt lav km-stand. Og tydeligvis 2.2T-motoren folk her anbefaler, og den er en morsom kruttønne tross vekt/4wd. Ikke er bilen så altfor ille i svinger heller selv om den har en ganske så høy vekt. Sist, men ikke minst, bilen ser bra ut også. Senking og felger så har du gjort det du trenger å gjøre:): Samt at den drar bra og jevnt helt til 200-220km/t. Kun de siste 30-40km/t (etter speedometeret) som kan være litt trasige. Men igjen, du har ikke lov å kjøre så fort på Norske veier. Glemte nesten å nevne at bilen er utrolig morsom på vinteren, pluss at den tar seg fram utrolig bra. Lykke til med valget! Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg