infested Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Hva er råning? Viss du er en av de som ikke vet hva råning er, så er det sannelig på tide å få en viss peiling hva det går ut på. Si at du har en skamsenket bil, med et gigantisk anlegg, neon lys ca. overalt, sotede vinduer, rå felger, en helt ubeskrivelig skog av wunderbaum, masse biltema deler og noen altfor breie dekk… DA råner du… Men man trenger nødvendigvis ikke være SÅ harry for å råne. Det finnes mange forskjellige grader i å råne. En trenger ikke engang en rå bil for å råne, men da trengs det litt trening for å klare å bli kvalifisert en Råner. Så det er uten tvil at en bil folk legger merke til gjør råningen mye lettere. Hvorfor råne? Det finnes flere grunner til å råne. Kommer litt an på hva det er råneren vil oppnå. Noen gjør det for å få fjortis jenter inn i bilen, noen for de har ikke annet å ta seg til, noen for å skape respekt i strøket, eller noen gjør det bare for å ha det kult. Vi rånere er med å skape et fint miljø og har som regel alltid noen å råne med. Det er derfor vi har startet denne klubben, så andre kan få hørt denne glade budskapen om det fine felleskapet hos rånerne. Hvorfor IKKE råne? Klarte ikke å komme på noen argumenter her… Hvem råner? Noe av det beste ved råning, er at hvem som helst kan råne. Alt du trenger er å studere litt forskjellige teknikker på hvordan en råner, og ut å trene litt gjennom sentrum. Det tar ikke lange tiden lære seg, og en blir bare bedre å bedre til det, helt til den dagen en selv syns en blir for gammel. Men husk at alder er ingen hindring! Så lenge du selv mener at du kan klare å råne, så er det bare å gi flatt!! Så ikke nøl, det er bare å komme seg ut i bilen å fyre opp. Nedenfor kan du lære noen få triks om hvordan du kan bli en bedre råner. Hvordan Råne? Her er en liten oversikt på ting du kan gjøre for å råne: * Kjøp en helt rått anlegg med minst et par subber! Det er ikke så nøye med diskant… * Kjøp enda en sub * Sitt LANGT bak i setet så det er så vidt du ser over rattet. Det beste er viss du klarer å se gjennom rattet, men dette er dessverre vanskelig på noen biler * ALLTID høyre hand på girspaken * Noen store solbriller og McGyver sveis gjør susen * Et par fjortiser i bilen er med å trekker opp rånefaktoren * Senk bilen så mye som mulig. Helst enda litt mer * Bra felger er en stor fordel, men kan fort bli litt dyrt * Sot alt av vinduer! * Wunderbaum er obligatorisk for en ekte råner. Jo mindre sikt ut av ruta, jo bedre er det * Klistermerker kan være med på å råne opp bilen * En brei sladd i ny og ne hører med en råner * Litt blå-røyk må til i helgene… * Et bra svev i bilen kan hjelpe. Har du ikke dette, så har vi laget en mattematisk formel på dette: "Boremaskin + lydpotte = Bedre svev" * Alltid still opp på bil turer hvor folk flest skal * Du må kunne stripe parkere. (Det vil si at speilet må brettes inn for å komme inn ved siden av) * Har du en cowboy hatt, så bruk den Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Veldig artig og informativ tråd, men jeg må hevde det at skamsenking ikke er det mest harry; det er kappa fjærer som er det :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Håper det er du eller en kompis som laget denne sida, siden du ikke nevner kilder. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Noen gjør det for å få fjortis jenter inn i bilen, Derfor jeg råner!! yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn_Gullikstad Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Hehe morsom tråd lykke til med råninga:P Siter Chevrolet Caprice 5,7L V8 Beste bilen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Er faktisk litt uenig her, jeg ser på meg sjøl som råner, mener at råning i seg sjøl går ut på å kjøre rundt, vise fram bilen(om den er noe å vise fram eller ei), ofte sakte kjøring. Senking, styling av diverse slag, felger, grom eksos(helst uten drill), motor og fett anlegg øker statusen, en bil som er villig til å burne på kommando skader ikke, men langt fra ett must. Selv kjører jeg rundt i Mercedes Benz 300 TD Turbodiesel, uten anlegg da alt av cd-spillere jeg har gått til H.... Meninga med råninga er jo sosialt samvær, treffe nye kjente, vis fram bilen og hvor kar man er. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Meninga med råninga er jo sosialt samvær, treffe nye kjente, vis fram bilen og hvor kar man er. Det er derfor jeg råner! :D Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 me2 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Morsomt skrevet=) Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 me2 me3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frk. Hagen Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Må si det er ganske morsomt å lese om deres syn på råning.. Hehe.. Kan godt hende dere får inn noen fjortiser i bilen og vil fikse respektnivået, men jeg og mine jenter himler med øynene pga alt unødvendig brusing med fjærene;) Siter Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Råne er tingen det, tør ikke tenke på hvor mange liter bensin og gummilag jeg har lagt igjen på stripa. Men det er jo der man treffer venner å kjente så da blir det bare sånn.:cab Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er faktisk litt uenig her, jeg ser på meg sjøl som råner, mener at råning i seg sjøl går ut på å kjøre rundt, vise fram bilen(om den er noe å vise fram eller ei), ofte sakte kjøring.Senking, styling av diverse slag, felger, grom eksos(helst uten drill), motor og fett anlegg øker statusen, en bil som er villig til å burne på kommando skader ikke, men langt fra ett must. Selv kjører jeg rundt i Mercedes Benz 300 TD Turbodiesel, uten anlegg da alt av cd-spillere jeg har gått til H.... Meninga med råninga er jo sosialt samvær, treffe nye kjente, vis fram bilen og hvor kar man er. er enig med deg!! skjønner ikke helt dette: Viss du er en av de som ikke vet hva råning er, så er det sannelig på tide å få en viss peiling hva det går ut på. Si at du har en skamsenket bil, med et gigantisk anlegg, neon lys ca. overalt, sotede vinduer, rå felger, en helt ubeskrivelig skog av wunderbaum, masse biltema deler og noen altfor breie dekk… DA råner du… Det vil altså si om at en har en stylet bil som eneste bil så råner man enten en skal på jobb, ferie, handle osv :win Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 for meg er råning det å kjøre.. kjøre rundt forbi uten mål og mening(utenom å treffe andre selfølgelig) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 raaning for meg, er aa m0te en gjeng med folk du kjenner paa en parkeringsplass aa staa og preike om ditt og datt, aa le av de som kj0rer forbi hvert andre minutt, igjen og igjen og igjen, lurar paa hva bensin forbruk de folka har jeg. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg