Gå til innhold

B20 turbo

Ranger emnet

Kawasaki dude

Anbefalte innlegg

Hei. Vi driver med B20 turbo om dagen.(eller bare meg):thumb

Bygger om bilen til en kamerat,har bare 1 dårlig bilde så langt av motor montert .

Bilen er en 142 72

Er jo kult å bygge på B20 da. Denne motoren har smidde stempel,turbotopp fra KG m/lavere komp++++

Skal kjøre med 2stk Dellorto 40

EDIT: URL fjernet pga spam

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg på langt nær noen turbo expert, men jeg kan ikke annet enn å stusse litt.

en GT42 på en 2,0L med 300hk som mål???

Det kan du jo klare med en turbolader som er mye mindre, feks en av ATP`s GT28 eller GT30 varianter

Da slipper du også å vente i 7 lange og 7 breie på kreftene og får effekt over hele fjøla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ,så ikke det,ja gt 42 er døktig stort da til 2liter.ska ha temmelie radikale kamtider for å drive den der....ingen ladd for ved 5000 + så resten derfra: dvs ALLT.... ville ha brukt en lit mindre variant typ gt 28-30 ev holset hx40 med # 16 -18hus. husk å dyse om forgasserne til turbo(mindre (!)halsringer,å rett mengde bensindyser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en b20 som jeg tenkte jeg skulle blåse litt fart i.

Her er litt om motoren, Smidde stempler 8,5 i komp,middels porta større av gass ventiler 38,5 , k kam og haltech til tenning og sprut.

Jeg vil ha 300 hk.

Kan jeg klare det med med en gt42 turbo og 600 cc dyser eller større???

GT42? Morsom eller? Våkner såvidt på turtallsperra den da vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider