Gå til innhold

har jeg fortsatt noen fordeler med å kjøre veteran selv om bilen blir trimma og senka

Ranger emnet

Thor-Eivind

Anbefalte innlegg

har lyst til å bygge meg ett leketøy (ikke noe sykt men en lett bkhjulstrekker med 150hk+) Jeg har altid likt gamle opler så jeg kom fram til at en kadet-c med c20xe (kadet-gsi motor) måtte være fint. det som eventuelt skal gjøres er: sports ratt, c20xe motor, omega girkasse, 8" breie felger og 40 eller 60mm senkning.

vill jeg fremdeles ha fordelene med årsavgift og forsikkring?

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom jeg har forstått det, så er det veldig mange spesielle kriterier for og få en veteran på veteran-forsikring.. maks kjørelengde, parkert inni garasje, og jeg tror det må være orginal... og jeg tror det bare er da man får de store fordelene...

noen andre som vet? jeg er ikke sikker :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar :)

kjøre lengde og garasje hadde nokk ikke hvert noe problem men hvis den måe være helt original så spørs det vell ja... men det er jo uansett greit å slippe årsavgift og den blir sikkert ikke så veldig dyr å forsikre når den er såppas gammel.

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriteriene for veteranforsikring varierer fra selskap til selskap. Hos Amcar f.eks. trenger ikke bilen å være original. Noen gir deg bare 3000km i kjørelengde, noen lar deg kjøre 8000. Bare å ta en ringerunde så får du vite krava...

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider