Gå til innhold

Hvordan skal jeg måle liter ?

Ranger emnet

siggizz

Anbefalte innlegg

Hvordan i guds hellige navn skal jeg måle liter i en støpt kasse ?

Har prøvd å fundere på litt lure løsninger, men ingen blir liksom "godkjente"

Noen som har tips?

btw: kassen er asymetrisk

---------------------------------------------

Animis et felicibus armis

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hvordan i guds hellige navn skal jeg måle liter i en støpt kasse ?

Har prøvd å fundere på litt lure løsninger, men ingen blir liksom "godkjente"

Noen som har tips?

btw: kassen er asymetrisk

Du fyller det med ett eller annet som du nok av. Før du putter det i kassen så har du det i et litermål og veier det. Altså vet du hvormange kilo 1 liter av det veier, kan du jo bare måle hele kassen etterpå. trekke fra kassens vekt. Og voila, du har volumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker alle på vekta?

Det er jo ikke vekta han vil ha..

1 liter isoporkuler tilsvarer 1 liter vann som igjen tilsvarer 1 liter bly, mengden er lik, vekta er annerledes!!!

Ta et litersmål (evt. ei 10liters bøtte til de første påfyllingene), fyll på med sand/mel/whatever og noter deg hvor mange du kaster nedi.

For å være helt sikker, kan du også måle mengden du tar ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker alle på vekta?

Det er jo ikke vekta han vil ha..

1 liter isoporkuler tilsvarer 1 liter vann som igjen tilsvarer 1 liter bly, mengden er lik, vekta er annerledes!!!

Du glemte å lese ordentlig.

Du fyller det med ett eller annet som du nok av. Før du putter det i kassen så har du det i et litermål og veier det. Altså vet du hvormange kilo 1 liter av det veier, kan du jo bare måle hele kassen etterpå. trekke fra kassens vekt. Og voila, du har volumet ;)

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg driver å bygger kasse til subben i hjulbrønnen baki, dette er min første gang og jeg lurte på det samme som her; Hvordan i f*** måler jeg liter!!!?

Jeg gikk inn hos en farge/glassfiber-forhandler her i byen for å kjøpe mere polyester og spurte han om han hadde noen ideer. Han mente det ikke var noe problem å ha vann oppi. Det at det trekker til seg vann osv var noe som skjedde og ble et problem ved båter som lå på havet i årevis.... Jeg som bare skulle ha det oppi og så ut igjen.. No praaablem...

Var det han sa ihvertfall :)

Ugly is in!

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider