siggizz Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Hvordan i guds hellige navn skal jeg måle liter i en støpt kasse ? Har prøvd å fundere på litt lure løsninger, men ingen blir liksom "godkjente" Noen som har tips? btw: kassen er asymetrisk Siter --------------------------------------------- Animis et felicibus armis -VW Passat 2.5 TDI -Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 hell vann i den og vei den etterpå... Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Veldig assymmetrisk, da er det vel å fylle den med vann og måle mengda som er tingen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 glassfiber suger vann så det er vel ikke helt heldig.. hvis du ikke har hatt gelcoat eller annen topcoat inni da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Hvordan i guds hellige navn skal jeg måle liter i en støpt kasse ? Har prøvd å fundere på litt lure løsninger, men ingen blir liksom "godkjente" Noen som har tips? btw: kassen er asymetrisk Du fyller det med ett eller annet som du nok av. Før du putter det i kassen så har du det i et litermål og veier det. Altså vet du hvormange kilo 1 liter av det veier, kan du jo bare måle hele kassen etterpå. trekke fra kassens vekt. Og voila, du har volumet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 sand er veldig fint.. :) ikke bruk jord eller noe annet som synker sammen lett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ben øye Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Jeg er rystet.. Bruk en dobbel søppelsekk nedi kassa og fyll på en og en liter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 1liter vann veier 1kg.. Vei kassa først, dekk med sorte søppelsekker, fyll opp med vann og vei kassa. Da tar du vekta MED vann og trekker fra vekta UTEN vann. Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Isiporkuler eller vann er nok det letteste ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvorfor tenker alle på vekta? Det er jo ikke vekta han vil ha.. 1 liter isoporkuler tilsvarer 1 liter vann som igjen tilsvarer 1 liter bly, mengden er lik, vekta er annerledes!!! Ta et litersmål (evt. ei 10liters bøtte til de første påfyllingene), fyll på med sand/mel/whatever og noter deg hvor mange du kaster nedi. For å være helt sikker, kan du også måle mengden du tar ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 selvom kassen er asymetrisk så går det ann og regne seg fram til volum :) så sant du kjenner alle mål vel og merke! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvorfor tenker alle på vekta?Det er jo ikke vekta han vil ha.. 1 liter isoporkuler tilsvarer 1 liter vann som igjen tilsvarer 1 liter bly, mengden er lik, vekta er annerledes!!! Du glemte å lese ordentlig. Du fyller det med ett eller annet som du nok av. Før du putter det i kassen så har du det i et litermål og veier det. Altså vet du hvormange kilo 1 liter av det veier, kan du jo bare måle hele kassen etterpå. trekke fra kassens vekt. Og voila, du har volumet ;) Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 har ikke lest hele, men hvis du veier kassen først - så tar du en søplesek eller en pose type veldig stor. og fyller posen med vann inne i kassa. vei den og trekk fra kassens vekt. det er det beste jeg kan komme på i farta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg driver å bygger kasse til subben i hjulbrønnen baki, dette er min første gang og jeg lurte på det samme som her; Hvordan i f*** måler jeg liter!!!? Jeg gikk inn hos en farge/glassfiber-forhandler her i byen for å kjøpe mere polyester og spurte han om han hadde noen ideer. Han mente det ikke var noe problem å ha vann oppi. Det at det trekker til seg vann osv var noe som skjedde og ble et problem ved båter som lå på havet i årevis.... Jeg som bare skulle ha det oppi og så ut igjen.. No praaablem... Var det han sa ihvertfall :) Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Du klipper jo bare til en søppelsekk å legger den over så ikke vannet kommer i kontakt med glassfiberen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg