Gå til innhold

Det fine med 940turbo og 3" jt.

Ranger emnet


Qvarren

Anbefalte innlegg

Da har eg også montert 3" jt på min 940. Ble veldig fornøyd med det. Fin lyd!!

MEEN...

Bilen har ustabilt ladetrkk:)

Vil nå bare ha litt gode fakta på forskjellige personer her som kan hjelpe meg med deler å slikt for nå få bilen til gå gå med litt mindre trykk.. lader nå 1,2 bar...

Bilen er ikkje chippa.

 

Vet mange har dette problemet så dette bør vel gå fint:P

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, og nei og atter nei.

 

Du har en slitt waste-gate aktuator på turboen din.. som veldig mange her på forumet har hatt.

Du må enkelt og greit bytte denne aktuatoren, så ordner det seg. Spørr feks R-style/Rstyle (Husker ikke hvordan det skrives:op) han hadde akkurat samme problem.

 

Ny aktuator/oppfriskning av den gamle kan Turboperformance på forumet skaffe deg, bare send han PM.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, og nei og atter nei.

 

Du har en slitt waste-gate aktuator på turboen din.. som veldig mange her på forumet har hatt.

Du må enkelt og greit bytte denne aktuatoren, så ordner det seg. Spørr feks R-style/Rstyle (Husker ikke hvordan det skrives:op) han hadde akkurat samme problem.

 

Ny aktuator/oppfriskning av den gamle kan Turboperformance på forumet skaffe deg, bare send han PM.

Rart jeg har måtte gjort det på flere turboer da. Når man fjerner et eksosanlegg som gir masse baktrykk, så klarer ikke kanalen til wastegaten å slippe igjennom nok eksos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo logisk det, men en dårlig wg-aktuator åpner ikke wg helt... det er det som som regel er problemet... ofte lekkasje i membran etz som kommer godt fram når du fjerner baktrykket.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, så gjør man som regel det som er enklest/lettest først... Hjelper det ikke med ny WG-klokke, så får du gjøre som s90r henviser til, men j er sikker på at problemet ditt blir borte med ny WG-klokke som sagt...

 

solgt bilen!???

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår