Gå til innhold

Volvo 240 '87 Jubileums Modell - B230FK

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir jo 16V på 940 da vet du ;)

16V toppen har jeg jo allerede. :)

Men vet ikke...jævla lyst til å ha 240, men blir jo faktisk dyrere enn 940 når jeg skal ha diffbrems og felger og sånn... kiddie

Felger koster vel ca. akkurat like mye til 940 som til 240? :p Og den org. diffbremsen på 940 er jo ikke akkurat noe å rope hurra for, jeg rasa min med org B230FB og 130hk...

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger koster vel ca. akkurat like mye til 940 som til 240? :p Og den org. diffbremsen på 940 er jo ikke akkurat noe å rope hurra for, jeg rasa min med org B230FB og 130hk...

940 har greie originale felger...men som sagt, blir nok 240 ja...:fucku:

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diffbrems og felger koster det samme til 940, tenk også på at en 940 er ca 50-60 000 kr dyrere i innkjøp enn en 240 da... Og nå har du jo 240, motor og alt ferdig allerede...

Alle delene mine og bil i innkjøp koster like mye som jeg kunne fått en 940 med turbomotor, diffbrems, skinn interiør osv for :) Skjønner?

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Noen som vet hvor tenningsboksen skal plasseres?

Den passer jo der tenningsboksen til B230K motoren sitter, oppunder hanskerommet....

Ang. 700/900 serien så har de ett mye dårligere bakhjulsoppheng enn 200 Serien. Momentstagene har en tendens til å knekke, og brygga bøyer seg. Men da er det ikke snakk om chippet FK. Som skikkelig diffbrems er det kun sellholm som duger!

Kryssene knekker i volvo sin sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b234f - hvilke bil kom denne motoren orginalt i? Altså.. Er det noe mulighet å få godkjent 16v motor i 240? Tenker da på uten turbo, for å vise ved evt kontroll at du har godkjent 16v... (blir selvsagt ikke kjørt med mer enn hjem til garasjen, men det trenger ingen å vite..)

Eller er det både lettere og lurere å godkjenne ft/fk og bytte topp seinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passer jo der tenningsboksen til B230K motoren sitter, oppunder hanskerommet....

Ang. 700/900 serien så har de ett mye dårligere bakhjulsoppheng enn 200 Serien. Momentstagene har en tendens til å knekke, og brygga bøyer seg. Men da er det ikke snakk om chippet FK. Som skikkelig diffbrems er det kun sellholm som duger!

Kryssene knekker i volvo sin sperre.

Hvor skal jetronic boksen stå da?

Går det å sette pumpe i den originale tankarmaturen? Har ikke åpna den og aner ikke hvordan den ser ut eller hvordan jeg får den opp? Er Walbro 255lph pumpe jeg skal bruke :)

Driver å skrur av B230FK'en for å sette i A-kam og akslingen for fordeler nå :)

Må vel flytte over servofeste+servo og dynamofeste+dynamo

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jetronic boksen stå da?

Går det å sette pumpe i den originale tankarmaturen? Har ikke åpna den og aner ikke hvordan den ser ut eller hvordan jeg får den opp? Er Walbro 255lph pumpe jeg skal bruke :)

Driver å skrur av B230FK'en for å sette i A-kam og akslingen for fordeler nå :)

Må vel flytte over servofeste+servo og dynamofeste+dynamo

Ja det går vel å sette på en pumpe der, men du må fikse retur til tanken da, er ikke helt sikker, men mener å huske at det er en ledig slangetilkobling oppe på toppen der. Innsprøytningshjernen ligger oppunder hanske rommet den og, tror den orginalt på 240 89-> er skrudd fast i den torpedoplata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider