Gå til innhold

Volvo 240 '87 Jubileums Modell - B230FK

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppdatert litt første side...

Oljefilterflytteren var det heller ikke plass til..så nå leter jeg etter oljekjøler fra 740 Turbo hvis det går? Men kan hvertfall starte den opp og flytte bilen uten oljekjøler så resten skal ordnes fort..håper bilen blir klar til påske. :)

Skal få lagt ut bilder av bil, motorrom, eksos osv i morra :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bruker motorfester fra 240. :)

Fikk forresten usa-blinklysene i dag og tåkelysene, så har nå satt i bluevision pærer og lagt skikkelige ledninger til dem nå.:blunk:

skal koble opp ledningene til usa-blinklysene og skru dem fast i morra:magic:

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til felger som ikke er så alt for dyr og 7.5x17" e.l? Har tenkt litt på Super DTM men vet ikke hvor jeg skal kjøpe dem fra...Gummihuset frakter vel ikke til Norge og har ikke mulighet for å hente i Sverige enda..

Vurderer nå å fjerne alt av lister og klistremerker nede på bilen og sparkle igjen så lakke...listene samler jo bare rust...

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Så på det bildet at du hadde satt lamda sonden på undersiden av downpipen. Det må du gjøre om! For lamda sonden kan IKKE stå på undersiden.

Hvorfor?: Jo, fordi det er et veldig sensitivt instrument. Den tåler ikke fuktighet. Og fuktigheten danner seg i bunnen på eksosen. Så om du har lamdaen der du har satt den nå, så vil du få fuktighet i den, og den vil da ikke måle rett eller vare noe særlig lenge!

Hvor?: Lamdaen må stå mellom klokken 12 og klokken 2 på downpipen. Altså, rett opp eller litt til venstre (om du sitter inne i bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda stod jo på undersiden på den originale downpipen..derfor det ble gjort slik... Men skal se om ikke det må ordnes da. :(

Takk for at du sier ifra.

Har ikke så jævlig lyst til å ta av downpipe igjen:knock:

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå er bensin helt ferdig kobla opp (masse rørkoblinger, slanger og styr...) og oljefilter/kjøler lagt opp. Filterflytter på blokka med slange til filteradapter med sandwich og filter, oljekjøler montert i front forran ved siden av intercooler :)

Luftfilter er også montert, kappa originale slangen og vridde den 45 grader og hadde metallrør imellom og lima med sikaflex, nå står filteret på skrå i motorrommet rett mot lykta :)

Ledningsmatta er lagt ut og inn i dashbordet, og kontakter er koblet på... Begynner å bli lite igjen nå. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider