Gå til innhold

Volvo 240 '87 Jubileums Modell - B230FK

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

A Kam finner du i de fleste forgassere motorene... Får en på huggern for maks 100kr. Ville satset på en K eller VX kam, er meget anbefalte kammer.

Har tenkt på det samme, men K, VX, VX3, V, H osv er såpass vanskelig å få tak i (og dyr) at jeg ikke orker.... A er en god kam som finnes i alle A-motorer, billig og lett å få tak i og funker bra nok. Skal sjekke nedi boden en plass, mener vi har en splitter ny topp fra en B21A, regner med det står en kam på den. :D

Er ikke drøyt i det hele tatt med 500,- kr.

Synes det..

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva skal du med smidde stempel og andre råder hvis du ikke skal trimme så mye? Er jo mye annet rart som må kostes på før du trenger å bekymre deg for sånt.. Typ girkasse, bakaksel, clutchen (som nevnt tidligere) og masse annet skrot. Ang den clutchen pedersen selger så er det en god clutch, har sånn i min, ålreit å kjøre med, slurer ikke med mindre du prøver å clutche ut på tørra uten å kaste den ut. Kjempefornøyd med min, men nå skal jeg ha i sinterlamell.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med smidde stempel og andre råder hvis du ikke skal trimme så mye? Er jo mye annet rart som må kostes på før du trenger å bekymre deg for sånt.. Typ girkasse, bakaksel, clutchen (som nevnt tidligere) og masse annet skrot. Ang den clutchen pedersen selger så er det en god clutch, har sånn i min, ålreit å kjøre med, slurer ikke med mindre du prøver å clutche ut på tørra uten å kaste den ut. Kjempefornøyd med min, men nå skal jeg ha i sinterlamell.

Smidde stempler og råder handler jeg for å få sove godt om natta og fordi jeg får BRA pris på det. Ja er jævlig redd for at girkasse ryker jævla fort, men handler girkasse og grym clutch senere...

hvilken sinterlamell og hva kostern?

skal også ha chip fra enten poffs eller viking. og green luftfilter :)

skal pelle ut fordeleren fra b230k'en og sette over når motoren byttes.

og ta de byttehandlene deres utfor tråden min, blir jo bare fylt med drit her :D

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider