Gå til innhold

Volvo 240 '87 Jubileums Modell - B230FK

Ranger emnet

fsl

Anbefalte innlegg

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det jul, så skal bestille JT 3", K&N-luftfilter og Sachs clutch. :D

Sachs clutch er det en spesielle clutcher fra de? satte sachs på min når jeg bytta motor, sa bara at jeg skulle ha clutch til volvo min :) var ikke så dyr heller

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken clutch er det du har kjøpt da totte?

940 turbo 1991-98 B230F M46. KS-1507 1555:- UL-2065 185:-

740 Turbo 1985-91 B230ET/FT M46. KS-1505 1395:- UL-2065 185:-

Er KS-1505 jeg skal ha tror jeg..

Hvordan var passformen på JT eksosanlegget, og hvilket luftfilter har du kjøpt? :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var billig.. 1800 kroner med utløserlager:D genialt.. men kjipe er om han ska trimme til sommeren, så holder ikke denne clutchen.. da er det sinterclutch til 3500! det er det jeg må jøre!

Sinter clutch med volvo kasse ?

Da ryker vel kassen?

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var billig.. 1800 kroner med utløserlager:D genialt.. men kjipe er om han ska trimme til sommeren, så holder ikke denne clutchen.. da er det sinterclutch til 3500! det er det jeg må jøre!

3500? det var styggdyrt.. hvis du ikke mener med trykkplate da.. pedersen/kg selger sinterlammeler til ca 1800 vel.. men hvorfor kjøre me sinterlammel? med 763 trykkplate og orginal lammel kan du ha 440nm.. da slipper du og "nappe" så fælt som med sinter..

volvomann: sachs lager orginal clutcher til mange biler.. bla volvo.. men de lager også "race" clutcher..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3500? det var styggdyrt.. hvis du ikke mener med trykkplate da.. pedersen/kg selger sinterlammeler til ca 1800 vel.. men hvorfor kjøre me sinterlammel? med 763 trykkplate og orginal lammel kan du ha 440nm.. da slipper du og "nappe" så fælt som med sinter..

volvomann: sachs lager orginal clutcher til mange biler.. bla volvo.. men de lager også "race" clutcher..

Stemmer.

Tenker jeg handler org clutch nå, så kjøper jeg grym trykkplate når jeg handler ny turbo osv :) Men vet egentlig ikke hvor godt M45 liker 350nm+++ da :D

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer.

Tenker jeg handler org clutch nå, så kjøper jeg grym trykkplate når jeg handler ny turbo osv :) Men vet egentlig ikke hvor godt M45 liker 350nm+++ da :D

hvorfor ikke kjøpe ordentlig saker med engang? jævli kjipt og få i turbomotor og begyne og trimme litt så må du bytte clutch igjen. slipper du av med kassa osv.. m45 og 350nm er jeg redd blir grisemat etterhvert.. ska teste det selv

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe ordentlig saker med engang? jævli kjipt og få i turbomotor og begyne og trimme litt så må du bytte clutch igjen. slipper du av med kassa osv.. m45 og 350nm er jeg redd blir grisemat etterhvert.. ska teste det selv

Er jo bare snakk om å bytte trykkplata om halvt års tid :) Er ikke så jævlig hypp på å bytte til M90 eller Getrag:bok:

Kjører med 13c helt til jeg blir lei av den altså :D

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Tenkte jeg skulle Legge inn noen bilder fra når jeg var å Besøkte FSL...

Faren holdt på å Undersøke noen Feilkoblinger i Dashbordet, Personlig tror jeg det er en Jordingsfeil...

Bilde6346.jpg

Jeg synes det var litt skittent under huven...

Bilde6345.jpg

Enda et...

Bilde6348.jpg

Fronten...

Bilde6347.jpg

Nærbilde av innsug:P

Bilde6349.jpg

Siden og FSL selv...

Er kanskje greit i og med at den motoren skal hives åt skogen snart uansett...

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider