Gå til innhold

Tsbusa's Golf GTI: Grævling

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men koblinga av ledningene gjorde vi enkelt, rett på kjørelysa:P fant ikke relè i farta sjø..:P

Hvorfor koblet du ikke bare rett på parklysene? Da hadde det samtidig blitt lov å bruke som kjørelys, der det ikke trengs annet lys:) F.eks om dagen, eller der det er gatelys.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det skikkelig enkelt, hvis du har automatiske kjørelys, altså slik hovedlysene på bilen tennes når du starter?

Vel, da kan du ta ut lysbryteren, finne ledningen som gir strøm på første nivået på lysbryteren, denne ledningen kapper du av, skjøter på en ny ledning og strekker denne til et rele som styrer tåkelysene.

 

Nå vil tåkelysene tennes som kjørelys når du starter bilen, parklysene vil selvfølgelig være på hele tiden, hvis du vil dimme lysene til parklys er det bare å gjøre som før og trykke en gang på lysbryteren slik at du får kun parklys og trykke en gang til for kjørelys når det er mørkt..

 

Tåkelys - Kun parklys - Hovedlys..

 

Nå kan du ikke kjøre ulovlig;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det:

 

1. Parklys i blinklys og tåkelys ( Står på hele tiden )

2. Hovedlys og tåkelys

3. Hovedlys, parklys i blinklys og tåkelys

 

Kan også skru av tåkelysa på alle alternativene

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du har jo to nivåer på lysa, det første er jo parklysa. lyser sprederne når du har dem på park, men ikke når du har på nærlys/kjørelys? er vel det massern mente..

Ja, jeg mente at de bare lyste på når det var på park. Sånn at da kunne man brukt park og spredere som kjørelys, ergo det hadde vært lovlig hele tiden:) Ikke at jeg bryr meg så mye om det er lovlig eller ikke, da jeg hadde kjørt med spredera på selv hele tiden. Har man spredere skal det brukes:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelys (nærlys om du vil) kombinert med tåkelys a? som erstatter hovedlyset på dagtid? har du ikke det VaileNt^ ?

 

Nærlys evt fjernlys (hovedlys) og tåkelys har jeg jo!

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår