Gå til innhold

Sveise/lime igjen takluke

Ranger emnet

hercem

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en Honda CRX 86 modell hvor det er mye rust i hele takluka. Tror det kan bli vanskelig å skaffe en takluke og lurer derfor på om jeg heller skal fjerne hele takluka. Jeg klarer meg jo fint uten takluka. Det virker uansett ut som om takluka på bilen er av dårlig kvalitet(dårlig list osv). Derfor er det nok sikkert samme problem med andre brukte takluker. Jeg er heller ikke interresert i å kjøpe en ny for flere tusen kroner.

Lurer på om det er mulig å sveise igjen takluka og om det blir bra resultat. Jeg har planer om å lakere hele bilen, så det må derfor bli helt 100% bra resultat. Det går vel kanskje også ann å lime ei plate på baksiden med sikaflex. Deretter ei plate oppi hullet for å få det nogenlunde jevnt og så sparkle og pusse osv???

Noen som har erfaring med å fjerne takluker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at sveise på et tynt blikktak ikke vil bli særlig pent... vil krølle seg godt sammen. Derfor f.eks panser og bagasjelokk har fått limt sammen forsterkninger. Skal det sveiser, bør du bruke punktsveis.

Lim vil jo bli litt fleksibelt og det kan skade sparklinger.

Er jo bare blikk det der, så hvorfor ikke ta en blåselampe og lodde fast ( uten bruk av fOr mye varme ) en plate som du har skjært høvelig til..

Loddetinn kan jo lett files, brukes av bilopprettere.

Blir endel jobb det der... nytt teppe i taket trengser du vel også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, blir nok ikke lett dette...

Jeg har en fetter som skal vrake en Honda Accord med glass takluke. Takluka på den bilen var litt større så jeg kan vel i terorien skjære ut et størr hull osv? Tror den luka i motsetning til den som sitter der gikk inn i taket. Det er kanskje ikke plass til den inni taket på crx'en? Hmm, blir mange spørsmål dette. Hørtes rart ut å lodde plate i hullet, men skal undersøke det nærmere. Det er nok sikkert uansett veldig vanskelig å få samme buen på plate jeg tetter hullet med...? Kanskje jeg må lime en list rundt og late som om jeg har takluke...

Kanskje jeg heller skal lage cabriolet hvis det hadde vært mulig :rolleyes: Det er sikkert ikke mulig samt at det blir litt dumt fordi dette skal bli vinter/pendler bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal løsne taktrekket når jeg kommer hjem i kveld. Jeg ringte en Honda forhandler og han sa at prisen på holderen var 650 +mva. Hvis det er den som har rustet er jo saken ganske grei for da kjøper jeg jo bare ny holder. Jeg får begynne med å demontere takluka, så finner jeg nok ut hva som må/kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider