farlig Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Jeg kunne tenke meg en fabrikksoverhalt 531 topp. Noen som aner hvor man kan få tak i slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Kjøp en 531 og begynn med kosejobben :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 får vell tak i med en høgger el noe slikt:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Du kan jo kjøpe en brukt og levere inn på et motorverksted for overhaling hvis du ikke vil gjøre det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Hva må gjøres for at toppen skal bli bra da? Har ikke gjort dette før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Er vell greiest da å få tak i en topp som er i god stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 hehe, ja. Det var det jeg spurte om i starten ;) Hva avgjør om en topp er i god stand? Hva skal jeg se etter? Sprekker er jeg klar over, men noe mer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Ja du kan jo begynne med å se at det ikke er alvorlige skader på den og at den ikke er kraftig ute av water Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Takk for svar! Det er vel bare å se etter det opplagte. Er dette solide topper? Er det ofte sprekker og annet feil? Tør ikke engang å tenke på hva et verksted vil ha betalt for å overhale en topp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 531 er en veldig bra topp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Bra! Da er det sikkert grenser for hvor mye jeg kan drite meg ut... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 sjekk for generell korrosjon.. spesielt på anleggsflata mot blokka, og at det ikke er sprekker mellom ventilene og på ventil-setene. er som regel der det sprekker; mellom innsug og eksosventil.. og noen ganger inn på setene. Enkleste måten å sjekke om det er sprekk i ventilsetene er å ta med seg noe teknisk sprit ol. som fordamper FORT... da bare drar du en klut/fille med teknisk sprit over setet, og blåser litt på de...da kommer eventuelle sprekker FORT fram :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Takk takk! Skal skaffe meg noe sprit og dra på toppjakt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/subdet37.htm Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg