vx2go Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Åssen har du løst det mellom luftfilter og turbo? Sitter selv og pønsker på noe løsning der.. Har flytta kon-filteret ned i fangeren, og satt LMM rett etterpå.. Har så en 90-graders silikonbøy inn på den orginale gummi-dritten som igjen sitter innpå turboen.. Men føler ikke at det blir helt optimalt.. Forresten, kjører du på orginal manifold? Om det er meg du tenker på så har ikke jeg den bilen lenger. Men kjørte på orginal turbo og manifoil. Slenger ut et bilde hvordan jeg hadde konfiltre, de 4 første bildene er med orginal downpipe, det siste er med ny 3"downpipe Laget avlangt hull i det orginale luftintaket ca rett ut der filtre (siste sving ca før den bøyer seg ned) stod og strakk et flexirør (ser det på venstre side på bilde) fra fangere og opp under filtre for å få mest mulig luft på filtre, det hjalp bra. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Tusen takk vx2go ;) Edit: forresten ett lite spørsmål, hvor stor intercooler anbefaler du, og er det stor forskjell i kjøling, motsand etc. fra en til en annen? Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Tusen takk vx2go ;) Edit: forresten ett lite spørsmål, hvor stor intercooler anbefaler du, og er det stor forskjell i kjøling, motsand etc. fra en til en annen? Det jeg fikk beskjed når jeg skulle kjøpe IC var at, det er ikke vits med stor å tynn som delvis gjemmer seg bort under fangeren (Sikker mange synspunkter på det). Om ikke IC får fri tilgang til luft(ligger bak fangere osv) så er det ikke så store virkningsgraden i den. Så jeg ble anbefalt den som står på, den fyller det meste nedres i fangeren og er ganske tykk. God tilgang til frisk luft og tåler opp til 350HK. Ta en tlf til http://www.turbopower.no så kan nok han hjelpe deg med str. Da det ikke er snakk om mer en 350HK vill nok den jeg har der holde i massevis, ville ikke tatt noen mindre i alle fall. Veit turbopower har denne standarden på sånne type IC nå på lager som er ca 60mm tjukk, Høyde 155, Lengde register ca. 510mm. Totallengde med stusser ca. 710mm. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Igjen vil jeg anbefale deg å bytte ut downpipen din og eksosen til 3", chippe bilen, bytte til resirkventil, IC i front(slik som min) og åpent konfilter. Dette holder lenge og går godt. VIl du ha mer hester begynner pengene å fly og evt mer skruing enn morro. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Blitt nye lykter? Og syns du skal bytte den kameigrillen, den er ikke noe pen. Sats heller på S4 eller RS4 grill uten S-emblemet. Det er MYE penere.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Due vx2go.. hvor kan jeg skaffe 2,5"/3" downpipe? har ikkje det jævli masse å sei på eu-kontroll men avgasser og sånt? siden katalysator blir borte... mvh stian Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Blitt nye lykter? Og syns du skal bytte den kameigrillen, den er ikke noe pen. Sats heller på S4 eller RS4 grill uten S-emblemet. Det er MYE penere.. Får se med grillen, satt den på på fredag eller lørdag, så tar den ikke av enda ;p Fikk lyktene for 3-4 uker siden, men ett av festene var ødelagt så satt de ikke på bilen. Venter på svar fra posten om de erstatter dem.. Får se til uka om jeg bestiller fk lykter. Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Due vx2go.. hvor kan jeg skaffe 2,5"/3" downpipe? har ikkje det jævli masse å sei på eu-kontroll men avgasser og sånt? siden katalysator blir borte... mvh stian Turbopower lagert min ( ring han så kan du sikker få en god pris på et), vi laget den sånn at vi kunne sette inn katt(racekatt) der downpipen kommer ned under bilen etter flexrøre (se bilde) vis det skulle bli noe problem. Men bilen ble solgt før det. Trur også det kommer litt ann på hvor man setter inn bilen osv. Bilde er da vi monterte. Etter Flexrøre og 45gradern gjorde vi slik at man kunne bytte ut de rette røra og sette inn racekatt istede ved bare å skru av klemmene (du bør finne omtrent ut hvordan katt du skal tilpasse etter om du gjør det da). Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Ikke meningen å mase så mye, men må bare:) 1. Er det turbopower som lagde hele eksosen din? 2. Du fikk vel sponsa, men hvor mye sånn ca tar de? 3. Hvorfor var det ikke nok med 2,5" eksos? 4. Hvordan var lyden, rolig kjøring, og aktiv? 5. Turbopower har vel ferdig tegning, så man slipper å komme dit, for er litt langt ;p Tror ikke jeg kommer på mer i farta.. Forresten 6. Passer manifoil til tt på a4? Litt dumt å spørre deg kanskje? Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 2.5" Bør nok holde helt fint :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Ikke meningen å mase så mye, men må bare:) 1. Er det turbopower som lagde hele eksosen din? 2. Du fikk vel sponsa, men hvor mye sånn ca tar de? 3. Hvorfor var det ikke nok med 2,5" eksos? 4. Hvordan var lyden, rolig kjøring, og aktiv? 5. Turbopower har vel ferdig tegning, så man slipper å komme dit, for er litt langt ;p Tror ikke jeg kommer på mer i farta.. Forresten 6. Passer manifoil til tt på a4? Litt dumt å spørre deg kanskje? 1. Eksosen kjøpte jeg selv i deler og satte sammen selv. 2. Må avtales pris på forhånd, du sier hva du vil ha han lager et tilbud til deg 3. Det ble litt for hard medfart, rør ble lilla, noe som tydet på at det ble litt mye motstand der. Friere gjennomstrømminger er det beste. Jeg ville brukt 3" da du først skal mekke dette. 4. Lyden ved rolig kjøring var helt grei, hørte nesten ikke at bilen gikk(ps: dette var med 2,5") men i pådrag hørte du det mye bedre, grom lyd. Hadde også bare en stor lyddemper bak (simons greier). Turbopower har tilbud på lydpotter nå, rustfri og blanke. 5. Trubopower har laget downpiper før så han veit hvordan det skal være, eneste kan være flensen, da denne bør du nok sveise på selv for å få den helt lik slik at den passer på turboen din. Men går også å sjekke litt rundt å se om noen har ferdige downpiper som blir billigere, turbopower må lage det fra bunn av, men blir sykt bra da de blir ferdig. Slenger ut et par bilde av den jeg hadde. Hadde man polert røra så hadde de blitt enda blankere. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet November 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hmm, mamma satte en effektiv stopper for småtrimmen min:hvaskjera Da gidder jeg heller ikke kjøpe ny frontfanger, ic og de greiene. Eneste resirk-ventil om man kan få litt pssh lyd på org lading? Satser heller å kjøre fra de overstyla bila med knøttliten motor:fatality: Men nye lykter kommer, kanskje baklykter også. Til sommeren kanskje carbon spoiler(sånn liten m3 lignende), carbon på stolpen mellom dørene, plasma speedo greier og carbon rundt speedo greiene :p Husker ikke hva det heter i farta. Eller blir det ikke seende ut på ellers ganske standard bil? Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 jeg lurer også om det er mulig å få noe dump lyd fra en orginal 1.8 turbo... er det nokk trøkk ?? Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 jeg lurer også om det er mulig å få noe dump lyd fra en orginal 1.8 turbo... er det nokk trøkk ?? Det er det. Men behold resirkventilen og sett på ett åpenfilter, så får du nesten samme lyden. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennyman Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Var det jeg også lurte på.. Har jo montert åpent filter, men får ikke sånn fin lyd ;p Nå er det mer sånn prrrr, eller trr trr trr trr når man slipper gassen, vet ikke hvordan jeg skal forklare det... Vertfall ikke pshhh ;) Blir det "godlyd",i alle fall litt lyd om jeg bytter til en annen resirk-ventil? Anbefalinger? Siter 1997 Audi a4 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.