Gå til innhold

23.september: Street Legal D.R. i Brumunddal. Svi av siste gummirest før vintern!!!

Ranger emnet

HATTIS

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Asim: Du KAN jo ringe et av numrene i første innlegg. :rolleyes:

Leser du reglementet står det at du må ha registrert bil i §1. Men hvis du forklarer hva du sitter på, og spør pent om et drag kan det hende du får lov å stille opp. Kan dog hende du blir holdt utenfor konkurransen, men artig lell da. Kjøre pauseunderholdning f.eks. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke tillates å kjøre på prøveskilter, er at løpet går langs almenn vei. Returlane går i vanlig trafikk. Les lappen du får med til prøveskiltene dine, så forstår du hvorfor.... Street Legal er tatt frem som et samarbeide av folk i Amcar og bilsportforbundet. Reglene bygger delvis på rally-reglementet, der bilen må være registrert under løp. Derav kallenavnet:rattlåsrally:-) De samme reglene gjelder også for motorsykler, men det finnes en del forskjeller på bla. Breakout-tider, kjøreutstyr,mm.

Hvis spørsmål, ring de tidligere oppførte tlf-numre i denne tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hattis: VET du åssen det er med MC-drag i år? Ble påpekt at det ikke er nevnt med et ord på info-siden.. Vet om en tvilsom fyr med sprek gatesykkel som vil være med om han får lov.

Svar fra Hattis:

Solør-mc skal arrangere løp for sykler, her. Hvis din tvilsomme kompis har gategodkjent sykkel, riktig kjøreutstyr, gyldig forsikring og førerkort klasse A, er han hjertelig velkommen til dra noen rykere:-)

Morty: Har Anton bygd noe verstinggreier da? Dette er nok noe annet. Men hva vet vel jeg?

Tror han blir klar, hvis han får en HJELPENDE hånd,eller 2. Skravlende gjester er det ikke tid til der i gården nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asim: Du KAN jo ringe et av numrene i første innlegg. :rolleyes:

Leser du reglementet står det at du må ha registrert bil i §1. Men hvis du forklarer hva du sitter på, og spør pent om et drag kan det hende du får lov å stille opp. Kan dog hende du blir holdt utenfor konkurransen, men artig lell da. Kjøre pauseunderholdning f.eks. :)

Dette er jo et forum, og de KAN jo svare på spørsmålet mitt her :rolleyes:

Hatti: ok.... da slapp jeg å komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børna!! http://www.solormcklubb.net/Street_Legal_Brumunddal.pdf

Vi kjører klassene Bracket, Street, Bad boys og jr.Dragster OG vi kjører egen MC – klasse !

Still opp med registrert sykkel, her går det med alt fra standard Harley, Motard eller ”blodtrimmet” R-sykkel !

Kilde: Medarrangør Solør MC-klubb info tlf; 905 68 014 (link)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et forum, og de KAN jo svare på spørsmålet mitt her :rolleyes:

Hatti: ok.... da slapp jeg å komme :)

Jeg har ikke myndighet til å bestemme hva som får , eller ikke får kjøre. Det avgjøres av de som skriver reglementet. Prøver bare å følge det så godt vi kan. Hva for bil har du, og hvorfor er den ikke reg på normalt vis, som alle andre "gatebiler"? Vet at staten krever masse bols for at man skal kunne kjøre rundt på lovlig vis, men det er desverre en del av gamet. Spesielt hvis bilen er velsignet med litt motoreffekt. Man burde ta en tur opp løvebakken og :puke: på avgiftkåte politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke myndighet til å bestemme hva som får , eller ikke får kjøre. Det avgjøres av de som skriver reglementet. Prøver bare å følge det så godt vi kan. Hva for bil har du, og hvorfor er den ikke reg på normalt vis, som alle andre "gatebiler"? Vet at staten krever masse bols for at man skal kunne kjøre rundt på lovlig vis, men det er desverre en del av gamet. Spesielt hvis bilen er velsignet med litt motoreffekt. Man burde ta en tur opp løvebakken og :puke: på avgiftkåte politikere.

Hei du

Det er overhode ikke snakk om økonomi. Hadde det vært mulig å regge bilen hadde det vært skilt på den for lenge siden.

Bilen er en R32GTR skyline.

Holder det hvis jeg har metall prøveskilt tror du?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Det er overhode ikke snakk om økonomi. Hadde det vært mulig å regge bilen hadde det vært skilt på den for lenge siden.

Bilen er en R32GTR skyline.

Holder det hvis jeg har metall prøveskilt tror du?? :)

Jeg tror desverre ikke at det holder. Synd at slike biler ikke lar seg registrere i Norge. Har hørt at noen har fått regga inn et par spesielle nippon-vogner på dispensasjon. Som entusiast-kjøretøy, eller liknende. Får da maks kjørelengde pr.år som en veteranbil. Har man en slik bil, tar man den vel strengt tatt ikke ut som hverdagsbil..... Snakket for 2 somre siden med en eier av (ikke deng meg hvis dette ikke er rett) Eunos Cosmo. Han og en kompis hadde hver sin av denne rariteten med 3-rotors wankel-turbo. Hvilke krav til bilen holder ikke mål i Norsk målestokk, da? Avgassverdi? Støynivå? Førerplassering? Lys-assymetri? Eller er det misunnelsen som råder? Strengt tatt burde vi i Norge bøye oss for reglene fra andre land, slik som det blir gjort for kjøretøyer godkjent innenfor EU-systemet (les:TUV). Har forståelse for at omvendt assymetri ikke egner seg for høyrekjøring, og at føreren bør sitte ut mot midten av veibanen. Men vi kan jo ikke forby engelske turister i å komme hit...

Hvis du ringer et av tlf-numrene, kan du høre om du får et par prøvedrag utenfor konkuranse. Skal ha noe pause-underholdning, men er ikke sikker på om dette er fullbooket. Tør bare ikke å gi deg tillatelsen personlig. Er ikke jeg som er løpsleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer...

Siste sesong med Fieron....

Fiero_b01.jpg

Siste sesong med denne bilen regner jeg med, for Camaro'n blir klar til neste sesong og da tar kona over å kjører denne bilen i bracket...

Camaro-04.jpg

Nybygd ZZ4 er på vei inn i Camaro'n. Nye stempler, rullCam, Rullvipper 1:6, Brodix topper som er maskinert for kraftigere ventilfjærer, Victor Jr. innsug, D.U.I. HEI fordeler og Holly Street Avanger forgasser... Skal bli spennende!

Ligger en tråd ute på f-body forumet på denne bilen:

http://2gencamaro.diskusjonsforum.no/?mforum=2gencamaro

Mangler forsterket automat og ny bakaksel, dette har jeg da vinteren på å få fikset....

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer...

Siste sesong med Fieron....

Fiero_b01.jpg

Siste sesong med denne bilen regner jeg med, for Camaro'n blir klar til neste sesong og da tar kona over å kjører denne bilen i bracket...

Camaro-04.jpg

Nybygd ZZ4 er på vei inn i Camaro'n. Nye stempler, rullCam, Rullvipper 1:6, Brodix topper som er maskinert for kraftigere ventilfjærer, Victor Jr. innsug, D.U.I. HEI fordeler og Holly Street Avanger forgasser... Skal bli spennende!

Ligger en tråd ute på f-body forumet på denne bilen:

http://2gencamaro.diskusjonsforum.no/?mforum=2gencamaro

Mangler forsterket automat og ny bakaksel, dette har jeg da vinteren på å få fikset....

Bra! Da er det nok en pokal på tur mot Hamar.

Fiero`n er en vinnerbil i bracket, noe som tidligere er bevist:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider