Gå til innhold

23.september: Street Legal D.R. i Brumunddal. Svi av siste gummirest før vintern!!!

Ranger emnet


HATTIS

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SuperComp: Jeg tipper tribunene er fulle lenge før fire, selv om det starter kl fem.

OG: hørte i dag at det kommer en buss eller to med bad boys fra barteland. Og da mener jeg biler. Altså.. :D

 

Stemningsbilde:

089%20(Medium).jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som det er endel fra Flisa området som vurderer å ta turen opp...

 

Tidspunkt for passende ankomst i Brummunddal da? =)

 

For Dere som har tenkt å kjøre: Vet det er en del friske biler fra vålertraktene. Bla. div. BMW-turbo, Volvo-turbo og Audi-turbo`s.

Finnes sikkert et og annet sprekt yankee-jern der også?

Et passende tidspunkt er kl 11.00 ved brannstasjonen. Skal prøve å få til så godt flyt som mulig med visningene. Ta med hjelm, heldekkende klær, vognkort, førerkort og hvis bilen er lånt: en fullmakt fra eier.

Bilen må som tidligere nevnt være registrert på hvite, eller grønne skilter, ha godkjent oblat og være forsikret på vanlig måte. Dekk skal ha minimum 1,6mm mønsterdybde ved visning , samt være DOT-godkjent. Forbrennings-akseleratorer som t.eks. lystgass eller propan er ikke tillatt i bruk. Der dette er montert, skal beholder fjernes fra kjøretøyet. For at konkuransen skal kunne avvikles på tiden som er satt til rådighet, er det satt et øvre tak på til sammen 120 deltakende kjøretøy. Derfor:vær tildlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Høstbrølet gått over til historiebøkene. Hjertelig takk til alle Dere som gjorde dette til noe spesielt. Vi hadde håpet på 60-70biler, og så dukket det plutselig opp 107biler til start! Stevnet forløp rimelig smertefritt, men vi oppdaget noen ting som arrangementmessig kan forbedres til neste år.

Deriblant parkering for deltakende biler, og antall bemanning på teknisk kontroll. Håper Dere som kjørte følte at det ga valuta for pengene, og mersmak til å komme igjen neste år.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra arrangement med mye frisk kjøring, men dessverre litt for mange tilsynelatende pauser. (det er godt mulig det var en god grunn for pausene, men gi i så fall publikum beskjed om det). I tillegg er det *ekstremt* irriterende med en speaker som ikke har orket å lære seg reglene i dragracing - det høres bare dumt ut...

 

Morsomt var det i alle fall til the bitter end, og arrangørklubben har all grunn til å være stolte over arrangementet :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

107 biler kun. Til neste år håper jeg faktisk at det kun blir biler. Artig med sykler og slik og sånn og ting, men det tar så ubruklig lang tid å avvikle. Ellers føler jeg det samme som raboc ang venting. Lite eller ingen info om disse pausene. Hva er problemet? Bruker dere ikke datautstyr?

 

Synes Bugge er kjempeflink som speaker jeg. For to(?) år siden hadde han dårlig stemme, men prate skulle han. I går ga han også alt til det ikke var mere "rai-rai" igjen. :D Nå kan ikke jeg regler og sånn, men han har jo holdt på noen år selv, så hørtes rart ut for meg. Men nok om det.

 

Personlig likte jeg den store v a r i a s j o n e n i bilparken. Ekstremt grymt med to supraer og civic med løvblåser. Opelmafiaen gjorde også (et bra) inntrykk. Omegaen fra valdreskartellet beryktet fra gatebil var rå, selv om den ble slått av Manta A+B-gjengen.

Til slutt vil jeg dra frem Volvo 144en med eksosbrems. Skumle saker. Det var alt jeg kom på just nuh. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra arrangement med mye frisk kjøring, men dessverre litt for mange tilsynelatende pauser. (det er godt mulig det var en god grunn for pausene, men gi i så fall publikum beskjed om det). I tillegg er det *ekstremt* irriterende med en speaker som ikke har orket å lære seg reglene i dragracing - det høres bare dumt ut...

 

Morsomt var det i alle fall til the bitter end, og arrangørklubben har all grunn til å være stolte over arrangementet :-)

 

 

Takk for det. Gjør det vi kan for å holde stevnet i gang, og hadde walkie-talkien vært linket opp mot lydanlegget hadde du forstått hvorfor det ble så mye pauser. Problemer med å få bilene tilbake via retur-lane pga feilparkering, et tilfelle av vakt-trakasering, TINE`s melkebil-ankomster (der vakta som skulle sørge for å ha nøkkel, ikke var på plass), noe sanering av bensin og kjøle-væske. Og som speaker tror jeg at Bugge er en av de beste i norge.

Det har seg slik at før var Break-out-tidene 7,50sek i BAD-BOYS og total Break-out på 7,40 sek. Det er nå blitt forandret til henholdsvis 7,70 og 7,60 sekunder. Noe selv den beste kan glemme i kampens hete.

Richard har kjørt dragrace lenger enn jeg kan huske, og jeg tror med hånden på hjertet at stevnet ikke hadde vært det samme uten ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del; det var ikke Richard jeg tenkte på når jeg kritiserte speakertjenesten, men han andre som var speaker for syklene!

 

Har vært på mange stevner med Richard som speaker, og selv om han gjentar seg sjøl litt så er han helt klart en flink speaker som får til masse liv :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe morsomt treff dette her, men for all del, oss uten tribune plass fikk ikke sett så mye av treffet, så et tips til neste år, større tribune :ja:

 

Bra spekter i bilparken ja, alt fra Fiat Uno Turbo Mk1, Audi 80 quattro ( mine favoritter ) og mange rå am-car !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del; det var ikke Richard jeg tenkte på når jeg kritiserte speakertjenesten, men han andre som var speaker for syklene!

 

Har vært på mange stevner med Richard som speaker, og selv om han gjentar seg sjøl litt så er han helt klart en flink speaker som får til masse liv :-)

 

 

 

Oki. Jeg forstår. Han er en lokal helt med masse jern i ilden, som nær sagt ble tvunget til dette. Er ikke lett å finne stand-in for Richard på Hedmarken.

Organisert MC-drag på gata er forholdsvis nytt for oss her oppe, og ikke særlig mange av oss som kan noe om dette. Hadde vært flott om du kan anbefale en speaker til oss til vårt neste stevne. Alle seriøse forslag taes mot med takk. Gjerne en person med fører-erfaring og god verbal utstråling. Og som ikke tar seg alt for godt betalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Jeg forstår. Han er en lokal helt med masse jern i ilden, som nær sagt ble tvunget til dette. Er ikke lett å finne stand-in for Richard på Hedmarken.

Organisert MC-drag på gata er forholdsvis nytt for oss her oppe, og ikke særlig mange av oss som kan noe om dette. Hadde vært flott om du kan anbefale en speaker til oss til vårt neste stevne. Alle seriøse forslag taes mot med takk. Gjerne en person med fører-erfaring og god verbal utstråling. Og som ikke tar seg alt for godt betalt...

 

 

Jeg tror han kunne gjort det bra, om han hadde lært seg reglene :-) (evt. at noen hadde lært ham det) Veldig positivt at han gikk og pratet med førere etc, men det blir litt håpløst når speaker er mer forvirret enn publikum om hvem som har vunnet og hvor fort de ulike har kjørt :-) Så mitt tips må være å ta med samme speaker neste år, men kanskje med en 'makker', f.eks Richard?

 

 

Var forresten morsomt å se de mer og mindre lokale roadracing-sjåførene prøve seg - noen av dem var jo råe på å starte!

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår