Gå til innhold

Hjelp!!! Min a4 tar inn vann!!!

Ranger emnet

Audi-A4

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en audi a4 95mod som jeg kjøpte for noen måneder siden. Bilen er ganske bra men det er et problem med den, plutselig ligger det en stor vanndam bak fører setet!!! Noen som har opplevd dette før? kan noen hjelpe meg?

Takk for alle svar!!

jepp..e har hatt da samme.var brest rundt skruen på inntaket på lufta inn te cupen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en audi a4 95mod som jeg kjøpte for noen måneder siden. Bilen er ganske bra men det er et problem med den, plutselig ligger det en stor vanndam bak fører setet!!! Noen som har opplevd dette før? kan noen hjelpe meg?

Takk for alle svar!!

Prøvd å bruke bleier?Evt. stoppe for å pisse??hehe...:hammer

Sjekk rust osv.i brønnen...er vel også et "lokk" under der som har veldig lett for å gå lekk etter noen år...

( ) 98 BMW 320i Touring (under construction)

(x) 98 Volvo V70 2.0 Lt R Familieracer

(x) 94 Audi S4 Sedan 2.2tq

(x) 92 Audi 80 2.3 E Cab

(x) 94 Civic Vti EG9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!!

det er 2 stk dreneringshull i vannkassa(der batteriet er). disse er sikkert fulle av blader og dritt. fjern dette så ordner det seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Er vel litt vei fra batteriet under panseret til gulvet ved baksetene?

Forresten har jeg hatt lekkasje og.. på passasjergulvet.. Vet ikke hva det var, sikkert bare en kompis som pissa på seg.. fordi det har ikke kommet på 1-2 mnd!

Nok OT fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt vei fra batteriet under panseret til gulvet ved baksetene?

Forresten har jeg hatt lekkasje og.. på passasjergulvet.. Vet ikke hva det var, sikkert bare en kompis som pissa på seg.. fordi det har ikke kommet på 1-2 mnd!

Nok OT fra meg!

sånn blir det når du leser halve teksten og er trøtt:)

ta en titt under bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Hadde samma problemet på super tysker bilen min å. Demonterte en hel del og spyla på med vann (problemet var at det plutslig var andedam i passager siden av bilen.) Så ser jeg at det kommer en tynn fin stråle med vann inn mellom to plater i karosseriet inni dashbordet. Det var en karosseri seal (kitting) som var løsna så vannet randt inn mellom to plater i torpedoen rett på venstre siden av luftinntaket til kupevifta. Satte bilen til tørk med defa varm upp vifte i to dager med teppet halvveis utmontert. Fornøyd smokka jeg bilen sammen og 2 dager etterpå i regnet hadde jeg AKKURATT samma problem bare fra v side. Det er morro med biler som er tette som ei sil!!! Detta var også en A4 1996mod!

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg hadde ca. 15L vann i baksetet bak førersetet. Vannet kom inn der hvor den pakkninga som ligger rett bak hjernen ganske langt oppe i torpedoveggen, den pakkninga hadde løsnet og dermed kom vannet inn en regnfull natt for noen uker siden.

Om du vil kan jeg ta bilde av hvor det er om du ikke skjønte hvor jeg mener.

Lest på WV Audi club om folk som har hatt akkurat samme problem som det jeg hadde.

Så det er bare å fjerne boksen som hjernen ligger i slik at du kommer til pakkninga. Håper det ordner seg slik som det gjorde for meg.

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg hadde ca. 15L vann i baksetet bak førersetet. Vannet kom inn der hvor den pakkninga som ligger rett bak hjernen ganske langt oppe i torpedoveggen, den pakkninga hadde løsnet og dermed kom vannet inn en regnfull natt for noen uker siden.

Om du vil kan jeg ta bilde av hvor det er om du ikke skjønte hvor jeg mener.

Lest på WV Audi club om folk som har hatt akkurat samme problem som det jeg hadde.

Så det er bare å fjerne boksen som hjernen ligger i slik at du kommer til pakkninga. Håper det ordner seg slik som det gjorde for meg.

Kan slenge inn et bilde uansett, spm dukker sikkert opp flere ganger her på forumet å da er det jo greit å vise tilbake på denne saken :)

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider