Gå til innhold

Hjelp! Bilen min starter ikke!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Disse trådene er vel folk lei av men.. Det er som følger:

Jeg var ute å kjørte bilen min i stad, og den gikk helt fint som vanlig, ingenting fusking eller noe.. Så parkerte jeg den, og når jeg skulle kjøre den 5 minutter etterpå ville den ikke starte?

Starteren går rundt, masse strøm, har nok av bensin på tanken. Prøvde også å sku den igang, uten hell.

Motoren er en B23E.

Noen som kan hjelpe meg????

:???:

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest ReVolvolution

Jeg har samme problem som deg, og samme motor. Kan kjøre og starte fint, men setter jeg den fra meg i 5-10 min starter den ikke igjen, må kinne veldig lenge hvertfall.. Denne "stryretrykksventilen" som sitter med toppdekselet har jeg fått tips om at det kan være.. Eller lambdasonden, men det er jo ikke på disse gamle bilene heller.. Si ifra hvis du får det til, jeg må fikse min også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKei må sjekkes.. syns bare det er litt rart at det skjede så plutselig. Takk for gode tips... Har ikke lambdasonde nei, og dette er første gangen at det skjer.... Merkelig...

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et dumt spørsmål kankje, men sjekket at registerreima er heile??(sjika nedi oljepåfyllings holet på kammen om den går rundt mens en annen kjinner rundt motoren)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger et rele til bensinpumpen, under dashbordet på passasjersiden. Dette har en tendens til å feile. Få en kompis under bilen, slå av og på tenningen, det skal komme et lite rykk/dunk i pumpen eller den skal surre. Ingen bensin - ingen tenning. ( Dette var ihvertfall feil på min, men den har B230F):hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lignende symptomer med min B230F motor (med lambdasonde). Det har hendt når jeg kjører helt vanlig at motoren bare dør helt uten videre. Jeg må da file en stund for at den skal starte igjen. Et annet tilfelle var da bilen stod stille og jeg skulle starte igjen, som også beskrevet av emne forfatteren. Jeg skal sjekke bensin pumpe som ronjakob sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et dumt spørsmål kankje, men sjekket at registerreima er heile??(sjika nedi oljepåfyllings holet på kammen om den går rundt mens en annen kjinner rundt motoren)

Har ikke sjekket det nei, men den ryker da vel ikke når bilen står stille?

Hvor er bensinpumpa festet på min B23e? Samme sted som på en B23a, på sida under innsuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider