Gå til innhold

Hjelp! Bilen min starter ikke!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Koster ikke så mye på biltema.. hehe... Hvis jeg kommer meg ut der da... :p

Er det bensinfilteret som ligger rett foran rattet i motorrommet? En hvit boks, rett under panserhengslet...

Dette er på en høyrestyrt bil, så blir jo på motsatt side da men....

Untitled-1.jpg

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere ting som gjør at den ikke starter.

- tett bensinfilter

- at bensinpumpa ikke går

- ødelagt

- får ikke spenning pga en feil ( gjerne bensinpumpereleet )

- ikke bensin på tanken

Er bensin på den.. Hvor ligger releet til bensinpumpa?

Bensinpumpa lager lyd iallfall...

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også skru av slangen på fuelrailen og sjekke om det kommer bensin ut når du drar på tenningen.

Hvor er den slangen?

Bytta filteret i stad, og det kommer bensin opp der... Så prøvde jeg å starte den, og ikke noe skjedde... Men når jeg bånna speeden mens den kjinna så smalt det noe sykt i potta....

:???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida... Men åssen kan det skje nå? Reima er jo bytta for 5.000 kilometer siden, på verksted.. Hvordan kan jeg sjekke at det er reima det er noe med?

Og, burde egentlig ikke bilen ha fusket veldig før jeg daua den?? Gikk fra bilen, og 2 minutter etter så ville den ikke starte lenger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida... Men åssen kan det skje nå? Reima er jo bytta for 5.000 kilometer siden, på verksted.. Hvordan kan jeg sjekke at det er reima det er noe med?

du kan bruke denne metoden : GRUNNINSTILING

- Ta ut tennpluggene

- hold finger over hullet til sylinder nr.1 og vri motore rundt til du kjenner den plåser ut

- stikk et passelig skruvjern ned i plugg hullet, det skal treffe stemplet, vrr motoren rundt litt forsiktig til og kjenn når stemplet snur og bynner å gå ned du skal stopp på det punkte like før stemplet går ned.

- Ta av toppdekslet og se om kamene til sylinder 1 står noe slik "\/" Ventilen skal med andre ord være stengt.

- ta av fordeler lokket og sjekk at rotore peker på sylinder 1

når du har sjekket at kammen står slik at ventilen er stengt på syliunder 1 kan du legge på toppdekslet igjen og sjekke merket på topdekslet forkant mot det som skal være på reg. reima/hjulet

Og, burde egentlig ikke bilen ha fusket veldig før jeg daua den?? Gikk fra bilen, og 2 minutter etter så ville den ikke starte lenger......

burde vel det,, menhusk at ingen ting er umulig.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da startet bilen. Hva som var galt vet jeg ikke.... hmmmmmmmmm

En kamerat av meg kom å så på bilen... Tok av fordelerlokk, tennmodul og rotor, og satt det tilbake på plass. Så tok han av regreim dekselet for å sjekke om reima var fin, og det var den...

Satt seg inn i bilen, og starta den som ingenting...

Jau, nå fatter jeg lite...

Men en ting er jeg sikker på; Tusen hjertelig takk for all hjelp! Er helt imponert over å mye folk kan! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider