Gå til innhold

Motor blir varm.. veldig varm!

Ranger emnet


AXi0N

Anbefalte innlegg

Hva kan dette være?

 

Har kjølevekse oppi ja.

Vifta går ja

er nok ikke tett radiator (ser at væska går rundt i systemet)

 

Kan det være Vannpumpa?

Eller termostaten.. (ikke den vifte termostaten)

 

Noen fornuftige svar takk:) ?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har køddet enormt mye med temperaturen på bilen min.

 

For det første er ikke de temperatur målerene inne i bilen til å stole på altid.

 

Jeg skiftet termostat og vannpumpe. Spylte hele systemet.

Nå ligger måleren rett over midten. Vifta starter og alt virker å være i orden. Det kan jo være vann pumpa di , men denne virker som regel helt til lagrene ryker , og da hører du lyd og den begynner vel å leke vann når det blir skikkelig galt. HVis ternostaten din ikke åpner vil den jo bli varm. Dette er da ikke noe stor invistering - og du skifter den på 10 min selv. To 10 mm bolter under vannpumpa ... Hvis ikke dette heller fungerer kan det hende at du har samme problemet som en kammerat hadde på en jetta. HAn prøvde alt - til slutt røk et motor fest - som førte til at motoren so i radiatoren - og ødela denne. Når han kjøpte ny fikk han beskjed på VAG verksted at de hadde hatt noe problemer med radiatorer som hadde et belegg på innsiden som gjorde at den mistet kjøleeffekten. Det gjorde at den var varm ....

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heihei

 

Nå har jeg byttet termostat. Men den blir varmere nå enn det den gjorde før.

 

Før stod den ca midt på.. med vifta igang...

 

Nå står den ca 3 prikken av den greia.. ikke noe høyere enn det.. blir sånn bare..

 

Kan det være at det er normal temp?

 

Og at den gamle termostaten slapp inn vann hele tiden eller noe..

 

Noen svar?? :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celeborn

skifta termostat på min jeg oxo, den ble litt varmere enn vanlig, men det var normalt i følga han karen på møller... Hjelper lite nå da motoren min tok fyr i går :(

 

Hadde det med at motoren din tok fyr, fordi du bytta termostat??

 

eller var det bare en liten kommentar?

 

Synd.. ble det mye skader?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

er nok ikke tett radiator (ser at væska går rundt i systemet)

 

Kan det være Vannpumpa?

Eller termostaten.. (ikke den vifte termostaten)

 

Du sier du ser vesken går rundt i systemet... (ikke vet jeg hvordan du klarer det men dog...)

Hadde det vært en av disse hadde vannet gått rundt i systemet da? :)

 

Blir den enda varmere med nye termostaten? Kanskje du fikk feil?

Prøv uten termostat og se om den blir like varm, så ser du om det er feilen.

 

Kanskje det er litt luft i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ligger på max hele tia den..

Driter i motoren så jeg gidder ikke å gjøre noe..

men den har funka i over et halvt år nå da slik..

Tror det er noe rart med føleren jeg..

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Du sier du ser vesken går rundt i systemet... (ikke vet jeg hvordan du klarer det men dog...)

Hadde det vært en av disse hadde vannet gått rundt i systemet da? :)

 

Blir den enda varmere med nye termostaten? Kanskje du fikk feil?

Prøv uten termostat og se om den blir like varm, så ser du om det er feilen.

 

Kanskje det er litt luft i systemet.

 

Den koker ikke.. men den ble varmere ja.. og det er ikke feil er ikke dum. Er du en sånn golf ekspert?.. hvis du ikke klarer å svare på noen av de spørsmålene jeg skrev er det vel ikke noe poeng å skrive? eller?

 

Noen som kanskje ser denne og kan svare meg på en ting?.. hvor skal måleren stå når det er optimal arb. temp.?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min måler steg også etter at jeg skiftet termostat ... Nå ligger den normalt litt over midten ... Men det jeg har hørt så er ikke de temp målerene mye å stole på ? må vite hvor din ligger normalt - og øker den derfra så reagerer du - nytter ikke sammenlingne dem så mye ...

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

 

 

Noen som kanskje ser denne og kan svare meg på en ting?.. hvor skal måleren stå når det er optimal arb. temp.?

 

Slå opp i insrtuksjonsboka til bilen din og se hva som er arbeidstemperatur.

 

Oftes feil med termostatene er at den ikke LUKKER -og da får du lav temp på vinteren, og merker det bl.a på varmeapp. ditt og ikke minst bensinforbruket.

 

Lukker ikke termostaten på sommeren er det jo bare gull -med mindre du bor i nordnorge da :)

 

Tror heller du skal lytte etter ulyder i vannpumpa, siden den ikke forbruker vann er det nok ikke noen lekkasje i systemet heller.

Er radiatoren din tett av fluer og møkk??

 

Men hvor varm blir den? 100 grader? 3er golfen min har arb.temp på 90 grader.. selv om den ligger på litt over 70 under frisk kjøring med optimal luftkjøling.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår