Gå til innhold

Motor blir varm.. veldig varm!

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by AXi0N

Den koker ikke.. men den ble varmere ja.. og det er ikke feil er ikke dum. Er du en sånn golf ekspert?.. hvis du ikke klarer å svare på noen av de spørsmålene jeg skrev er det vel ikke noe poeng å skrive? eller?

ouch? :rolleyes:

Var det ikke det jeg gjorde da? Hvis temperaturen la seg enda høyere når du satt inn ny termostat kan det være feil termostat, det skjer. Sa ikke noe om at du var dum, men hvis du kanskje kjøpte den på Torshov ellerno så er ofte de som jobber der 'dumme' ;)

Også var det luft i systemet da. Det er en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

ouch? :rolleyes:

Var det ikke det jeg gjorde da? Hvis temperaturen la seg enda høyere når du satt inn ny termostat kan det være feil termostat, det skjer. Sa ikke noe om at du var dum, men hvis du kanskje kjøpte den på Torshov ellerno så er ofte de som jobber der 'dumme' ;)

Også var det luft i systemet da. Det er en mulighet.

Kjøpte den på mekonomen. og jeg dobbelt sjekka ordr. nr fra lista og fra internett butikken dems

+ at det var en kompiss som solgte meg den, ikke dum!

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Det finnes flere varianter til samme bil. Kan være du har fått en såkalt vintertermostat beregnet for kalde forhold.

godt poeng det speed. masse varianter. vi pleier f eks å bytte på bila vi tar inn fra tyskland

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Huff å huff å huff....

Skulle ta ut termostat i går og kjøre uten, for å se hvordan motor reagerte på dette... Når jeg skulle skru igjen etter å å ha tatt ut termostat klarte jeg å vri av ene skrua.. DAAAAMN:) små irriterende.. sitter som faen.. prøvde leeenge å få den ut.. den knakk kant i kant og ikke noe måte å få feste på den. Prøvde å borre hakk, men gikk ikke så bra. Tenkte på å finne meg en litt kraftigere drill å borre meg gjennom. og gjenge opp på nytt..

Noen som har noen fine tips.. blir vel sikkert til at jeg borrer den i stykker eller noe så må jeg kjøpe ny:) hehe

?? venter:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis skruen stikker litt utfor termostathuset så kan du sette en liten mutter rundt den og sveise mutteren fast i skruen!! så er det bare å vri på mutteren!

jeg måtte sveise et par tre ganger før jeg fikk den til å sitte slik at den tålte å bli vridd rundt! NB!! vær forsiktig med varmen!

jeg advarte deg jo tidligere i tråden om disse skruene :rolleyes:

virker som både du og bilen din trenger litt lavere temperatur... ingen vits å bitre seg sånn på "boxer"! han prøver bare å hjelpe +++ at du burde slå opp i ordboka å finne ut hva ordene "ironi" og "humor" er... men du som ikke er "dum" trenger vel ikke detdoh

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

er det noe problem så lenge motoren ikke koker og slikt da? i bratte oppoverbakker osv.... ehh, temperaturen på gti'n min var på 92 grader ved vanlig langkjøring... husker ikke åssen termostat jeg hadde i den, eller hvor mange grader den var på altså, temperaturen var i følge kjøre computeren da

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider