Ditchy Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Er servopumpa også bremseforsterker? Dette gjelder 90 2.3 20v quattro sedan.. trenger svar!! bremsevæska mi renner bare rett gjennom:( Siter [v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil) [v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!) [v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :) [x]Hoda MT5 (PANG!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 servopumpa KAN ha 2 funksjoner. dem en er jo servostyring,der det er dobbelt uttak,kan den åssså ha en BREMSESERVO funksjon,dvs du har en hydraulisk servosylinder i forbinnelse med hovedbremsesylindern,i/ved torpedovegg.....ta ut hovedbremsesylinder å se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Du blander ikke begrepene litt nå? Bremsekraftforsterkeren kalles også bremseservo, og hvis pakningen i bakkant på bremsepumpa er gåen kan bremsevæska renne inn der Servopumpa (styrekraftforsterker) derimot, går på styringa, og jeg har aldri vært borti at den har noen forbindelse med bremsevæska Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Du blander ikke begrepene litt nå? Bremsekraftforsterkeren kalles også bremseservo, og hvis pakningen i bakkant på bremsepumpa er gåen kan bremsevæska renne inn derServopumpa (styrekraftforsterker) derimot, går på styringa, og jeg har aldri vært borti at den har noen forbindelse med bremsevæska han blanda ikkje, servo pompa, gir kraft til bremsekraftforsterkaren, og tek ikkje vakum får motoren slik på mange andre biler, Er jaffal slik på min audi 200 2,2 20 v kan hende det er berre den bilen som har det sia det er en tong slede å treng sterke bremser, men tviler litt på det. Og du som lurte på dette , enklaste du gjer e å opne pansere på bilen din, å sjå sjølv Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ditchy Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 han blanda ikkje, servo pompa, gir kraft til bremsekraftforsterkaren, og tek ikkje vakum får motoren slik på mange andre biler, Er jaffal slik på min audi 200 2,2 20 v kan hende det er berre den bilen som har det sia det er en tong slede å treng sterke bremser, men tviler litt på det. Og du som lurte på dette , enklaste du gjer e å opne pansere på bilen din, å sjå sjølv Greit nok å kikke ned i der.. men jeg er ikke noen kyndig mekaniker... alt jeg vet er at servopumpa ligger i forkant av motoren og at bresevæska ender opp gjennom torpedoveggen og inn på førermatta... jeg kan jo sjekke om det går noen slanger fra servo til bremsekraftforsterker da.. Siter [v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil) [v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!) [v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :) [x]Hoda MT5 (PANG!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 ja på min går der slanga mellom, og når servoreima er av virka ikkje bremskrafforsterkaren men er sikkert bremskraft forsterkaren som er defekt då? merka du nåke på bremsing,? får bremsekraftforsterkaren bruka som regel å verre plasert i torpedovegen. Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ditchy Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 ja på min går der slanga mellom, og når servoreima er av virka ikkje bremskrafforsterkaren men er sikkert bremskraft forsterkaren som er defekt då?merka du nåke på bremsing,? får bremsekraftforsterkaren bruka som regel å verre plasert i torpedovegen. Eg har merka at bremsekraftforsterkeren kobler ut av og til... og bremsevæska renn rett gjennom.. kan være den som er defekt ja.. sannsynligvis begge deler.. tror pumpa har skjært seg, og ødelagt bk forsterkern?!?! er dette mulig? Siter [v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil) [v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!) [v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :) [x]Hoda MT5 (PANG!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Eg har merka at bremsekraftforsterkeren kobler ut av og til... og bremsevæska renn rett gjennom.. kan være den som er defekt ja.. sannsynligvis begge deler.. tror pumpa har skjært seg, og ødelagt bk forsterkern?!?! er dette mulig? ha pumpa vår defefekt so hakkje du hatt servo , servo pumpa står frame, so går det reimhjul mellom dynamo/ac/sevopome til svinghjulet. er ikkje nåke audi spesialist men hørest ut som der kan være en slags lekasje på bremsekraftforsterkaren, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ditchy Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 ha pumpa vår defefekt so hakkje du hatt servo , servo pumpa står frame, so går det reimhjul mellom dynamo/ac/sevopome til svinghjulet. er ikkje nåke audi spesialist men hørest ut som der kan være en slags lekasje på bremsekraftforsterkaren, det skriker og hyler når jeg svinger, og av og til vil ikke pumpen starte i det hele tatt.. tror den har skjært seg... av og til tung på rattet og av og til ikke... Siter [v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil) [v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!) [v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :) [x]Hoda MT5 (PANG!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Hvordan ser reima ut? Litt slakk kanskje? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 men at reima e slak skal no ikkje gjere at der kjem bremsevekse inn i kupen då Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 For det er vel helt umulig at det kan være to feil her?? Eller? Sist jeg så i motorommet på en Audi 90 satt servopumpa konvensjonelt plassert i front av motoren med et rør fra beholderen og et rør ned på tannstanga Bremsekraftforsterkeren satt på torpedoveggen, med hovedbremsepumpa skrudd fast midt på. Akkurat som på 99% av alle andre biler Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 ja då e der sikker slik, men tenkte at fordi eg har slanga mellom servo pumpa til bremsekraftforsterkaren, og bremsekraftforsterkaren blir dreve av servopumpa å ikkje vakum, så var det likt på en audi 90. bruka som regel å ha samme patentane, Men det er to forskjellige oljerm Power stering olje til servoen, og bremse væske, men bremsekraftforsterkaren blir drevet av servo olje, kan ta bilde av motor rome mitt får å vise deg, men er litt trangt i et sånt motor rom so du ser ikkje so stort, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Kan være glad det ikke er smama pumpa som 200'n har...dritten min har ryki, koster ca 8000kr ny! Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Kan være glad det ikke er smama pumpa som 200'n har...dritten min har ryki, koster ca 8000kr ny! heheheh, norskbil dele senter.`? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=997006 hør me han karen der, har to dele bila slik ej forsto det. skal ha bremsecaliprane bake,å ei vindusheis, men han ha alt av deler Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg