Prebendju Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hva behøver jeg for og bygge om til fk/ft fra en fb motor? tenker da på innsprute.. det jeg vet er -blokk topp -turbo/wg -manifoild -intercooler -oljekjøler funker det da og bruke fb insuget? og hva trenger jeg av ledningsnett?? trenger karnskje hjerner og mml fra fk/ft?? når jeg første er i gang. er ft høytrykk eller er det fk som er det? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 FT er høytrykk og FK er lavtrykk Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 er kanskje noe galt med mitt uansett men mitt fb insug funka ikke på fk motorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Innsuget fra FB skal vel funke tror jeg. Bruker selv innsug fra min gamle FD-maskin, og det funker helt fint. Måtte plugge en vakuumnippel bare. Så lenge du har LH2.4 så slipper du å gjøre noe spes med ledningsnettet. Men du må koble på motstander på dysene (du trenger dyser fra FK/FT, og disse er lavohm). Du kan enten kjøpe motstandene på Volvo eller du kan kjøpe et annet sted og lodde inn selv. Du trenger også hjerner fra en FT eller FK motor. Pass litt på startsperre. Du kan bruke den LMM som du har, men den må flyttes. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 som jeg har skjønt er forskjellen på fk/ft wastegaten? takk for svar foresten.. Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Eneste forskjellen på FK og FT er vel wastegaten mener jeg ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 det stemmer det. WG er forskjellig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 det stemmer det. WG er forskjellig. Wastegate er IKKE forskjellig, kun actuatoren (wastegate klokka) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 FB har samme bunn som FK\FT, dvs du trenger kun turbo agregatet. men ta helst en overhaling av motoren. og det er acuatoren som er forksjellig fra FK til FT Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Wastegate er IKKE forskjellig, kun actuatoren (wastegate klokka) Det var forsåvidt det jeg mente, men jeg uttrykte meg litt feil. Men som volvoRsport sier så er det kun WG-klokka som er forskjellig. ealoken: b230fb har 9.3:1 i komp, hvordan blir det med turbo og litt høyt trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 heller kjøp deg en hel og komplett motor, og selg gamle fb'n! så har du en "grom" sugmotor du kan selge til en lokal helt som ikke har råd til turbo enda, (du flekker selvfølgelig ut toppen med kam først;)) så slipper du å lappe sammen to halve motorer å drit.. det mener hvertfall jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 FB har samme bunn som FK\FT, dvs du trenger kun turbo agregatet. men ta helst en overhaling av motoren. og det er acuatoren som er forksjellig fra FK til FT kremt,en fordel med turbostempel kanskje?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 mente det var likt alt sammen jeg, men stempler er ikke av det dyreste å kjøpe.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 tenkte jeg skulle skaffe en komplett ft/fk og setta i 940 se. også ta FB motorn og setta i 240in med 2 dobble.. porte 531 toppen osv... var det som var planen... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 eller gi meg 531'n! :fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg