RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Heisann! Beklager å poste et spm om hjemmeanlegg, men jeg prøver hvertfall, så får vi se... Har akkurat flytta til Lillehammer, og når jeg skulle koble opp anlegget mitt funka ikke basskassa lenger... er en billig eltaxkasse bare, men den er kun ett par mnd gammal. Det kommer lyd når jeg slår av og på strømmen, men utenom det er den helt stille... eller, det er BIIIIIITTTTTELITT lyd i den som man kjenner når man holder handa på elementet... Har kobla den med en kabel fra input på basskassa til "sw" utgangen på forsterkeren... har lite tro på at det har skjedd så mye galt på veien, for den har stått 100%stille... tror jeg... Takk for svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hvordan er innstillingene på subbforsterkeren/ forsterkeren? er begge endene av subkabelen koblet riktig? er kabelen tilkoblet utgangen fra forsterkeren og in på subforsterkeren. Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hvordan er innstillingene på subbforsterkeren/ forsterkeren? er begge endene av subkabelen koblet riktig? er kabelen tilkoblet utgangen fra forsterkeren og in på subforsterkeren. De skal være koblet riktig... er ikke så mange alternativer.. er jo bare en sånn ledning du har 3 av på tv istedefor scart, så er det bare den ene ledningen istedefor 3... så den kan jo bare kobles på en måte...ja, input på subforsterkeren og output på forsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hvordan er innstillingene da? Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hvilken innstillinger? subben har lowpass på 200(har prøvd å stille uten at det hjeler noe) og den står på max level, men hjelper ikke å skru på den heller... hadde jeg bare hatt en ledning til kunne jeg testa om det var problemet:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 da var ledningen bytta uten at det hadde noe å si akkurat... har ikke noe å si om fortsterkeren bruker alle utgangene eller ikke? har bare kobla opp fronthøytalerene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 mulig det kan ligge i forsterkeren din da... reciveren alså.. Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 damn asså... skjønner 0 jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 1: Les manualen til forsterkern 2: Sett Low Pass på suben til ~60 alt over er egentlig mat for fronthøyttalerne. 3: Koble opp alt på nytt. Dobbeltsjekk! Om dette ikke gir resultater; ta med suben til en kompis med sub som virker og koble til suben din på på hans utgang med den nye signalkabelen. Du kan jo også koble den til signalkabelen som går til subforsterkern i bilen vettu. Husk å sette i støpselet for Eltaxen ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hadde jeg hatt venner eller bil så hadde alt vært så mye enklere;) flytta hit på lørdag... nærmeste vennene mine bor 4 timer med bil unna, hehehe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Ach sceisse :D: Men prøv å koble CD/DVD spillern direkte til suben med signalkabelen som går inn i forsterkeren. Samme om det er høyre eller venstre kanal og delefilteret på suben skulle ta av for de høye frekvensene. Da vil du iallefall få vite om den funker eller ikke. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 cdspilleren er integrert i forsterkeren:P men tror det du sa går an likevel ;) skal prøve snart;) holder på å koble alt opp på nytt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 nå har jeg prøvd det meste uten suksess... får vel bare sende den til rep... hvis jeg har kviteringa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 det kan være at du har resetta reciveren til at den har skrudd av subwoofer utgangen sin i det du har kobla den fra strømnettet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 det kan være at du har resetta reciveren til at den har skrudd av subwoofer utgangen sin i det du har kobla den fra strømnettet hvordan får jeg denne på igjen da? finner ikke noe innstillinger på det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg