Gå til innhold

Da var det tid for oljeskift, noen spørsmål.

Ranger emnet


ronnyaa

Anbefalte innlegg

Da var det tid for å bytte olje på opel'n min, å i den sammenheng har jeg noen spørsmål.

Hvor er filteret plassert på motoren ( 2.0DI kunne ikke se det sånn i farten) ?

Var å la meg ned å tok en titt under, å det så ut som at det var en slags spesialnøkkel på bunnpannen, kan det stemme ?

Hvis så er tilfelle, hvor får man tak i slikt ?

 

Ronny

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Vectra ('91) så sitter oljefilteret 'bak' det ene forhjulet, og er en sylinderformet hvit boks. For å tappe ut oljen er det (på min Vectra) en vanlig mutter i bunnpannen man skrur ut.

 

Alt du trenger å vite skal stå i Haynes manualen for din bil - hvis du ikke har den, så løp og kjøp! Kjekt å ha... :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har også en sånn 97 DI, og på disse er det innsatsfilter. Dette finner du hvis du tar ut 3 torx skruer på toppdekslet og fjerner Ecotec dekselet der.

VIKTIG: Bruk en kopp som passer til filterdekselet. Hvis ikke ender du som meg, og må til Sverige for å finne nytt deksel. Jeg prøvde meg med en stor skiftenøkkel, men det sprakk såpass at jeg måtte skifte dette. Jeg skal ordne meg en kopp til neste gang jeg skal skifte filter.

2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance

1997 Vectra B stv 2,0 DI

http://www.opelregisteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det heldigvis av uten å ødelegge det, så jeg skal måle hva slags dimensjon det er på det.

Heldigvis jobber faren min hos AEO, så jeg får forhåpentligvis litt rabatter på verktøyet ( og siden han fikk så mye billig hos neumann når jeg arbeidet der ) hehe.

Det er ingen som tilfeldigvis vet hvilken dim jeg må ha på koppen ?

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår