Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da kan ikke EVO gå noe særlig bra, hadde jeg kjørt med 50% wot, så ville jeg ha havnet i alvorlig trøbbel med politiet.

 

Er ikke hvor fort man kjører.. Har ikke evo for å kjøre 250+. Har ikke en eneste fartsbot med evo'n faktisk. Er ikke hvor fort man kan kjøre, men hvor fort man kommer opp til fartsgrensen :O) Og dessuten er det mange veier der jeg bor der jeg faktisk ikke klarer å holde fartsgrensen med audien i svinger, og der blomstrer evo'en ;)

 

En orginal evo får synet ditt til å mørkne under wot fra stillestående på første gir.. En trimmet evo får det til å mørkne i 2 gir også ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hvor fort man kjører.. Har ikke evo for å kjøre 250+. Har ikke en eneste fartsbot med evo'n faktisk. Er ikke hvor fort man kan kjøre, men hvor fort man kommer opp til fartsgrensen :O) Og dessuten er det mange veier der jeg bor der jeg faktisk ikke klarer å holde fartsgrensen med audien i svinger, og der blomstrer evo'en ;)

 

En orginal evo får synet ditt til å mørkne under wot fra stillestående på første gir.. En trimmet evo får det til å mørkne i 2 gir også ;)

 

Mvh

 

Har ikke kjørt noen EVO, men jeg har prøvd WRX ikke så ulik en orginal EVO, jeg syntes den virket tam i forhold til Amerikanere med litt kraftig V8.

 

Forøvrig så er både EVO og WRX flotte biler, med rå kjøreegenskaper.

 

Som skrevet før her så blir det litt feil å sammenligne rundt 40 år gamle biler

med nye biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket i forhold til bigblock US biler.. japan eller europa kjører samme stil

 

Ikke helt enig med deg.

Rent konseptmessig ligger EVO mye nærmere High Performance US biler (både small og big block) enn sportsbiler som Lotus Elise, Ariel Atom og Caterham.

Radical og Westfield XTR2 er enda lenger unna EVO.

 

Å si at europa kjører samme stil blir feil. Det produseres et større register av

biler i Europa enn i Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240hk, 2 liter = 120 hk per liter. :)

 

Kanskje han tenkte på 2.2-literen (USDM?) som har 111 hk per liter? :)

 

CamaroCab, jeg vil tippe en Toyota Yaris T-Sport kan gi deg en liten thrill for bensinen, iallfall. Og til de som sier det blir galt å sammenligne en ny bil mot en gammel, kan man vel sammenligne en Chrysler SRT-8 med en VIII, OHV m/ 425 hk og dømt ikke fullt så bra som andre i klassen av biljournalistene, mot DOHC m/ 280 hk og dømt bedre enn mange andre, dyrere biler.

Greit, jeg gir meg, amerikanerne vinner overlegent. Spesielt fordi interiøret ser ut som en bøtte møkk (Evoens er ikke akkurat spennenende det heller, men de har iallfall ikke voldtatt plastikk med kromlakk). For ikke å snakke om både AYC og ACD, i tillegg til MIVEC på IX. Men det teller vel heller ikke med moderne elektronikk, for det gjør en jo bare tregere :rolleyes:

Som Tom Ford (da CAR, nå Fifth Gear etter det jeg vet) sa, dette er en bil hvor elektronikken faktisk gjør den raskere.

Ja, amerikanske biler var raskere for 40 år siden, kurven har derimot gått ned for amerikanerne mens japanerne har gått opp. Og når GT-R og Lexus- Supraen faktisk bryter 276 hk og forhåpentligvis har over 400 hk lurer jeg på om en amerikansk bil klarer å henge med, selv på 1/4.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til de som sier det blir galt å sammenligne en ny bil mot en gammel, kan man vel sammenligne en Chrysler SRT-8 med en VIII, OHV m/ 425 hk og dømt ikke fullt så bra som andre i klassen av biljournalistene, mot DOCH m/ 280 hk og dømt bedre enn mange andre, dyrere biler.

 

Blir ikke det litt som å sammenligne z06 med avensis? SRT-8 havner vel ikke akkurat i samme klasse som evo? Jeg har aldri sett evo/sti osv mot srt-8 (eller lignende biler) i biltester =)

 

*edit: double over cam head? morsom skrivefeil, men ikke la det bli en vane ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt som å sammenligne z06 med avensis? SRT-8 havner vel ikke akkurat i samme klasse som evo? Jeg har aldri sett evo/sti osv mot srt-8 (eller lignende biler) i biltester =)

 

*edit: double over cam head? morsom skrivefeil, men ikke la det bli en vane ;)

 

:D

 

Problemet er det samme som med 60-tallet, man har intet grunnlag for direkte sammenligning. Japsebilene er små og amerikanerne er store, ingen lager i samme klasse etter det jeg vet. Hvis noen vet om noen direkte konkurrenter, nye biler, vi kan sammenligne, nevn dem.

 

Jeg tenkte forresten på sammenligningen som en sammenligning i forhold til deres klasser og konkurrenter. SRT-8 taper i sin klasse, Corvette Z06 vinner kun sin i amerikanske blader, GT500 har tapt i amerikanske tester (etter det jeg har lest, men de sammenligner også med Z06, det er ikke rart at GT500 taper der), Pontiac GTO er en re-badga Holden, osv.

 

Det nærmeste man kommer en WRX er trolig SRT-4, men WRX har firehjulsstrekk. Og det er ikke mye macho over en SRT-4, iallfall ikke mye V8 over den (selv om AMS har tatt 750 hk ut av en SRT-4 betyr ikke det at den har så mye moment og respons at det gjør noe).

 

Forresten, pick-up segmentet ble jo funnet opp av amerikanerne, men det er jo litt spesielt at japanerne overtar mer og mer markedsandel på trucks - og det er i US of A.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår