Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kjørte min Transam (75 mod) sommer og vinter i tre år, bedre fremkomelighet på vinterføre må man nesten ha firehjulstrekk for å oppnå.

 

Du er rå på dette med at amcar kan brukes til alt :)

Og du kaller også en 88 modell for "ny", slik som jeg gjør.. hehe

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Men av og til må en jo spare litt på kronene som en har tjent....

 

Sanat det, ble lei av 1,5 liter på mila (lankjøring), derfor jeg kjlpte bonnevillen, den bruker 0,7-0,8. Transamen var vell mulig med snill kjøring å få ned på 1 liter på mila. (jada 2,53 aksel hehe)

 

Du er rå på dette med at amcar kan brukes til alt :)

Og du kaller også en 88 modell for "ny", slik som jeg gjør.. hehe

 

Er tilbøjelig til å kalle det plastikracer, ser at mange japsegutter titter på bilen og syns den er tøff :hvaskjera

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit krangel. Men en ting skal være sagt; jeg var på Amcar arrangement både i dag og i går, og det er KJEEDELIG! Det drag-greiene på Lade var så kjedelig at jeg holdt på å sovne. "Wow morsomt å se på noen bil-beist med automat putte pedalen i bånn" blir for simpelt og kjedelig. Når det gjelder den utstillinga på City Syd i dag, var den nesten enda kjedeligere(om mulig!) . Vi må til og med betale penger for å komme inn på parkeringsplassen for å se på helt "stock" biler liksom

. Huff, dette var siste gang. Jeg har vært på alt for mange Amcar arrangement. Det eneste som er litt morsomt å være på er "liktrekking", det tar av til en viss grad.

 

mvh Daniel

 

Om drag racingen på Lade var for simpelt, og kjedelig, kan jeg ikke med min beste vilje ikke forstå hvorfor du ikke stiller opp i Bad Boys, (nå bad girl), deltar, kjører, og tar en overlegen seier....

 

Alt som er så "simpelt" burde være enkelt? Alle liker å være vinnere, da burde du stille opp, og lage et skikkelig show, virkelig ta den ut, svi igang et sett M/T slicks, og vis oss hvordan en lett får feste på gata med 450+cui, ,,,,

 

Du vet overhodet ikke hva du snakker om, og kom gjerne med en av de bilene dine og gjør et 7,70 drag, på gata, når som helst.... jeg tør vedde på at du har problemer med å toppe et 10 sek på 1/8...:iconsm

 

Når det gjelder utstillingen, om du greier å gå rundt der, og i tillegg er over et minimum av bilinterisert, og kan gå ut av plassen og si at ingen av bilene imponerer deg et fnugg, da har du akkurat innrømt at du ikke har filla peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har kjørt etter både evo7 og imprezar i byen med min big block impala. å det er ikke de dyraste bilane folk ser etter...

 

Nei, det er vell de som bråker mest.. :hello: :fatality:

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om drag racingen på Lade var for simpelt, og kjedelig, kan jeg ikke med min beste vilje ikke forstå hvorfor du ikke stiller opp i Bad Boys, (nå bad girl), deltar, kjører, og tar en overlegen seier....

 

Alt som er så "simpelt" burde være enkelt? Alle liker å være vinnere, da burde du stille opp, og lage et skikkelig show, virkelig ta den ut, svi igang et sett M/T slicks, og vis oss hvordan en lett får feste på gata med 450+cui, ,,,,

 

Du vet overhodet ikke hva du snakker om, og kom gjerne med en av de bilene dine og gjør et 7,70 drag, på gata, når som helst.... jeg tør vedde på at du har problemer med å toppe et 10 sek på 1/8...:iconsm

 

Når det gjelder utstillingen, om du greier å gå rundt der, og i tillegg er over et minimum av bilinterisert, og kan gå ut av plassen og si at ingen av bilene imponerer deg et fnugg, da har du akkurat innrømt at du ikke har filla peiling...

 

Noen meget gode poeng her! kan du ikke fortelle de gutta her hva som er i den SINNSYKE novan din a?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen meget gode poeng her! kan du ikke fortelle de gutta her hva som er i den SINNSYKE novan din a?

 

Den er ikke bare min, jeg har den sammen med Magne S på Us Autoparts...

 

Det er bare en små varmet bb,:hello: en bombesikker PG, et par good old slapper bars, benk, oljetrykksmåler, og vanntemp måler, vi har prøvd å lage den så basic som mulig,, som en slik bil var i 70 når den var to dager gammel..

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke bare min, jeg har den sammen med Magne S på Us Autoparts...

 

Det er bare en små varmet bb,:hello: en bombesikker PG, et par good old slapper bars, benk, oljetrykksmåler, og vanntemp måler, vi har prøvd å lage den så basic som mulig,, som en slik bil var i 70 når den var to dager gammel..

 

NEW

 

:pics

 

:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pics

 

:thumb

 

Tror Bead Lock antageligvis vet hvilken motor det er,,,, og sikkert nok liker bilen..

 

Motoren har en gang i tiden stått i FRP Corvetten... Har blitt gjort en del med etter det, men har ikke rullet mange mil..

http://www.brentdekk.com/images/Accov/2006/minidrag/minidrag_06_3.html'>http://www.brentdekk.com/images/Accov/2006/minidrag/minidrag_06_3.html

 

og

 

http://www.brentdekk.com

 

jeg kan ikke legge ut bilder, så her er det diverse fra sunnmørstreffet 06

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Bead Lock antageligvis vet hvilken motor det er,,,, og sikkert nok liker bilen..

 

Motoren har en gang i tiden stått i FRP Corvetten... Har blitt gjort en del med etter det, men har ikke rullet mange mil..

http://www.brentdekk.com/images/Accov/2006/minidrag/minidrag_06_3.html'>http://www.brentdekk.com/images/Accov/2006/minidrag/minidrag_06_3.html

 

og

 

http://www.brentdekk.com

 

jeg kan ikke legge ut bilder, så her er det diverse fra sunnmørstreffet 06

NEW

 

Likte den ja... Men du...

 

Denne er fin å bruke for å legge ut bilder...

 

http://www.imageshack.us/

 

Bare husk å huke av for re size, å bruk 480x640, da blir bildene i "rett" størrelse....:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så T/An fungerte greit på snø altså T/A 455?

Trans Amen fungerte helt strøkent på vinterføre så lenge den hadde gode (Sommer) dekk. Var litt slitsom i dyp snø pga. 255 framhjul som ville ploge mye, men ellers null problem. Annet enn is/snø som pakka seg i hjulhusa bak. Ble lite fjæringsvei etterhvert men det var bare å ta den inn på verkstedet der jeg jobba den gangen og smelte det.

Var forresten også bruker av T/A'n til T/A455 en vintersesong.

 

Mye av grunnen til at folk gjerne ikke bruker klenodiene sine sommer og vinter er at det sliter fælt på bilen og blir masse jobb og penger å få det strøkent igjen. Du ser ikke så mange av de som stiller opp på japse/euro utstillinger sladde rundt om vinteren heller. Går for det samme.

 

Har stor fortåelse for at folk velger å kjøre annet enn amerikaner som hobby og hverdagsbil. Bensinforbruk er en ting, men det har også noe med trender og personlig smak å gjøre. Selv setter jeg bilens sjarm i hovedsetet. X-faktoren. Har kommet over endel europeiske biler med dette, men hittil ekstremt få japser. Japsene som regel helt ok å kjøre, noen har ekstremt bra motorer og/eller veiegenskaper, men alt blir så klinisk at det kun blir om å gjøre at det går fort, med total fravær av glede og sjarmerende egenskaper.

Er alt for tydelig at de bilene er produsert av selskaper som ønsker å tjene penger og ikke basert på en manns visjon om å konstruere en bil. Ingen følelse, triste interiør og lenge veldig anonymt og kjedelig utseende. Det er bare transportmidler som er hakket bedre enn buss. Honda er vel unntaket i japansk bilproduksjon angående visjoner og historie, men resten gjelder desverre også dem. Kjønnsløse design og utrolig basic utforming på alt.

Det har begynt å komme seg de senere år (Etter 2000) på designfronten, men fremdeles ikke noe sjarmerende ved dem.

Enkelte europeiske biler har hatt sjarm og x-faktor opp gjennom årene, men de fleste er alt for dyre og upraktiske til å diskutere. Som regel kjønnsløst og kjedelig der og. For ikke å snakke om diskutabel holdbarhet på dem til tross for at dem virker veldig godt sammensatt og passformene gjerne er helt 100%.

 

Så kommer vi til amerikanske biler. Det er veldig tydelig på de litt eldre modellene at det var designere som bestemte hvordan bilen så ut, ikke konstruktører som syntes det var upraktisk at ting var som dem var. Hvor mye penere hadde ikke nye BMW 6-serie sett ut hvis ikke en teoretiker fant ut at det var 1" for lite takhøyde i baksetet for at en data animert person på 1.80 kunne sitte bak? Hvem bryr seg om det likevel? Hadde nok foretrukket en slankere, lavere taklinje på den bilen framfor at en kompis kan sitte med rett rygg bak. Tror ikke det er så mange som kjøper en BMW 6-serie fordi det er plass til folk på 1.80 i baksetet... Er uansett såpass trangt for beina i det baksetet at takøyden plutselig virker bortkasta.

Dette er designelementer (Feil) som ikke forekommer i en amerikansk bil. Trans Am er ett greit eksempel der. Der er det heller ikke noen beinplass å snakke om i baksetet, men dem har ikke ofra noe i design for å få takhøyde heller! Bilen ser bra ut, de tidlige modellene går bra, og det er i grunn det viktigste. Tviler på at det var så mange barnefamilier som vurderte den uansett, og det samme gjelder BMW'n.

 

Disse upraktiske løsningene er en del av x-faktoren. En del av det som gjør bilen spennende og unik framfor kjønnsløs og kjedelig.

Holdbarhet er heller ikke noe det skorter på i en amerikansk bil. Dere som holder til på steder der det stadig er cruisinger og folket samles uansett hvilket land bilen er produsert i har sikkert sett masse amrikjern som står i veikanten/parkeringsplassen med panseret oppe og en hel gjeng med olajakker og brylkrem styrer med verktøy og skitne hender hele kvelden. Ingen tvil om det skjer, og det er ett ytterst fåtall ganger man ser dette skjer med en annen, nyere bil. Men det er gjerne årsaken også. Bilene er 30++ år gamle. Selvsagt går det galt en gang i blant. Gjerne mens det står stille en varm sommernatt. Men likevel har tanken på en problemfri nyere bil aldri slått meg mens jeg står å sliter med en fastnøkkel ned i kokende varm motor og brenner fingrene på glødende eksosmanifolder. Å finne en felles amrikvenn i veikanten er en del av sjarmen. Slite med begrenset utvalg i verktøy og deler og finne på ett raggartriks eller fem for å få bilen rullende resten av kvelden.

Er ikke så ofte man ser de gamle japse/euro bilene i veikanten, men så er dem ett sjelden syn generelt også.

For meg er en moderne bil (Nyere enn 1980) en forbruksvare på lik linje med ett strykejern og en microbølgeovn. Bruk den nådeløst og kast den når det blir for dyrt. Rett og slett bare ett verktøy for å komme fra A-B.

 

Selvsagt finnes det morsomme, relativt rimelige, biler i den japse/eurocampen også, Civic/Intergra Type-R, Mazda RX-7, Supra, Audi Turbo, Peugeot GTI (Uansett modell egentlig) osv osv, men de blir betraktet på samme måte som en hvilken som helst annen moderne bil. Skjer det noe som begynner å koste masse penger og/eller arbeid kjøper man heller en ny enn å reparere det man har. Kaller det mangel av personlighet i mangel av bedre ord. Ingen amriker er like, og blir derfor ofte redda uansett hvor ille det måtte bli. Det finnes selvsagt håpløse prosjekter der og, men den lista ligger MYE lavere enn den gjør på en nyere bil. Ingen amrik er lik, være seg utstyr, stand eller modifikasjoner. Nyere biler har gjerne utsyrspakker som gjør at de fleste strengt tatt er samme bilen, grei lett å få tak i en erstatning med samme spesifikasjoner og modifikasjoner er stort sett standard saker som body kit herfra eller derfra, sånn og sånn kam osv osv. De fleste har en tendens til å bli like selv om eieren har valgt å sette ett personlig preg på den.

 

Da har jeg generalisert mye, sikker tråkka på noen tær og ikke minst ytra min mening.

Lenge siden jeg har posta her nå så det ble mye å skrive, men en slik tråd er man bare nødt til å henge seg på!

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver ting til sitt formål er det noe som heter, er ikke noe som er "best" i denne samenheng, er som å sammenligne hva som er best av salami og falukorv...

Er to sider av samma sak.. smak og behag osv.. :iconsm

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Mitsubishi Galant stv 1998 mod som jeg er meget fornøyd med.

 

Men når det gjelder min lidenskap til biler så er det american pride som gjelder.

Hadde jeg hatt råd (til selve bilen) skulle jeg kjørt amerikansk til daglig også.

 

Nyere amerikanere er bensin gjerrige de og, når du tenker på hvor mye luxus og plass de har.

 

Nesten alle biler med mye effekt er kule, samme hva det er. (NESTEN)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår