Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Men hadde vært morsomt å sett ett regnestykke på en HOLDBAR 1000hk nissan.....som gjør 8 sek....:iconsm

Det blir ganske for dumt å sammenligne biler med så stort motorvolum, mot 2.6liter.. :doh

 

Tror du har litt rett MeSs, MEN har hørt snakk om at det har skjedd drastiske forandringer i kjørbarheten på amerikanske biler i det siste, SPESIELLT corvette (05-06?)

 

Og man kan heller ikke vente at en gammel transam????? ligger like godt på vegen som en ny en.. nå vet jeg ikke hvor gammel den du prøvde var, men gamlere biler generellt (amerikansk eller ei) ligger vell dårligere på vegen enn en ny en uansett..,

Det har skjedd drastiske forandringer, og det var på tide.. Se feks på corvette C6 :)

Gammel eller ny, feks bmw e30 er da like god å kjøre som e36/e46 (di små modella vel og merke)

Selvfølgelig ikke, var innstillt på det jeg.. hehe

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden vi skal sammenligne biler, kan vi sammenligne "de beste" fra begge land og fra samme år...la oss si 1964. Siden jeg er en GM-mann ble det Corvette fra USA. Litt usikker på hva som er det beste fra japan, men da tok jeg med tre, en fra hvert av de største merkene...

 

Chevrolet Corvette på 360 HK og toppfart ?

Toyota 2000GT (Toyota Sports 800) på 49 HK og toppfart på 96 MPH

Nissan 200SX på 96 HK og en toppfart på 104 MPH

Honsa S600 på 57 HK og en toppfart på 90 MPH

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi skal sammenligne biler, kan vi sammenligne "de beste" fra begge land og fra samme år...la oss si 1964. Siden jeg er en GM-mann ble det Corvette fra USA. Litt usikker på hva som er det beste fra japan, men da tok jeg med tre, en fra hvert av de største merkene...

 

Chevrolet Corvette på 360 HK og toppfart ?

Toyota 200GT (Toyota Sports 800) på 49 HK og toppfart på 96 MPH

Nissan 200SX på 96 HK og en toppfart på 104 MPH

Honsa S600 på 57 HK og en toppfart på 90 MPH

 

Det viser bare hvor ignorant du er.

Ta '68 istedenfor. Toyota 2000 GT, 150 hk og 137 mph i toppfart, til hundre fra null på 8.4 sekunder. 'Vette 427 StingRay, 425 hk og 152 mph i toppfart. Ikke så mye forskjell, gitt, på toppfarten. Året etter kom Nissan med sin Skyline med 160 hk.

Og jeg tør personlig å tippe at de japanske er bedre i svinger. Lær deg til å ikke bare se på hvem som har mest effekt, kan jo f.eks. nevne at disse "Japsene" er 300 kilo lettere enn 427'n din.

 

Forresten, det er ikke spørsmål om Japser eller Amerikanere er dårligst, som vi alle vet er fransk det verste man kan ha ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser bare hvor ignorant du er.

Ta '68 istedenfor. Toyota 2000 GT, 150 hk og 137 mph i toppfart, til hundre fra null på 8.4 sekunder. 'Vette 427 StingRay, 425 hk og 152 mph i toppfart. Ikke så mye forskjell, gitt, på toppfarten. Året etter kom Nissan med sin Skyline med 160 hk.

Og jeg tør personlig å tippe at de japanske er bedre i svinger. Lær deg til å ikke bare se på hvem som har mest effekt, kan jo f.eks. nevne at disse "Japsene" er 300 kilo lettere enn 427'n din.

 

Forresten, det er ikke spørsmål om Japser eller Amerikanere er dårligst, som vi alle vet er fransk det verste man kan ha ;)

 

 

Eirik

 

Er det derfor Frode Alhaug gjør det så elendig? Spesiellt på en så trang bane som Rudskogen? eks: http://www.bilhistorie.no/sport/bs369.htm

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser bare hvor ignorant du er.

Ta '68 istedenfor. Toyota 2000 GT, 150 hk og 137 mph i toppfart, til hundre fra null på 8.4 sekunder. 'Vette 427 StingRay, 425 hk og 152 mph i toppfart. Ikke så mye forskjell, gitt, på toppfarten. Året etter kom Nissan med sin Skyline med 160 hk.

Og jeg tør personlig å tippe at de japanske er bedre i svinger. Lær deg til å ikke bare se på hvem som har mest effekt, kan jo f.eks. nevne at disse "Japsene" er 300 kilo lettere enn 427'n din.

 

Forresten, det er ikke spørsmål om Japser eller Amerikanere er dårligst, som vi alle vet er fransk det verste man kan ha ;)

 

 

Eirik

 

 

Er man ignorant bare fordi man velger et årstall som favoriserer sin favorittbil? Du gjør jo akkurat det samme i ditt eget innlegg.

 

Jeg bare lurer babyhmm?

 

Du har forresten rett i at effekt ikke er alt. L88 Vetten har 430hk, ca 620Nm, gjør (gjorde i 1968 anyways) kvartmila på 13,56 sekunder. Du får finne en japansk bil med lignende prestanda fra slutten av 60-tallet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik: Det var mer som et sleivspark til han som sammenligna gammal amcar med nyere japs og europeisk...

 

Ryeng: Det er flere av oss som elsker å krangle! Har du ikke sett denne tråden før?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ignorant bare fordi man velger et årstall som favoriserer sin favorittbil? Du gjør jo akkurat det samme i ditt eget innlegg.

 

Jeg bare lurer babyhmm?

 

Du har forresten rett i at effekt ikke er alt. L88 Vetten har 430hk, ca 620Nm, gjør (gjorde i 1968 anyways) kvartmila på 13,56 sekunder. Du får finne en japansk bil med lignende prestanda fra slutten av 60-tallet da :)

 

Det favoriserer ingenting det jeg skrev, men det blir for dumt og ta med sportsbiler og da rangere en Vette opp mot en S600 og en Sports 800. Det blir som om hvis jeg skulle gjort det omvendte. La oss si en Japsebil med 390 hk kom i 1950 og Corvetten ble laget tre år senere. Da ville jeg heller sammenlignet denne japsebilen i 1953-utgave med en 'Vette.

Men jeg skjønner for all del poenget ditt.

 

Du får finne en amerikansk bil fra 1964 som veier under 400 kilo, da. Mazda R360 veier 380 kilo.

Jeg skulle forresten gjerne hatt meg en Toyota Century D fra '67, originalt med 8'er (bare på 182, though, kan ikke matche 427 akkurat).

 

Og bare så det er sagt;

Jeg har ingen verdens ting imot en Amerikansk bil, det er mange av eierene som er mitt problem. Trangsynte og ignorante, og tror ingen andre biler enn deres egne har noen sjel eller god følelse, noe som er totalt feil :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare så det er sagt;

Jeg har ingen verdens ting imot en Amerikansk bil, det er mange av eierene som er mitt problem. Trangsynte og ignorante, og tror ingen andre biler enn deres egne har noen sjel eller god følelse, noe som er totalt feil :)

 

 

Eirik

 

Gjelder vel ikke bare amcar-folk det ? Samme er det jo hos nissa,bmw,merce osv osv...

 

Men, er fortsatt enig med deg da, jeg skjønner ikke at folk er så trangsynte...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt opplagt til å krangle denne tråden, tøft å ha med krangle tråd også egentlig... men hva som er best av japse og amerikaner går på smak og behag mener nå jeg!

 

MEN skal dere se etter hva som er best, så se i hvem som har mest tittler i bilsport! jeg har ikke peiling på hva som er best, men om noen har peiling så se hvem som ''leder'' i bilsport sammenheng, jeg syns det blir rette svaret på denne tråden... eller er det helt bortevekk???

 

MEN OPEL og VOLVO<333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt opplagt til å krangle denne tråden, tøft å ha med krangle tråd også egentlig... men hva som er best av japse og amerikaner går på smak og behag mener nå jeg!

 

MEN skal dere se etter hva som er best, så se i hvem som har mest tittler i bilsport! jeg har ikke peiling på hva som er best, men om noen har peiling så se hvem som ''leder'' i bilsport sammenheng, jeg syns det blir rette svaret på denne tråden... eller er det helt bortevekk???

 

MEN OPEL og VOLVO<333

 

Enig, går jo mer på smak enn noe annet. Jeg liker helt bmw, men sier ikke dem er best. Samme gjelder volvo...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår