umek Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Nå er det litt forkjell på hvordan man bygger knallerter og biler da, men til racebruk (nascar) ble det levert fabrikkbygde bigblocks med sådær sjuhundreognoe hester fra samtlige involverte aktører. Til gatebruk ble de begrenset til omlag 500++ GM har forresten i mange år levert en high perfomance utgave av 350cui/5,7L på sølle 620hk. Helt "vanlig" byttemotor m. garanti.. Klarer du å backe opp dette her????????? En Chevy 350 med 620HK!!!!!!!!!!!! MED fabrikks garanti. SKEPTISK........ Det MÅ være feil. - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Hvilke biler gir deg mest morro for bensin literen da? :D En lett trimmet evo går på 1.2L blandet kjøring.. Det er mye effekt på lite bensin vetø Mvh 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Det kommer helt an på hvordan man definerer "moro"... Og hvor moro er det å kjøre en evo dersom man skal holde bensinforbruket under 1,2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Hvilke biler gir deg mest morro for bensin literen da? :D En lett trimmet evo går på 1.2L blandet kjøring.. Det er mye effekt på lite bensin vetø Mvh Hvor mange hk er det da? og pr kilo? Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Hvilke biler gir deg mest morro for bensin literen da? :D En lett trimmet evo går på 1.2L blandet kjøring.. Det er mye effekt på lite bensin vetø Mvh Ariel Atom, Lotus Elise, Caterham 7, Westfield XTR2 og Radical gir nok mere moro pr liter enn en EVO. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Draiv itj laik yu ståol itj : Er egentelig imponert over at du greide å skrive idiot riktig. haha. morro mannen :S 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 19 hk på 66cc har blitt gjort. På en Zündapp. I Sverige. Men,det er ikke rettferdig å sammenligne sånn,siden de fleste mopeder er 2-takt. En 4-takter tenner annen hver runde,derfor utvikler den grovt sett halve effekten = 180 Hk i eksemplet ditt. Port og bytt kammer i en ZX12-R,så har du det målet,hvis man skal se på det som jeg skrev over...hvis ikke,se under.... Ikke dyrt,ikke vanskelig... Skal man drite i antall tenninger vs rpm og gå for 360 hk/1200 cc,så koster det rundt 50 lapper... Få har bygget mopeder med snurre,men 125cc-folket har gjort dette... 90 hk/125cc. Gang det opp med volumet til en BBC og se hvem som har tatt ut såpass...? ;) Her begynner vell å likne bra tall? 1000 hp på 5,7 liter f.eks.. eller 2200 på litt over 8 liter (522 cid) var det ikke det det var i den filmen av den pontiacen de bygde da? Såklart er vell heller ikke dette ekstreme tall på effekt i forrhold til volum.. MEN som litt av poenget mitt tidligere også var: slike effekt uttak KREVER noe mer volum enn f.eks 1,2 liter! ;) signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 haha. morro mannen :S JEPP!! http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Her begynner vell å likne bra tall? 1000 hp på 5,7 liter f.eks.. eller 2200 på litt over 8 liter (522 cid) var det ikke det det var i den filmen av den pontiacen de bygde da? Såklart er vell heller ikke dette ekstreme tall på effekt i forrhold til volum.. MEN som litt av poenget mitt tidligere også var: slike effekt uttak KREVER noe mer volum enn f.eks 1,2 liter! ;) Reher-Morrison Race Engines selger en "crate"/hylle-motor på 331 Cu.In. som vrir ut av seg 840 hp...nærmer seg da... Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Reher-Morrison Race Engines selger en "crate"/hylle-motor på 331 Cu.In. som vrir ut av seg 840 hp...nærmer seg da... cool! link eller? signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 cool! link eller?Dårlig med det...de har den ikke på hjemmesiden. (og,når jeg fikk sjekket infoen jeg fikk om den så var det en motor med gass...Ooops :doh ) Den NA-motoren de har i hylla er større...509 CiD...845 hp...Men fremdeles brutalt,med tanke på at den nesten bare er å slippe inn i bilen... Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Klarer du å backe opp dette her????????? En Chevy 350 med 620HK!!!!!!!!!!!! MED fabrikks garanti. SKEPTISK........ Det MÅ være feil. Neida, det er/var ikke feil. Men den var aldri tenkt til gatebruk, GM leverte denne til racing, og selvfølgelig med en kvalitetsgaranti. 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Dårlig med det...de har den ikke på hjemmesiden. (og,når jeg fikk sjekket infoen jeg fikk om den så var det en motor med gass...Ooops :doh ) Den NA-motoren de har i hylla er større...509 CiD...845 hp...Men fremdeles brutalt,med tanke på at den nesten bare er å slippe inn i bilen... Hehe okei! men 1000 gamp i en 350 med dobbelsnurre (nelson engines) er ikke ille det heller ;) signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Det kommer helt an på hvordan man definerer "moro"... Og hvor moro er det å kjøre en evo dersom man skal holde bensinforbruket under 1,2? Jeg ligger i snitt 1.2L/mil å da er d ihvertfall 50% wot ;o) på bane med 100% wot så ligger den på 2.5 L/mil maks 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 å herre!!! hva i hel*ete er vitsen med å diskutere det her?? er det noe vi ALLE kan være enige i, så er det vell at en high performance motor, liten eller stor BRUKER!?? signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg