Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nå er det litt forkjell på hvordan man bygger knallerter og biler da, men til racebruk (nascar) ble det levert fabrikkbygde bigblocks med sådær sjuhundreognoe hester fra samtlige involverte aktører. Til gatebruk ble de begrenset til omlag 500++

GM har forresten i mange år levert en high perfomance utgave av 350cui/5,7L på sølle 620hk. Helt "vanlig" byttemotor m. garanti..

 

Klarer du å backe opp dette her?????????

 

En Chevy 350 med 620HK!!!!!!!!!!!! MED fabrikks garanti. SKEPTISK........

 

Det MÅ være feil.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke biler gir deg mest morro for bensin literen da? :D En lett trimmet evo går på 1.2L blandet kjøring.. Det er mye effekt på lite bensin vetø

 

Mvh

 

Hvor mange hk er det da? og pr kilo?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draiv itj laik yu ståol itj : Er egentelig imponert over at du greide å skrive idiot riktig.

 

haha. morro mannen :S

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hk på 66cc har blitt gjort. På en Zündapp. I Sverige. Men,det er ikke rettferdig å sammenligne sånn,siden de fleste mopeder er 2-takt. En 4-takter tenner annen hver runde,derfor utvikler den grovt sett halve effekten = 180 Hk i eksemplet ditt.

Port og bytt kammer i en ZX12-R,så har du det målet,hvis man skal se på det som jeg skrev over...hvis ikke,se under.... Ikke dyrt,ikke vanskelig... Skal man drite i antall tenninger vs rpm og gå for 360 hk/1200 cc,så koster det rundt 50 lapper... Få har bygget mopeder med snurre,men 125cc-folket har gjort dette... 90 hk/125cc. Gang det opp med volumet til en BBC og se hvem som har tatt ut såpass...? ;)

 

Her begynner vell å likne bra tall? 1000 hp på 5,7 liter f.eks.. eller 2200 på litt over 8 liter (522 cid) var det ikke det det var i den filmen av den pontiacen de bygde da?

 

Såklart er vell heller ikke dette ekstreme tall på effekt i forrhold til volum..

MEN som litt av poenget mitt tidligere også var: slike effekt uttak KREVER noe mer volum enn f.eks 1,2 liter! ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner vell å likne bra tall? 1000 hp på 5,7 liter f.eks.. eller 2200 på litt over 8 liter (522 cid) var det ikke det det var i den filmen av den pontiacen de bygde da?

 

Såklart er vell heller ikke dette ekstreme tall på effekt i forrhold til volum..

MEN som litt av poenget mitt tidligere også var: slike effekt uttak KREVER noe mer volum enn f.eks 1,2 liter! ;)

Reher-Morrison Race Engines selger en "crate"/hylle-motor på 331 Cu.In. som vrir ut av seg 840 hp...nærmer seg da...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cool! link eller?
Dårlig med det...de har den ikke på hjemmesiden. (og,når jeg fikk sjekket infoen jeg fikk om den så var det en motor med gass...Ooops :doh )

 

Den NA-motoren de har i hylla er større...509 CiD...845 hp...Men fremdeles brutalt,med tanke på at den nesten bare er å slippe inn i bilen...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med det...de har den ikke på hjemmesiden. (og,når jeg fikk sjekket infoen jeg fikk om den så var det en motor med gass...Ooops :doh )

 

Den NA-motoren de har i hylla er større...509 CiD...845 hp...Men fremdeles brutalt,med tanke på at den nesten bare er å slippe inn i bilen...

 

Hehe okei! men 1000 gamp i en 350 med dobbelsnurre (nelson engines) er ikke ille det heller ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan man definerer "moro"...

 

Og hvor moro er det å kjøre en evo dersom man skal holde bensinforbruket under 1,2?

 

Jeg ligger i snitt 1.2L/mil å da er d ihvertfall 50% wot ;o) på bane med 100% wot så ligger den på 2.5 L/mil maks

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår