Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå må vi passe på å ikke holde denne tråden alt for saklig. En videre ulempe med Amerikkanistansk transportmiddel er stigmaet forbundet med eierne; jeg snakker om Alabama-wife-beating, mullet-haired, trailer-trash, hillbilly redneck-folk med et intellekt som begrenser seg til begrepene "383 stroker" og "0,080 over" illustrért her:

 

morans.jpg

 

 

 

 

Den jevne Japanér derimot, illustrért her:

 

tea-ceremony.jpg

 

...går slett ikke av veien for å på deres egen måte drite ut Amerikkansk forretningsfilosofi. Japanerne (inspirért av god, gammeldags etterkrigs-Tysk konservativitet og pedantiskhet (er det et ord?)?) er bare helt utrolig effektive og nøyaktige på jobben sin; derav den uslåelige kvaliteten på produktene de lager. De bruker mindre mengder råvarer for å lage sine overlegne produkter, og produktene i seg selv forbruker lite råvarer (les: fossilt brensel) i hele dets lange levetid.

 

US-Style = "Wha' evva! I do wha' I want! FUCK YOU and your theories on global warming! It's my way or tha highway! One nation under God! Oh, say can you see... etc. etc."

JP-Style = "Mondai arimasen! Ganbarimasu, shachou-sama."

 

Du vet at ikke alle amerikanere er rednecks og at ikke alle japanere er arbeidsnarkomane glupinger.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noe jeg kom til å tenke på når jeg så EVO og WRX diskusjonen her... Hvorfor ser man aldri amcars f.eks i rallye?
Fordi ingen amerikanske bilprodusenter satser på sportsgrenen sikkert? Tror du bilen ville solgt bedre til et nascar-elskende folk hvis den vant i rally?

 

Jeg har sett amerikansk bil delta i bilcross da, hvis det teller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sier seg jo selv at feks wrc-rally og amerikanere ikke går sammen.... i rally trenger man biler som er SMÅ, lette og kjappe og med et effektivt 4wd-system med aktive differ, etz.

 

En tung smalblock i rally feks? nei. Amcar funker mye bedre i pikes peak, men selv der kommer en stakkars Saab eller Suzuki og tar tronen ganske raskt uansett.

Og NASCAR er bare trist å se på spørr du meg, formel 1 er mye mosjommere, der kreves det faktisk sykt mye mer av bilen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sier seg jo selv at feks wrc-rally og amerikanere ikke går sammen.... i rally trenger man biler som er SMÅ, lette og kjappe og med et effektivt 4wd-system med aktive differ, etz.

 

En tung smalblock i rally feks? nei. Amcar funker mye bedre i pikes peak, men selv der kommer en stakkars Saab eller Suzuki og tar tronen ganske raskt uansett.

Og NASCAR er bare trist å se på spørr du meg, formel 1 er mye mosjommere, der kreves det faktisk sykt mye mer av bilen.

 

ja! f1 er "knalltøfft" hver gang det kommer en ny teknologi så blir den banna, og førerne har egne paragrafer de må gå etter når de tørker seg bak.. jadda!!

Hvis du har noe som heldst kjennskap til alt bak en nascarbil så kanskje du hadde skjønnt litt mer om hva nascar faktisk handler om!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sier seg jo selv at feks wrc-rally og amerikanere ikke går sammen.... i rally trenger man biler som er SMÅ, lette og kjappe og med et effektivt 4wd-system med aktive differ, etz.

 

En tung smalblock i rally feks? nei. Amcar funker mye bedre i pikes peak, men selv der kommer en stakkars Saab eller Suzuki og tar tronen ganske raskt uansett.

Og NASCAR er bare trist å se på spørr du meg, formel 1 er mye mosjommere, der kreves det faktisk sykt mye mer av bilen.

 

Hmmm...som jeg trodde...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! f1 er "knalltøfft" hver gang det kommer en ny teknologi så blir den banna, og førerne har egne paragrafer de må gå etter når de tørker seg bak.. jadda!!

Hvis du har noe som heldst kjennskap til alt bak en nascarbil så kanskje du hadde skjønnt litt mer om hva nascar faktisk handler om!

 

Det er en måte og se ting på, vi er i hver vår ende av menings-skalaen;)

I F1 svinges det begge veier mer enn 2 ganger på en runde, bilene går mye raskere fra 0-300, og ligger 50 år lenger fram teknologisk sett en enhver nascar.

nascar har teknologisk sett stått stille i flere tiår egentlig, når kom det noe nytt og spennende? V10'er, rekke 6'er, V12'er eller V6'er istedenfor V8'er? turbo/kompressor-mating? Diesel-motor? Noe mer spennende enn en 80talls slyngdiff? Nytt aerodynamisk design? Førerene måtte tom. TVINGES til å bruke en sånn strikk på hjelmen som kan berge nakken din under en kollisjon, fordi ting er så gammeldags, og det nye er skummelt. Tragisk!

Det værste var at strikken kom fra F1..som hadde hatt dette i mange år allerede.

 

Vet at nascar bygger på orginal-biler, som blir satt opp helt spesielt for nascar, men det er jo så vanvittig kjedelig, fordi så mange bygger så vanvittig likt. Man får tom. KJØPT en nascar bil i deler og bygge den opp selv, og sånnt utvinnes ikke mye ny teknologi av.

 

Bare se hvem som kom først med diesel, injection, ABS, turbo, etz... det kommer fra europa alt sammen. Amerikanerene har alltid hengt etter, ligger i deres stil... "det gamle er ofte det beste", og dette holder nå på å kjøre både GM, Ford og Chrysler rett i dass.

 

Skulle ønske amerika kom opp med noe som overrasket snart....at en viper-motor med kompressor går bra, det vet faktisk de fleste ass.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere var kjapt ute med servo da :O.. Og sofafølelse

 

ja.. å ratte 2 tonn uten servo skulle tatt seg ut:D Sofafølelsen har jeg hjemme i sofa'n.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en måte og se ting på, vi er i hver vår ende av menings-skalaen;)

I F1 svinges det begge veier mer enn 2 ganger på en runde, bilene går mye raskere fra 0-300, og ligger 50 år lenger fram teknologisk sett en enhver nascar.

nascar har teknologisk sett stått stille i flere tiår egentlig, når kom det noe nytt og spennende? V10'er, rekke 6'er, V12'er eller V6'er istedenfor V8'er? turbo/kompressor-mating? Diesel-motor? Noe mer spennende enn en 80talls slyngdiff? Nytt aerodynamisk design? Førerene måtte tom. TVINGES til å bruke en sånn strikk på hjelmen som kan berge nakken din under en kollisjon, fordi ting er så gammeldags, og det nye er skummelt. Tragisk!

Det værste var at strikken kom fra F1..som hadde hatt dette i mange år allerede.

 

Vet at nascar bygger på orginal-biler, som blir satt opp helt spesielt for nascar, men det er jo så vanvittig kjedelig, fordi så mange bygger så vanvittig likt. Man får tom. KJØPT en nascar bil i deler og bygge den opp selv, og sånnt utvinnes ikke mye ny teknologi av.

 

Bare se hvem som kom først med diesel, injection, ABS, turbo, etz... det kommer fra europa alt sammen. Amerikanerene har alltid hengt etter, ligger i deres stil... "det gamle er ofte det beste", og dette holder nå på å kjøre både GM, Ford og Chrysler rett i dass.

 

Skulle ønske amerika kom opp med noe som overrasket snart....at en viper-motor med kompressor går bra, det vet faktisk de fleste ass.

 

Mye bra poeng her, men akkurat når ble det vanlig med diesel i europa, å når ble det vanlig i us?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjøres nascar på baner med mer enn bare venstresvinger. Dessuten gjør "gammel" tenkologi det hele mer spennende. Man kan se likhetene med vanlige biler, pitcrewet skrur av/på 5 hjulmuttre, bruker "vanlige" garasjekker, bilene svaier opp og ned på banen.

 

Jeg har større glede av å se nascar enn f1. Rett og slett fordi f1 bilene blir for fjernt fra den virkelige verden og bilene vi kjører i den. F1 virker som forvokste gocart der alle kjører likt uten skikkelige fighter med nærkontakt.

 

Mulig jeg ikke har sett nok f1 dersom dette ikke stemmer...

 

nascar vs. f1

ishockey vs. kunstløp

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se hvem som kom først med diesel, injection, ABS, turbo, etz... det kommer fra europa alt sammen. Amerikanerene har alltid hengt etter, ligger i deres stil... "det gamle er ofte det beste", og dette holder nå på å kjøre både GM, Ford og Chrysler rett i dass.

 

The American firm Kelsey Hayes (now part of TRW Automotive), developed the first electronic ABS system in the late sixties and introduced on the 1970 Lincoln Town Car.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

 

Amerikanerene var faktisk først ute med elektronisk abs.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår