PaleRider Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 det sier seg jo selv at feks wrc-rally og amerikanere ikke går sammen.... i rally trenger man biler som er SMÅ, lette og kjappe og med et effektivt 4wd-system med aktive differ, etz. En tung smalblock i rally feks? nei. Amcar funker mye bedre i pikes peak, men selv der kommer en stakkars Saab eller Suzuki og tar tronen ganske raskt uansett. Og NASCAR er bare trist å se på spørr du meg, formel 1 er mye mosjommere, der kreves det faktisk sykt mye mer av bilen. Rallybiler er verken lette eller spesielt kjappe spør du meg, og vet du hva en smallblock veier? (hint: det er lenge siden de var i støpejern..) Hva racing angår må jeg bare minne om mitt tidligere innlegg om emnet: hvem vant GT-klassen på LeMans i år? Toyota? Honda? BMW? Audi? Neei, en "rett fram" Chevrolet med støtstang-åtter...:rolleyes: dragcar 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 The American firm Kelsey Hayes (now part of TRW Automotive), developed the first electronic ABS system in the late sixties and introduced on the 1970 Lincoln Town Car. http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system Amerikanerene var faktisk først ute med elektronisk abs. der har du en annen ting,. fikk du amerikanske biler på slutten av 60/begynnelsen av 70 tallet som hadde abs, air condition, automatisk dimming på langlysene, elektriske ruter, elektrisk justerbare seter med memory,.. mange av disse tingene hadde cadillac allerede på 50 tallet! signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Jensen FF var vel først ute med ABS en gang på 60-talet, men det var vel ikke elektronisk? 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 dessuten er heller ikke f.eks toyota supra noen særlig lettvekter! En JZA80 3.0 24V TT i coupéutgave har en egenvekt rundt ~1430 kilo om jeg ikke husker helt galt. At man tar ut 1000 RWHP "lett som bare det" av en uåpnet longblock vet jo alle fra før, så dét trenger jeg vel ikke å nevne i forbifarten? Rallybiler er verken lette eller spesielt kjappe spør du meg Subaru Impreza WRC for 2003-sesongen veide 1230 kilo (hvilket er WRC-reglementets minimumsvekt ihht. kilden). Den jevne AmCar er jo bare en fjær i forhold, eller hva? Du vet at ikke alle amerikanere er rednecks og at ikke alle japanere er arbeidsnarkomane glupinger. Generaliséring? Nei, det har jeg ikke sett! Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 jasså du! forklar meg hvor lett det er å ta ut 1000 rwhp i en JZA80 3.0 24V TT.. typ 1200 på svinghjulet? er det i det heletatt noen i norge som har slike effekter i en supra? signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 jasså du! forklar meg hvor lett det er å ta ut 1000 rwhp i en JZA80 3.0 24V TT.. typ 1200 på svinghjulet? er det i det heletatt noen i norge som har slike effekter i en supra? http://www.supraforums.com/forum/forumdisplay.php?f=9 Vet ikke hvordan det står til i Norge, men de jevnt over raskeste Supraene finner man hovedsaklig i USA. Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hvordan kan egentlig dumme, feite, rednecks få til å ta ut 1000 rwhp av en Supra når det ikke gjøres i Norge? 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 OG samme hvilken fabrikksmotor det er snakk om, så er det aldri "LETT" å ta ut 1000 rwhp,. begynner å bli litt mye roing på dere japseguttene nå.. "u are not logged in" supraforum.com .. jeg akter ikke å bli noen hykler, og melde meg inn der heller.. har ikke noen andre plasser de har tatt ut soppas med effekt i noen supra da.. å spar meg for http://www.titanms.com .. det de gutta gjør er ALT annet enn enkelt! signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 der har du en annen ting,. fikk du amerikanske biler på slutten av 60/begynnelsen av 70 tallet som hadde abs, air condition, automatisk dimming på langlysene, elektriske ruter, elektrisk justerbare seter med memory,.. mange av disse tingene hadde cadillac allerede på 50 tallet! Dere må fortsette å lese før dere faktisk får abs på alle 4 hjulene, for 1970 Lincoln Town Car hadde kun et "rear"-abs system. Ford Granada var første med elektronisk abs på alle 4 hjulene, og ford granada ble faktisk produsert i England, og det var tyske Bosch som utvikla systemet. Og hvem fannt opp dette elektronsike (150% analogteknolgi) anti-skid-systemet til Lincon? Jo, Engelske Maxaret i 1958, og de fannt det hovedsakelig opp for bruk på fly. Dog, selve Idèen om ABS la Bosch patent på rundt 1936. Diesel; Oppfinneren av dieselmotoren var Tyske Rudolf Diesel i 1892 http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine#Early_history_timeline, men diesel ble først serieprodusert i biler med Mercedes Benz i 1936. Etterhvert som diesel ble vanlig i europa fikk amerikanerene flass, og direktekonverterte sine bensin v8'ere til diesel uten videre ettertanke... og de som kan litt om diesel vet at dette aldri går bra, og det var ikke en eneste amerikaner som ikke fikk motorhavari. Det gikk faktisk så langt at de måtte utvikle en HELT egen diesel-motor med 8 sylindere, beregna for diesel. Så, for all del... go america. - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hvordan kan egentlig dumme, feite, rednecks få til å ta ut 1000 rwhp av en Supra når det ikke gjøres i Norge? Enkelt og greit, spør deg selv.. Hvor mange folk er det i Usa? Hvor mange i norge? Hvor mange Supra'er er det i usa? Og hvor mange i Usa? Got my point? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hvordan kan egentlig dumme, feite, rednecks få til å ta ut 1000 rwhp av en Supra når det ikke gjøres i Norge? Dét er jo enkelt. Amerikanere som liker imports er ganske enkelt bedre mennesker enn Amerikanere som liker Amerikanere. OG samme hvilken fabrikksmotor det er snakk om, så er det aldri "LETT" å ta ut 1000 rwhp,. Klart det er "lett". Stor turbo, godt med flow i innsug/utblås, høyt ladetrykk, høyoktan, korrekt mapping, be en liten bønn om at maskina ikke skal rase, og presto! 1000 hester! begynner å bli litt mye roing på dere japseguttene nå.. "u are not logged in" supraforum.com .. jeg akter ikke å bli noen hykler, og melde meg inn der heller.. har ikke noen andre plasser de har tatt ut soppas med effekt i noen supra da.. å spar meg for http://www.titanms.com .. det de gutta gjør er ALT annet enn enkelt! "I close my eyes and it ceases to exist." Tog du 'an!? Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Enkelt og greit, spør deg selv.. Hvor mange folk er det i Usa? Hvor mange i norge? Hvor mange Supra'er er det i usa? Og hvor mange i Usa? Got my point? mulig jeg er helt på jordet, men er ikke alle amerikanere dumme rednecks som ikke får til noen ting når det gjelder bil da? signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Joda... "alle" :p.. Har aldri sagt det jeg.. De har peil på streetracing, og er gale etter effekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Dét er jo enkelt. Amerikanere som liker imports er ganske enkelt bedre mennesker enn Amerikanere som liker Amerikanere. Klart det er "lett". Stor turbo, godt med flow i innsug/utblås, høyt ladetrykk, høyoktan, korrekt mapping, be en liten bønn om at maskina ikke skal rase, og presto! 1000 hester! "I close my eyes and it ceases to exist." Tog du 'an!? eg tar han! Øyvind Ryeng= ro ro til fiskeskjær, mange japse biler finner man der! bra at det ikke finnes ordentilge folk her! :D signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 24, 2006 Rapporter Share Skrevet November 24, 2006 Hvem ror mest? Den personen som blir beskyld for å ro eller den personen som beskylder noen andre for ro seg unna? ;) Hvorfor ikke slå tilbake med harde fakta dersom du mener noe er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg