Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå snakkes det jo for tiden om at topfuelmotorene begynner å nerme seg 8000 hester.. med et volum på maks 8 liter så gir jo det 1000p/litern.. se å få tatt ut det av en 2 liter dua :)

 

OG de som tar ut såppas med effekt i supramotorer.. GLEM at det er orginal blokka i de engang.. ALT er ettermarkeds i motoren, og supra`s opprinnelige motor blir mer som en mal for de

Den motoren sitter orginalblokka i ja (minus tykkere foringer,men blokka er std) ,jeg har sett den motoren i levende live... Kan like gjerne glemme at en 3000 whp åtter-bil har en orginal V8-blokk i seg... Og i en 3000 whp's Cheva (doble volumet,samme trimmingsgrad som Marko's Supra) så finner du ikke mye stock akkurat..

 

Kan gi deg 4000 hk i en 4-liter... FourMax har det. Bob Norwood er mannen. Fuelmotorer utvikler såder 3500 hp på metanol... resten er det nitroen som står for.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var en morsom tråd. Vil nu si at noen biler egner seg til en ling mens andre til noe helt annet..

Vis amcar e så bra hva har dem og vis til i rally og rallykross???

Hvorfor bruker dem ikke japsebiler i nascar??

Hvorfor bruker dem aldri som jeg har sett en amcar i isbane racing??

Hvorfor kjører dem ikke med japsemotor i top fule..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren sitter orginalblokka i ja (minus tykkere foringer,men blokka er std) ,jeg har sett den motoren i levende live... Kan like gjerne glemme at en 3000 whp åtter-bil har en orginal V8-blokk i seg... Og i en 3000 whp's Cheva (doble volumet,samme trimmingsgrad som Marko's Supra) så finner du ikke mye stock akkurat..

 

Kan gi deg 4000 hk i en 4-liter... FourMax har det. Bob Norwood er mannen. Fuelmotorer utvikler såder 3500 hp på metanol... resten er det nitroen som står for.

 

Den 4-cyl "Hondamotoren" med twinturbo og Lystgass+++ som står i en funnycar?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var en morsom tråd. Vil nu si at noen biler egner seg til en ling mens andre til noe helt annet..

Vis amcar e så bra hva har dem og vis til i rally og rallykross???

Hvorfor bruker dem ikke japsebiler i nascar??

Hvorfor bruker dem aldri som jeg har sett en amcar i isbane racing??

Hvorfor kjører dem ikke med japsemotor i top fule..

 

Helt enkelt fordi forskjellige motorsportsgrener krever forskjellige type motorer!

Noen krever store, andre krever små lette osv osv..

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var en morsom tråd. Vil nu si at noen biler egner seg til en ling mens andre til noe helt annet..

Vis amcar e så bra hva har dem og vis til i rally og rallykross???

Hvorfor bruker dem ikke japsebiler i nascar??

Hvorfor bruker dem aldri som jeg har sett en amcar i isbane racing??

Hvorfor kjører dem ikke med japsemotor i top fule..

 

 

Det har gått Camaro'er i isbane racing med meget bra resultater, men det er noen år siden.

På 60 tallet så gikk det noen Plymouth'er (Valiant og Barracuda) og Ford (Mustang og Falcon) i rally, mener å huske at de fikk brukbare resultater.

 

Men jeg er helt enig med deg forskjellige biler egner seg til forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4-cyl "Hondamotoren" med twinturbo og Lystgass+++ som står i en funnycar?
Jepp. Rimelig hårete... men alt som går på fuel er litt klar for Dikemark,etter min mening. Beng,det må bety at alderen min tar meg igjen.:(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jones, finn en hvilken som helst japsemotor trimmet til 2000 hk (den kan gjerne være nedskrudd til 1000, har ingenting å si) som er kjørbar som dagligdags-bil...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jones, finn en hvilken som helst japsemotor trimmet til 2000 hk (den kan gjerne være nedskrudd til 1000, har ingenting å si) som er kjørbar som dagligdags-bil...

 

finn nu en amcar motor da på 1,6l på over 160hk.. uten overladding.

 

Er jo helt dumt å diskutere egentelig. hadde jeg selv hatt en amcar hadde nok man vært litt tøff på drag (402m) men ikke så tøff på bane. vel og merke med en normal økonomi.

Å samme motsatt liten 4syl japse ikke så tøff på stripa men på bane kan det gå fort..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jones, finn en hvilken som helst japsemotor trimmet til 2000 hk (den kan gjerne være nedskrudd til 1000, har ingenting å si) som er kjørbar som dagligdags-bil...

Skal det være i nærheten av fair,siden japsene ikke bruker rundt 5,7 liter i så mange motorer så bør man finne en japsemotor med samme tune/trimmingsgrad. En 2.85-liters motor som har 1000 hp i racetrim og som leverer 500 på vei til Rimi finner man endel av. Vente og se når de nye "Toyota 350"-ene (5,7-liters Toyota Tundra-V8'ere på 381 NA-gamp) begynner å bli turbokonvertert og lader skikkelig...da blir det nok endel sånne

"2000 på racefuel og 1000 til kiosken"-biler...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var en morsom tråd. Vil nu si at noen biler egner seg til en ling mens andre til noe helt annet..

Vis amcar e så bra hva har dem og vis til i rally og rallykross???

Hvorfor bruker dem ikke japsebiler i nascar??

Hvorfor bruker dem aldri som jeg har sett en amcar i isbane racing??

Hvorfor kjører dem ikke med japsemotor i top fule..

De fleste her er så unge at dere ikke husker Trond Schea han herje rundt på baner og i skogen tidelig på 60 tallet og vant alt og hva kjørte han i flere år jo en Mustang!

bs349n02.jpg

bs349n03.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår