Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

going.jpg

 

 

 

Dét er jo enkelt. Amerikanere som liker imports er ganske enkelt bedre mennesker enn Amerikanere som liker Amerikanere.

Wow, ser ut til at folk har problemer med sarkasme-detektorene sine?

 

 

 

OG de som tar ut såppas med effekt i supramotorer.. GLEM at det er orginal blokka i de engang.. ALT er ettermarkeds i motoren, og supra`s opprinnelige motor blir mer som en mal for de

http://www.to4r.com/1k.php

Legg spesielt merke til #19, Tim Iacoli, og glem heller ikke alle de tiervis av stock-block-personene i 900 RWHP-bracketen som ikke er med på dén lista. Resten av gjengen rundt, og over 1000 RWHP oppgraderer oftest KUN rådene og stemplene; de som bruker strokerveiver gjør dette ikke på grunn av styrken, men for å få mere volum -> dermed mere hester før de blir oktanbegrenset. Samme med kammene; bedre pusting -> bedre effektivitet. De originale sylinderforingene og veivinnfestingene er jo, tross alt, bombesikre fra før.

 

Vil du snakke om maler og bare spøkelser av sin grunnmotor? Jeg kan nevne Top Fuel;

-Customstøpt motorblokk i aluminium med de fineste sylinderforinger i stål totalt uten kjølekanaler og Gudvethvilken eksotisk innbolting av veiv.

-Råder, stempler og veiv så dyre, så grassat overdimensjonért og nøyaktik produsért at de får en 80-talls Toyota **-F*-motor til å se ut som en Schevva' 350 i forhold.

-CustomMASKINÉRTE billet-topper, også uten kjølekanaler laget med ett mål for øyet; å ikke rive ventiler og vippearmer rett igjennom godset mens de på 8KRPM fløder 30 CFM ved 0,500" (:P).

 

Top Fuel blir for meg en kuriøsitet. Ikke bare er dritten umulig å kjøre på gata uten å brenne opp eller å holde sammen mere enn noen sekunder under maksimalt effektuttak, men de er også bygget opp på en måte der de HELLER ikke er ute etter å ta ut maksimal motoreffekt over fire og et halv sekund; de hadde produsért GODT over 10000 RWHP med fireventilsteknikk og konvensjonell- eller compoundturbolading med de samme åtte sylindrene og rett under 8.2 literene sylindervolum. Konservatime, eller bare teithet satt i system? Når jeg ser Top Fuel er det én, og kun én tanke som slår meg; "nitromethan er et vanvittig drivstoff". Dét er alt (men Hitler var uparisk i forhold til meg).

 

Mens vi alt snakker om Marko; Supraen hans (som for tiden går 8.4 ved 1320'-merket (?)) har ikke et eneste kilo vektreduksjon (er i beste tilfelle rett under 1.6 tonn startklar, red. anm.), er like komfortabel i byen og på landeveien som en stock JZA80, og LIKEVEL setter han tider man i praksis må bruke et rensket skall av den minste AmCaren man finner for å kunne slå (med mindre man er trilliardær og kan bygge noe over 500 CID /m tilbehør til båt-chassiet sitt). Kall meg gal, men jeg tror heller ikke kvinnfolkene som henger på slep etter den mannen (Marko) hadde vært like fornøyde hvis de hadde måttet sitte på en krakk i et rensket skall /m aluminiumdash som rister som en tørketrommel på tomgang og attpåtil gjør en døv når man begynner å lade på. Men dette er vel kanskje en helt urelatért diskusjon.

 

 

 

Klart det er "lett". Stor turbo, godt med flow i innsug/utblås, høyt ladetrykk, høyoktan, korrekt mapping, be en liten bønn om at maskina ikke skal rase, og presto! 1000 hester!
no he eg lest heile tråden, å makan til roskebjørn hekje eg sett maken til,

E berre å hive på stor turbo osv, he du so mykje som skifta olje på en bil nåken gong?

Jeg glemte selvfølgelig å nevne at man også trenger et tenningssystem som klarer å antenne blandinga ved peak torque, hvor sylindertrykket pre-ignition også er på sitt høyeste. Men bortsett fra dét er det iflg. meg INGENTING annet enn det jeg har nevnt man trenger for å produsére høy motoreffekt. Men kan ikke heller du, kongen av resonnéring, istedenfor fortelle oss vanlige dødelige om hva det egentlig er som skal til? Ifølge deg snakker jeg jo bare bullshit, så nå har du endelig sjansen til å sette meg på min plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Fuel blir for meg en kuriøsitet. Ikke bare er dritten umulig å kjøre på gata uten å brenne opp eller å holde sammen mere enn noen sekunder under maksimalt effektuttak, men de er også bygget opp på en måte der de HELLER ikke er ute etter å ta ut maksimal motoreffekt over fire og et halv sekund; de hadde produsért GODT over 10000 RWHP med fireventilsteknikk og konvensjonell- eller compoundturbolading med de samme åtte sylindrene og rett under 8.2 literene sylindervolum. Konservatime, eller bare teithet satt i system?

De kjører med 2V-topper av to grunner: fordi reglene tilsier det. Og; fordi wet-flow'en i toppene er ekstremt kritisk med så store væskemengder...og siden den er enklere å styre med bare en ventil inn,så henger de ved det...men det er ikke umulig å kjøre hverken med 4V-teknikk eller snurrboer,som noen av de gamle fuel-headene i Statene sier...

 

En annen ting som AmCar-folket sikkert kan regne seg frem til (jeg har ingen Moroso-stick) er: Hvor mye krutt trengs for å kjøre 6.40 @ 220 mph?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja.. få se en honda som gjør dette da? http://videos.streetfire.net/search/nelson/0/6024e70a-9390-4ae9-8470-980a00f132ff.htm

 

I rest my case! :fatality:

8.5-liters åttesylindra ypper på seg 1.6-2.0-liters myggmotorer? AAAAAAHAHAHAHAAA! Å, GUD, gi meg styrke! Altså, jeg har full forståelse for at noe som drives av Hondapower må være noe av det værst tenkelige en AmCar kan møte på motorveien, og jeg kan virkelig sympatisére siden det virker så urettferdig mot AmCaren, men når de trenger ei slegge fire og fem ganger så stor for å ha noen sjans, DA må jeg nesten trekke litt på smilebåndet. Det dér var dagens. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ryeng....

 

Greia er vel det at du aldri har sitte i eller kjørt noe tilsvarende den bilen på filmen...??

 

Hadde du eller dine likesinnede hatt sjansen til det så hadde du sannsynligvis GLEMT ALT om honda... For en slik bil er noe av det sykeste du kan sette ræva i...

 

Hvis du fortsatt mente at honda var verdens beste til trim og med veiholdning og annet... ja da er vel kanskje du å de likesinnede som er litt hjernevasket... eller?? :D

 

Hvor mange her inne har hatt biler med 700+ hester på gata??

for når du passerer 600 streken så begynner det å skje ting....:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, nå begynner dette å ligne en skikkelig krangel! Det er jo også gledelig å se at tråden er 100% on-topic, reply etter reply; hvor ofte ser man dette på Bilforumet? Videre, jeg skulle gjerne hatt meg en tur i en trimma AmCar; det hadde sikkert vært ganske moro, helt uavhengig av hvor mange ventiler motoren har og hvordan de aktuéres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre, jeg skulle gjerne hatt meg en tur i en trimma AmCar; det hadde sikkert vært ganske moro, helt uavhengig av hvor mange ventiler motoren har og hvordan de aktuéres.

 

Akkurat, så da bekrefter du at du aldri har vært i en amcar med god del over middels med HP, utvksling og det som skal til??

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. jeg vet ikke helt.. man kan skremme et menneske LANGT mer ved å presse en bil til grensene med mye krefter og feks svinger. Satt på en r-34GTR og det var sinnsykt skremmende. MENGDER med grep som ikke ligner grisen er mer skremmende enn 800 hester rett frem..

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, den der hadde jeg aldri turt å kjøre.. den så sinnsyk ut.. Kjedelig girkasse da.. Jeg tror at han overdreiv LITT: "That was half throttle, there"... Det tviler jeg på.. :)

 

 

Har du kjørt eller vært i en slik en bil noen gang???

 

Hvis ikke så vet du ikke hva det er snakk om! :D

 

For med 1000+HK å 12-1400 NM da tupper du til gasspedalen med stortåa....

BANG!

 

Å da skjer det ting!

 

Lyd,vibrasjoner, g krefter, lukt... ja alle sansene er i helspenn!

 

Du har mere enn nok å sikte å holde i rattet!, hvertfall på gata!

 

 

Har hatt gleden av å være med noen greie "andre" biler, Bl.A sånn M5 greier....

 

Klart opplevelsen er voldsom når en ligger å kjører på 5-7000rpm og nigasser 16-180 på bygdeveier...Men når samme bilen skal prøve rivstart....fra 0...

 

Da gikk det så dårligt at jeg måtte spørre han gubben på 45 som skulle selge bilen om det var noe galt med den!

 

Han blei SUR!:D

 

Men en slik bil gjør jo stripa på ett eller annet 15 sek, så det går dårligt!

 

Sorry! :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår