Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søkt argument. Alle vet jo om tilfellene på Mercene fra siste halvdel av 90-talet (ikke bærende til en opplysning), og første genrasjons mazda 6.

 

Men at en 2006 modell [insert random merke] ruster genrelt sett like mye som en 1970 modell [insert random merke], må dere lengre ut på landet med. Mest sannsynlig så langt ut på landet at vi ikke har så landlige områder her i Norge.

 

ikke bare det at det er rust, men den nymotens galviga reagerer på en måte veldig med dagens salt og vann og vær og vind...

 

1 gen Masta 6... neh....de har ikke gjort så veldig mye for at det skal bli berdre, det er bare det de skriver... jeg ser på bilene og vet hva jeg ser...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvor mange 2006 biler vi har om 30-40 år.

 

Nærmest ingen, men det er et håpløst argument ettersom biler skrotes fortere og fortere, fordi vi får bedre og bedre råd. Jeg har forresten stor tro på at en gammel Daihatsu ruster mer enn en ny Daihatsu.

jones, den ricer-listen din, hva var poenget med den? Jeg oppfyller ingen av påstandene der, men jeg er en hardbarket japanofil (og sverger til NA). 140 hk må da være fint fordelt på 850 kg? Og siden disse japsebilene visstnok ruster og faller fra hverandre kan vi vel si 830 kg, siden mye av bilen har falt av på veien.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å stenge denne tråden snart.Er jo bare unger i barnehagenivå som krangler om hvem som har den tøffeste pappaen her.

 

Hver sin mann, hver sin lyst.Gå heller sammen og jobb opp mot staten og deres forsøk på å kvele bilhobbyen enn å bruke energien på å krangle mot hverandre!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmest ingen, men det er et håpløst argument ettersom biler skrotes fortere og fortere, fordi vi får bedre og bedre råd. Jeg har forresten stor tro på at en gammel Daihatsu ruster mer enn en ny Daihatsu.

jones, den ricer-listen din, hva var poenget med den? Jeg oppfyller ingen av påstandene der, men jeg er en hardbarket japanofil (og sverger til NA). 140 hk må da være fint fordelt på 850 kg? Og siden disse japsebilene visstnok ruster og faller fra hverandre kan vi vel si 830 kg, siden mye av bilen har falt av på veien.

 

 

Eirik

 

Jo jo men folk vil uansett sette seg fast ved diverse biler og modeller slik som de gamle. Men jeg tenkte da ikke kun på japse bilene men generelt.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å stenge denne tråden snart.Er jo bare unger i barnehagenivå som krangler om hvem som har den tøffeste pappaen her.

 

Hver sin mann, hver sin lyst.Gå heller sammen og jobb opp mot staten og deres forsøk på å kvele bilhobbyen enn å bruke energien på å krangle mot hverandre!

 

Jupp trenger all energi man kan for å få noe inn i skallen på dem der :puke:

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmest ingen, men det er et håpløst argument ettersom biler skrotes fortere og fortere, fordi vi får bedre og bedre råd. Jeg har forresten stor tro på at en gammel Daihatsu ruster mer enn en ny Daihatsu.

jones, den ricer-listen din, hva var poenget med den? Jeg oppfyller ingen av påstandene der, men jeg er en hardbarket japanofil (og sverger til NA). 140 hk må da være fint fordelt på 850 kg? Og siden disse japsebilene visstnok ruster og faller fra hverandre kan vi vel si 830 kg, siden mye av bilen har falt av på veien.

 

 

Eirik

 

Det var selvsagt ikke noe 'vits' i den.. men for de av oss som diskuterer med glimtet i øyet her inne, så hadde noen av oss hadde funnet den litt humoristisk? :)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEWSFLASH: Bilprodusentene lager ikke bilene sine for å være evigvarende, de skal faktisk selge nye biler i fremtiden også.

 

Så jeg mener i likhet med andre her at de lager ikke biler like bra som de gjorde før i tiden.

 

Jeg sier ny bil til bruks bil, gammel bil som hobby bil.

 

At nyere japs motorer er veldig bra teknologisk, å at de tåler MYE effekt med orginal deler i er ikke noe vi amcar folk kan nekte på.

 

Men dere japs gutta kan heller ikke nekte på at en stor motor er en STOR motor, greit nokj at en nymotens japs motor har høyere VE, men det hjelper så lite viss man har en 3.0l og en 7,4l med likemye overlading foreksempel.

 

Amcars har jo sjel da men vet dere ris elskere vel heller lite om, men det er en hobby der man kan velge hva man vil, og ombestemme seg akuratt når det passer ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjører med 2V-topper av to grunner: fordi reglene tilsier det. Og; fordi wet-flow'en i toppene er ekstremt kritisk med så store væskemengder...og siden den er enklere å styre med bare en ventil inn,så henger de ved det...men det er ikke umulig å kjøre hverken med 4V-teknikk eller snurrboer,som noen av de gamle fuel-headene i Statene sier...

 

En annen ting som AmCar-folket sikkert kan regne seg frem til (jeg har ingen Moroso-stick) er: Hvor mye krutt trengs for å kjøre 6.40 @ 220 mph?

 

 

Dette fikk jeg når jeg slo det inn på den kalkulatoren på http://www.thundervalle.com

 

HK utfra 1/4 mile KMT

Vekt i kg.......:

KMT 1/4 mile..:

 

 

HK bakhjul...: 2555.90

HK svinghjul.: 3322.67

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne når jeg regnet fra ET og KG:

 

HK utfra ET

Vekt i kg.....:

ET 1/4 mile..:

ET 1/8 mile..:

 

 

HK bakhjul...: 2358.19

HK svinghjul.: 3065.64

 

Skulkle hatt en kalkulator som tok 60foten i betraktning også, hadde blitt mye mer nøyaktig.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne når jeg regnet fra ET og KG:

 

HK utfra ET

Vekt i kg.....:

ET 1/4 mile..:

ET 1/8 mile..:

 

 

HK bakhjul...: 2358.19

HK svinghjul.: 3065.64

 

Skulkle hatt en kalkulator som tok 60foten i betraktning også, hadde blitt mye mer nøyaktig.

 

Den thundervalle sin, tror jeg KUN stemmer på en MEGET god dag.. men det er vell en god pekepinn for det ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å stenge denne tråden snart.Er jo bare unger i barnehagenivå som krangler om hvem som har den tøffeste pappaen her.

 

Hver sin mann, hver sin lyst.Gå heller sammen og jobb opp mot staten og deres forsøk på å kvele bilhobbyen enn å bruke energien på å krangle mot hverandre!

 

Det har du helt rett i! og dette utsagnet er vell det smarteste som har kommet ut i denne tråden! :D

 

Men ikke steng den for det da? ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår