Turboed1 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Dette fikk jeg når jeg slo det inn på den kalkulatoren på http://www.thundervalle.com HK utfra 1/4 mile KMT Vekt i kg.......: KMT 1/4 mile..: HK bakhjul...: 2555.90 HK svinghjul.: 3322.67 Ok... Bullish Racing kjørte nemlig den tiden i en test-kjøring med sin all-out drag 2JZ-GTE (Supra-mølla) -baserte drag-bil for en stund siden... riktignok en 3,4-liters stroker,men dog.. I rest my case. Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Ingen som bruker driftsikkerhet som argument her da? Bare om å gjøre å ta ut mest mulig effekt? Synes at de fleste gamle biler har sjel jeg, uansett hvor de er fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Driftssikkerhet og kjørbarhet... Den supraen som ble nevnt her som "må ha" over 3000 hk er neppe praktisk til og fra Rema 1000. Hvordan holdbarheten er vet jeg ikke, men jeg har ikke stort håp.... Hvordan er forresten bensinforbruket på en ca 3 liter på 1000 hk motfor en BB på ca 1000 hk? Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Har jo vært innblandet i en vis VS Motor M3, å den er tørst, vil ha MASSE.... har vist seg å være lite stabil, kun noen få topp drag som har gitt topp tider , resten ble vel masse jobb... Kjørbarhet/holdbarhet gate venlighet tja.... så... en Stor BB er vel mere bruksvenlig og mindre ting som skaper plunder... er jo en grunn for at det ALDRI har vunnet noe turbo japs/euro motorisert på SO eller Birka...:D Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 VE og BSFC spiller inn her, og det kommer selvsagt ann på hvordan forings metode man bruker og om det er forskjellige overladings metoder. En trenger et visst antall forbrennings veske/gass for å tyne ut energi nok til å omforme det til 1000hk. Rent teoretisk, like mye. Men som sagt så er det motorens effektivitet som avgjør. - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Er vel på tide å stenge denne tråden snart. Samd. Lås tråd å permban brukere med mer en 15 innlegg i tråden. 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Driftssikkerhet og kjørbarhet... Den supraen som ble nevnt her som "må ha" over 3000 hk er neppe praktisk til og fra Rema 1000. Hvordan holdbarheten er vet jeg ikke, men jeg har ikke stort håp.... Skru den ned til "1000 gamp fordi det er nok på gata" så holder den nok helt greit... Akkurat som en SBC eller BBC turbo på et par tusen ponnier holder hvis den blir skrudd ned til det. :) Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Samd. Lås tråd å permban brukere med mer en 15 innlegg i tråden. Du har ikke en lett tendens til å skyte spurv med et Phalanx-system vel..? Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Jo, til tider. 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Jo, til tider. Greit... bra den gamle flak-suiten kommer til nytte i blant. :D Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Skru den ned til "1000 gamp fordi det er nok på gata" så holder den nok helt greit... Akkurat som en SBC eller BBC turbo på et par tusen ponnier holder hvis den blir skrudd ned til det. :) Jeg mener å huske at han gir garanti på motorene sine... Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Jeg mener å huske at han gir garanti på motorene sine... Hadde jeg bygd en 2000-hp motor som kunden skulle brukt på veien på halve effekten,så hadde ikke jeg vært bekymra for at det skulle rase heller... Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 de fleste japse bilane må man jo rygge med for at det skal trekke i riktig ende det må man ikke med amcar så derfor er jeg amcar frelst (AMCAR FOREVER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 de fleste japse bilane må man jo rygge med for at det skal trekke i riktig ende det må man ikke med amcar så derfor er jeg amcar frelst (AMCAR FOREVER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) AMEN! Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Har jo vært innblandet i en vis VS Motor M3, å den er tørst, vil ha MASSE....har vist seg å være lite stabil, kun noen få topp drag som har gitt topp tider , resten ble vel masse jobb... Kjørbarhet/holdbarhet gate venlighet tja.... så... en Stor BB er vel mere bruksvenlig og mindre ting som skaper plunder... er jo en grunn for at det ALDRI har vunnet noe turbo japs/euro motorisert på SO eller Birka...:D Var vell et massivt ras på gardermoen med m5`n, samt at blokka har sprukket under et drag på m3`n ? http://raboc.org/redirect.php?url=raboc_-_vsmotor_gardermoen_august_2005_DivX.avi signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg