jones Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 hehe ja litt mobbing er bare sunt det;) signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Du Radial, du tror vel kansje ikke at det har noe med vekt på selve dragsteren å gjøre? En N/A coswort motor kan ufaenmegsmuligt yte det samme som en kompressor matet 8`er. Det strider mot alle fysikkens lover, og alle andre lover som finns ;-) OG for de her inne som både forstår engelsk og har ører til å høre med så sier han fra Nelson Racing Engines at bilen er tunet ned til ca 1000hk når de kjører på gata, ikke fordi de må men for det at det var latterlig mye nok med 1000hk istedet for 2000hk. Det har selvfølgelig Veldig mye med vekt å gjøre...er ikke dum heller :hello: hehe. Men syns det var utrulig morro å se noe "annet" enn 8 sylindere i v-form som faktisk gikk bra! :): Nytenking og kontroversielle ting er alltid gøy! Når alle kjører likt oppsett, så blir ting kjedelig.. og det er Pro-Mod klassen i drag-racing...den er liksom litt kjedelig. Men nå er ikke jeg så dreven på dragracing at jeg skal uttale meg FOR mye om det...hehe Jeg har ingenting imot 8'ere, vurderte det selv i 740'n min før valget fallt på noe som var litt "lettere" å få inn, og som faktisk kunne kommet gjennom en Eu-kontroll uten større komplikasjoner...hehe :): Har en kompis på jobben som kjører en 1975 Pontiac Transam 400 Formula(?) som har en 400 borra til 402, og han har rundt 400hk i gassermotoren sin. Det går som juling, ingen tvil om det, legger striper i alle gira på asfalten når det først går...men så er det noe galt hele tiden og da, så han sparer mye dekk på det :op Når det gjelder Volum/hk-forholdet som nevnes over her, så syns jeg det er helt riktig å sammenligne det på den måten. Det er en magisk grense på hvor mye man får ut av en 2.0 liter.... og det er soleklart og logisk at denne grensa blir utrolig mye større med en motor som er 4 ganger så stor. En annen ting er også holdbarhet... noe jeg ikke har sett så mye til pr dags dato fra noen merker egentlig..(tenker da i +500hk-klassen som ikke er orginale) - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-Eivind Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Tror vi er enige her.Men alle de som suger seg fast til japsesyndromet VIL IKKE innse at når det gjelder hk og dreiemoment, så klarer faktisk ikke japsene å følge amerikanerane... thats it! amcar og japse er to helt forskjellig prinsipper. men uansett så klarer du ikke få like mange hester ut av en vanlig japansk bil siden den ikke har slagvolum som en buss. den eneste "fornuftige" måten å samenlikne på er antall hk perr liter slagvolum. og da er japsene overlegene du kan ikke forevente å pumpe 2000 hester av en 2 eller 3 liters motor. samelikener du med danskebåten er ikke en biggblokk mye til kar heller hvis du skjønner? Opel ascona b-16v Opel Calibra 4x4 turbo Audi a4 1,8tq Suzuki drz-400sm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB 454 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 En annen ting er også holdbarhet... noe jeg ikke har sett så mye til pr dags dato fra noen merker egentlig..(tenker da i +500hk-klassen som ikke er orginale) http://www.sdpc2000.com/catalog/1579/SDPC-Street-Warrior-Series-Engines.htm Ta en kikk her, så ser du. de fleste av disse motorene får du med 2 års fabrikkgarati. Den største med garati som jeg har finni er en 632ci chevy big block med 1160 hk. det burde jo holde ei stund i gatebilen. med den nette sum: 21 995 $ 1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30, 1968 Chevrolet Impala, ,1937 Willys overland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB 454 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 amcar og japse er to helt forskjellig prinsipper. men uansett så klarer du ikke få like mange hester ut av en vanlig japansk bil siden den ikke har slagvolum som en buss. den eneste "fornuftige" måten å samenlikne på er antall hk perr liter slagvolum. og da er japsene overlegene du kan ikke forevente å pumpe 2000 hester av en 2 eller 3 liters motor. samelikener du med danskebåten er ikke en biggblokk mye til kar heller hvis du skjønner? Det eneste du sier her er jo at japsene ikke har laga store nok motorer til å ta opp konkuransen med amrikanerane... you lose!:thumb 1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30, 1968 Chevrolet Impala, ,1937 Willys overland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 ??? hva skal det bety ??? mest sannsynlig en stygg en. anders, han er en lexus fanatiker.. og japse elsker! ser ikke det skjønne i en amcar/jeep han :) hehe nico, finnes mange fine/flotte jeeper ute og går azza! selv om mange av de er SUV da (er jo mere asfalt bil en off road men..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 her har man hva en japse kan klare av :) hehe Click here to see Video hørte jeg hissig symaskin?? :lol: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 her har man hva en japse kan klare av :) heheClick here to see Video hørte jeg hissig symaskin?? :lol: Hehe, kan til og med holde igjen symaskinen,hehe!:) Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RCS Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Da laget jeg denne tråden kun for å stoppe at det blir litt mye OT i andres seriøse tråder... Her kan man komme med innspill til.... ja, dere vet... :chairshot :chairshot :chairshot Begge deler er bra!! Alt etter hva man ønsker seg... Japsebiler sier psssst pssst mens amcar sier vrooom vrooom... Hva vil du din bil skal si? http://www.Modifisert.net _ Norges største sammling av bilrelaterte linker av entusiast for entusiaster. Mitt bilstereo prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=160247 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SamH Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Begge deler er bra!! Alt etter hva man ønsker seg... Japsebiler sier psssst pssst mens amcar sier vrooom vrooom... Hva vil du din bil skal si? Vrooom, psssst, psssst vrooom, vrooom, vrooom, psst pssst pssst :thumb Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt GearCalc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB 454 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Begge deler er bra!! Alt etter hva man ønsker seg... Japsebiler sier psssst pssst mens amcar sier vrooom vrooom... Hva vil du din bil skal si? vræææl vræææl + et hesselig skrik fra en hestestor KOMPRESSOR....:respect 1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30, 1968 Chevrolet Impala, ,1937 Willys overland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 by the FUCKIN way, er det ikke noe med at man får et mye større teoretisk volum av en motor som f.eks er 2 liter og turbomata, i forrhold til en 2 liter som ikke er det? http://www.shafiroff.com/pro/737_bigchief.asp ca like stort volum som i den svarte granadan med storblokk ford?? denne er UTEN overladding da;) signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 forresten, en stakkar trøst dere riskoker elskere har: "er helt rett og bedømme hestene i forrhold til volumet" jaja trøst dere med det dere kan;) signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Har du snakka med karen siden du vet det eller ? han sier jo noe helt anna! Se filmen en gang til du... som umek og jeg påpeker yter ikke bilen mer enn ca 1000hk på det klippet. Jeg har enda ikke sett noe klipp av en bil med 2000hk som cruiser gata, i tråden her :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB 454 Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Se filmen en gang til du... som umek og jeg påpeker yter ikke bilen mer enn ca 1000hk på det klippet. Jeg har enda ikke sett noe klipp av en bil med 2000hk som cruiser gata, i tråden her :) okay, sorry. Men du hørte åsså at han sa rett føre at han kunne cruise rundt i gata med 2000hk åsså ? Men han hadde tuna den ned til ca 1000 hk nå, for det var mer en nok... Men hvis det er lettere for deg å finne en japsebil som cruiser rund med 1000hk i gata og ved noen enkle tastetrykk justerer den opp til 2000hk... så greit for meg... vis meg ! 1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30, 1968 Chevrolet Impala, ,1937 Willys overland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg