Gå til innhold

Iso kontakter og Bilradiospesialisten??

Ranger emnet

Frakk2000

Anbefalte innlegg

Jeg var oppom der i dag og hørte hvor mye de skulle ha for en ISO kontakt til min Sony spiller.

Da fikk jeg et skikkelig, (jeg synes ihvertfall) leimt svar.

"Nei, den må vi bestille fra Belgia.. og den kommer nok på rundt 1000,-"

"HÆ? Si det igjen?"

"Ja, det er pga no tyverisikring og no ledninger"

Hva i heitestefaen?

I sinne gikk jeg hjem og bestilte en fra Ebay for 70,-

WTF?

bhson16_m.jpg

= 1000,- iflg bilradiospesialisten.

Jeg holder meg langt unna den sjappa, har til nå bare fått elendig service og tullete svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nevnes til BRS sitt forsvar at de ikke setter prisen på denne ISO pluggen, det er det Sony Norge som gjør. Dessverre er det mange importører av spillere som setter skyhøye priser på slikt som ISO kabler, kabler til CD-skiftere osv fordi det er populære tyverimål og da skal det normalt ikke være lønnsomt å kjøpe ny kabel til en stjålet spiller. Vet hvertfall Pioneer tidligere hadde en politikk at de solgte kablene svindyre om du ikke kunne vise kvittering på spilleren din, igjen for å straffe tyven:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå det gjelder ISO kontakter, DIN rammer med mer, holder jeg meg LANGT unna Bilradiospesialisten!

Skulle også ha kontakt til en Sony-spiller en gang, og fikk tilsvarende pris som trådstarter. (greit nok, Sony har sin del av skylden her.)

Senere har jeg stukket innom for å kjøpe standard ISO kontakt (som samler strøm-kontakten og høytaler-kontakten.) Dette fantes visstnok ikke, ifølge BRS. Javel, kan jeg få en standard DIN-monteringsramme da, så jeg får montert spillerne mine? Nei, da måtte de vite nøyaktig hvilket merke og model utstyret var. Dette var noe gamelt utstyr jeg hadde liggende, så husket ikke det i hodet.

Enden på visa ble at jeg stakk innom Biltema, og kjøpte både ISO kontakt og monteringsramme. Kostet vel ikke en 50-lapp tilsammen heller.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider