Gå til innhold

volvo 240 sneik seg med i rally løp..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Sniker en Volvo seg utpå, tør pjokkern meg ikke de andre kjøre noe annet heller.. Som med våpen/krigføring. "Hei, Usa har atombomba - Helvette, da får vi skaffe skiten og!"

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Volvo 240 er noe av dte grommeste man kan kjøre i rally til under en mill? Dummeste jeg har hørt, den klasse du poster der er jo for nasjonal klasse, var ikke akkurat så veldig mange andre biler enn 240 der da. Så hvis man kjører et løp med 20 lada 1300`er og en subaru wrc bil så er lada`ene noe av det råeste da siden det er 20stk plassert på resultatlista?

 

DUST

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 er noe av dte grommeste man kan kjøre i rally til under en mill? Dummeste jeg har hørt, den klasse du poster der er jo for nasjonal klasse, var ikke akkurat så veldig mange andre biler enn 240 der da. Så hvis man kjører et løp med 20 lada 1300`er og en subaru wrc bil så er lada`ene noe av det råeste da siden det er 20stk plassert på resultatlista?

 

DUST

Greit nok, men hvis WRCen hadde kommet i mål bak 10 Ladaer, så ville ikke folk sett på den som veldig rå. Så kjapt over listen, de 6 første plasseringene var Volvo, Opel på nr 7, volvo ned til nr 15 og Golf på nr 16.. Hadde det vært Opel på første og VW på andre, hadde poenget ditt vært gyldig..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker en Volvo seg utpå' date=' tør pjokkern meg ikke de andre kjøre noe annet heller.. Som med våpen/krigføring. "Hei, Usa har atombomba - Helvette, da får vi skaffe skiten og!"[/quote']

 

Hallooo, for noen glupe teorier.

 

Når Petter Solberg kjørte rallycross med sin Volvo 242-nasjonal hadde han rundetider tett oppunder Superklassen hvor bla. Martin Skanche kjørte, selv kun med bakhjulstrekk.

 

Det samme ser man i bakkeløp, rally etc., at en godt preppet Volvo 240 holder godt følge med 4x4 :m'm:

 

Så nå må dere slutte å snakke tull gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 er noe av dte grommeste man kan kjøre i rally til under en mill? Dummeste jeg har hørt, den klasse du poster der er jo for nasjonal klasse, var ikke akkurat så veldig mange andre biler enn 240 der da. Så hvis man kjører et løp med 20 lada 1300`er og en subaru wrc bil så er lada`ene noe av det råeste da siden det er 20stk plassert på resultatlista?

 

DUST

Og poenget er?? Vis meg en rallybil til under en million kroner som går noe bedre enn en 240, det må i så fall være en 940...

Greit du får en Gruppe N Evo eller Sub STI for ca en halv mill, men jeg, og mange med meg mener at det ikke er i nærheten av å være så rått, Volvoene har mer power, men N4 bilene kjører bedre tider p.g.a firehjulsdriften

 

Og grunnen til at jeg posta resultatlisten for nasjonal er ganske enkel. Volvoene er for gamle til å kjøre gruppe N eller A, det kalles utgått homologering på rallyspråk. Gadd ikke lete etter en totaliste i går, men kanskje noen duster skjønner mere nå

 

Sigdalsrally 06

 

56 Thomas Schie

Göran Bergsten NAF A&B jr

Forshaga M C Ford Focus WRC

Thomas Schie A

8 0:20.0

41:53.0 0:00.0

0:00.0

2 57 Anders Grøndal

Trond Inge Østbye NMK Drammen

NMK Elverum Subaru Impreza WRC

Anders Grøndal A

8 0:00.0

42:34.0 0:41.0

0:41.0

3 54 Morten Østberg

Alexander Wiig KNA Varna

KNA Varna Subaru Impreza WRC

Morten Østberg A

8 0:00.0

43:46.0 1:53.0

1:12.0

4 59 Eivind Steffensen

Jan Petter Sigvartsen NMK Follo

NAF Follo Subaru WRX STi

Eivind Steffensen N

4 0:00.0

44:03.0 2:10.0

0:17.0

5 58 Martin Stenshorne

Ove Johnny Andersen NMK M & S

KNA Eiker Mitsubishi Lancer E9

Martin Stenshorne N

4 0:00.0

44:07.0 2:14.0

0:04.0

6 64 Per Biksrud

Vegar Nedberg NMK M&S

KNA Eiker Subaru WRX STi

Per Biksrud N

4 0:00.0

45:12.0 3:19.0

1:05.0

7 60 Per Erik Brynildsen

Roy Espen Olsen MA Moss

KNA Varna Mitsubishi Evo 7

Per Erik Brynildsen N

4 0:00.0

45:49.0 3:56.0

0:37.0

8 85 Geir-Ingar Mythe

Tormod Kvisler NMK Gol

NAF Hamar Subaru WRX STi

Geir-Ingar Mythe N

4 0:00.0

46:02.0 4:09.0

0:13.0

9 6 Vidar Furuseth

Øyvind R. Beckstrøm NMK Trøgstad

NAF Eidsvoll & omegn Volvo 242

Vidar Furuseth NAS

9 0:00.0

46:08.0 4:15.0

0:06.0

10 11 Ole Morten Korsmo

Tor Lindkjølen KNA Solør

KNA Kongsvinger Volvo

Ole Morten Korsmo NAS

9 0:00.0

46:11.0 4:18.0

0:03.0

11 7 Kjetil Bråthen

Per Gunnar Aarnes NAF A&B jr

KNA Kongsvinger Volvo 940 EVO

Kjetil Bråthen NAS

9 0:00.0

46:12.0 4:19.0

0:01.0

12 5 Tor Helge Halland

Anders Nygård NMK Nore & Uvdal

NMK Nore & Uvdal BMW M3

Tor Helge Halland NAS

9 0:00.0

46:34.0 4:41.0

0:22.0

13 3 Lars Morten Berntsen

Arne-Ingar Stulen NMK Hadeland

NMK Hadeland Ford Escort Maxi Kit Car

Lars Morten Berntsen NAS

9 0:00.0

46:36.0 4:43.0

0:02.0

14 72 Peder Økseter

Sivert Johansen NMK Elverum

NMK Tønsberg Ford Fiesta ST 150

Peder Økseter N

3 0:00.0

46:37.0 4:44.0

0:01.0

15 8 Knut Høistad

Thomas Aarnæs NMK Romerike

NAF A&B jr Volvo 242

Knut Høistad NAS

9 0:00.0

46:59.0 5:06.0

0:22.0

16 19 Jan Kåre Wilsberg

Trond Billingsø KNA Kongsvinger

KNA Kongsvinger Volvo

Jan Kåre Wilsberg NAS

9 0:00.0

47:22.0 5:29.0

0:23.0

17 34 Anders Barli

Jan-Erik Jensen NMK Follo

NMK Follo Ford Escort

Anders Barli NAS

10 0:00.0

47:41.0 5:48.0

0:19.0

18 15 Kim Andre Hjalmarsen

Raymond Braaten KNA Kongsvinger

NMK Aurskog/Høland Volvo

Kim Andre Hjalmarsen NAS

9 0:20.0

47:58.0 6:05.0

0:17.0

19 24 Stian Dahlum

Ola Eng NMK Gardermoen

NMK Gardermoen Volvo 940

Stian Dahlum NAS

9 0:00.0

48:07.0 6:14.0

0:09.0

20 68 Anders Kjær

Trond Svendsen NMK Grenland

NMK Larvik Peugeot 206 XS

Anders Kjær A

6 0:00.0

48:10.0 6:17.0

0:03.0

21 87 Ronny Andersen

Ole Jakobsen NMK Nore & Uvdal

NMK Nore & Uvdal Mercedes 190 16v

Ronny Andersen NAS

9 0:00.0

48:25.0 6:32.0

0:15

 

 

:knock:

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen halloo, da. Hvordan i all verden kan man si at Volvo 240 er noe av det beste i rallyverdenen til under en mill? Det er snakk om å presse, dessuten tåler 240 mye, derfor prefererer sikkert mange den, samt 940. De er billige å reparere, samt enkle å reparere provisorisk.

Du ser at 240en topper lista, men hvordan hadde en Delta eller en 205 klart seg? Αntageligvis ikke bra, det er kanskje ikke like mange Deltaer eller 205er på markedet som 240er. Vis meg en Integra mot en 240, Integraen vinner trolig.

Dessuten, snakker vi bakker, asfalt, grus, gjørme, sand, hva snakker vi om? En bakhjulsdreven 240 ville gjort det langt bedre i mange løp hvor forhjulsstrekkere ikke klarer det bra.

At du skal ha en viss skill for å kjøre en bakhjulsdreven bil med mye power råder det ingen tvil om, men som sagt, mye handler også om sjåføren og hvor hardt man presser.

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at Delta har firehjulsdrift, ergo stiller den i annen klasse.(forbudt med 4 WD i nasjonal, var bra i Grp N tidligere)

205 har det vært kjørt mye med, men resultatene har vel ikke blitt de helt store, om vi da ser bort fra 205 T16 4 WD

Integra har også vært en del på skogen, men en hysterisk VTEC er ikke det beste på sleipt underlag..

Og vi snakker om rally her, d.v.s tørr asfalt, snø, is, leire, sand, bakker, både opp og ned, gjørme, rullegrus .o.s.v

Mye handler om sjåføren ja, det er det som er rally, diskusjonen var vel om en Volvo var egnet som rallybil, og da snakker vi bare rally, dvs registerte biler som framføres på vanlig veg som er sperret. Rallycross som det ble referert til over her med Schanche og Solberg drev med er noe helt annet, og Volvoen herjer der også, i hvertfall i RCN og store Supernasjonal.

Og jeg skal ikke komme med noen liste nå, men se litt på tidene på den siste, så ser dere hvor langt en 240 er etter en Focus WRC etter en del mil på skogen. Ca 4 min.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette å finne deler til, billige å drifte, solide.. Men kom ikke her og si Volvo tvåførr er den beste rallybilen til under en mill uten unntak. Det å bli ufin mot andre fordi de ikke deler dine synspunkter.. Det er bare trist. Blir vel en gammal 142 på meg, men den dagen jeg tror bilmerket er magisk i kollisjon og i rallyløypa selger jeg igjen. Sånt er farlig/dumt.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette å finne deler til' date=' billige å drifte, solide.. Men kom ikke her og si Volvo tvåførr er den beste rallybilen til under en mill uten unntak. Det å bli ufin mot andre fordi de ikke deler dine synspunkter.. Det er bare trist. Blir vel en gammal 142 på meg, men den dagen jeg tror bilmerket er magisk i kollisjon og i rallyløypa selger jeg igjen. Sånt er farlig/dumt.[/quote']Har heller aldri sagt det, jeg sa NOE av det råeste. Det finnes noen Opeler og BMWer, VWer og Forder som også er bra..

Men at Volvoen er spesielt billig vil jeg ikke være med på, de koster noen kroner disse værsting nasjonalbilene

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri sagt det, jeg sa NOE av det råeste. Det finnes noen Opeler og BMWer, VWer og Forder som også er bra..

Men at Volvoen er spesielt billig vil jeg ikke være med på, de koster noen kroner disse værsting nasjonalbilene

 

Ja, det er ikke mye Volvo igjen på nasjonalbilene, hverken i motor, gir eller understell. Og delene er gjerne DYYYRE. Sellholm er et av firmaene som gjør gode penger på slikt :):

 

En ting jeg synes er sterkt er at 940 har klart å hevde seg så godt i rallysammenheng. Hvem skulle vel tro at en diger, tung, sikker, gammeldags familiebil kan konverteres til en effektiv grusmaskin som slår ut adskillig mindre og lettere biler?:respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri sagt det, jeg sa NOE av det råeste. Det finnes noen Opeler og BMWer, VWer og Forder som også er bra..

Men at Volvoen er spesielt billig vil jeg ikke være med på, de koster noen kroner disse værsting nasjonalbilene

 

Du sa: Og poenget er?? Vis meg en rallybil til under en million kroner som går noe bedre enn en 240, det må i så fall være en 940...

 

 

Hvordan skal man tolke det noe annerledes?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår