Gå til innhold

volvo 240 sneik seg med i rally løp..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vet nå ikke helt om jeg kan si meg enig i at de har utviklet bilene for svensk natur da, hvorfor er det så jævlig mange volvoer i USA da? Men uansett, er ikke helt uenig.

 

Syns også at det er litt morsomt at folk sier at 240 er traktor. Hehe, med tanke på hva som ble mest knust i denne filmen, så har 240 fått et kompliment! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet nå ikke helt om jeg kan si meg enig i at de har utviklet bilene for svensk natur da, hvorfor er det så jævlig mange volvoer i USA da? Men uansett, er ikke helt uenig.

 

De har vel også gjort en del testing i Nevada/Texas/Arizona og, tipper jeg. Hvorfor Volvoene er populære i USA er det ingen tvil om. De er store, komfortable, billige, sterke, sikre og kan ikke svinge. Perfekt for Amerikanere. Nå kan vi jo også ta med at Golf/Rabbit var bestselger der borte en stund. Ting blir ikke alltid som det er tiltenkt. Er det logisk at Japanske biler skal være dobbelt så bra som Amerikanske i kvalitet når det var Amerikanerne som oppfant kvaliteten (jeg snakker om nye biler, ikke Japse fra 06 og Amcar fra 66).

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er sikre og billige å reparere, kanskje? Fordi Volvo er svensk og norske og svensk natur er ganske lik, kanskje? De har vel prøvd å utvikle bilen i en sporty retning også, iallfall gjort noen hi-speed tester, og hvordan kan man bedre gjøre det med en bil spesielt påtenkt for Norden enn å gi den inn i de svenske skoger? De har høy bakkeklaring og robust hjuloppheng fra før av? Det er lett å finne seg en 1/2/7/940?

Det betyr ikke at de er de raskeste og aller beste bakhjulsdrevne rallybilene..

 

Hvis dette er fjortiss-kommentarer er du nærtagende..

Feil, feil og feil

1) Sikre: Mulig du ikke er klar over det, men i motorsport benyttes noe som kalles bur, dvs en forsterkning først og fremst for å beskytte de inni, men også for å stive opp karosseriet for bedre kjøreegenskaper. Dette gjelder alle biler, det ene merket har dermed ingen fortrinn

 

2) Billige: En fulspec EVO motor komplett koster ca 270 000 kr, legg så til 100k for ei Sellholm kasse, minst 50 k for skikkelig hjuloppheng, og i tillegg alt det andre som karosseri, stoler, hjul, bur,o.s.v.. Billig?

 

3) Høy bakkeklaring: Hallo, de fleste som henger med i toppen kjører med fullt justerbart understell enten de kjører Golf eller M3

 

4)Robust hjuloppheng: Gidder ikke å kommentere en gang (se punkt 3 hvis du ikke forstår)

 

5) Lett å finne en bil: Trenger vel ikke å lete så lenge etter en Ford Sierra eller Opel Ascona heller, Eller en BMW 325

 

Uansett, Ingen har i denne tråden kommet med en bil som BEVISELIG er bedre å kjøre rally med. En meritert svensk rallyfører påsto at nasjonal 940 var det råeste han noengang hadde kjørt. "du kan åka med uppstall i tvåhundra med full kontroll" Stikkordet er balanse, tenk deg en Honda Civic i 200+ på en sporete skogsbilvei

Det er en fordel å i hvertfall ha vært på et løp før man uttaler seg, du kan ikke ha vært på mange

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at signaturen min enda er høyst aktuell.. Gidder ikke diskutere dette mer' date=' er 1867934 tråder på forumet med "volvo er best-pjatt"

 

Have phun videre..[/quote']Må bare. Jeg har aldri ært noen fan av Volvo, har aldri hatt Volvo heller, men samtidig går det ann å innse at når det gjelder rally og tohjulsdrift så er de av de beste, det er forskjell på pjatt og resultater

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en ting å si og det er at du har nok desverre vunnet denne diskusjonen Mondeo...damn...:) ingen har kommet med konkret ting imot uten at du har argumentert det bort... du har herved overbevist meg...240 er en bra om ikke den beste rallybilen! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en ting å si og det er at du har nok desverre vunnet denne diskusjonen Mondeo...damn...:) ingen har kommet med konkret ting imot uten at du har argumentert det bort... du har herved overbevist meg...240 er en bra om ikke den beste rallybilen! :)

Hva er den beste a?:hmmmmmmmmm:

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel også gjort en del testing i Nevada/Texas/Arizona og, tipper jeg. Hvorfor Volvoene er populære i USA er det ingen tvil om. De er store, komfortable, billige, sterke, sikre og kan ikke svinge. Perfekt for Amerikanere. Nå kan vi jo også ta med at Golf/Rabbit var bestselger der borte en stund. Ting blir ikke alltid som det er tiltenkt. Er det logisk at Japanske biler skal være dobbelt så bra som Amerikanske i kvalitet når det var Amerikanerne som oppfant kvaliteten (jeg snakker om nye biler, ikke Japse fra 06 og Amcar fra 66).

 

kjørt mye bil du skjønner jeg...

- '98 520iAT

x '92 525i

<oO=|||=Oo>

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, feil og feil

1) Sikre: Mulig du ikke er klar over det, men i motorsport benyttes noe som kalles bur, dvs en forsterkning først og fremst for å beskytte de inni, men også for å stive opp karosseriet for bedre kjøreegenskaper. Dette gjelder alle biler, det ene merket har dermed ingen fortrinn

 

Så bur hjelper i en front-mot-front? HAHA..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke mye Volvo igjen på nasjonalbilene, hverken i motor, gir eller understell. Og delene er gjerne DYYYRE. Sellholm er et av firmaene som gjør gode penger på slikt :):

 

En ting jeg synes er sterkt er at 940 har klart å hevde seg så godt i rallysammenheng. Hvem skulle vel tro at en diger, tung, sikker, gammeldags familiebil kan konverteres til en effektiv grusmaskin som slår ut adskillig mindre og lettere biler?:respect

 

Rally Nasjonal eller Rallycross Nasjonal du sikter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår