Gå til innhold

Død 12"

Ranger emnet


shm

Anbefalte innlegg

For et par uker siden begynte 12" min (Vamp DR-12) å rote litt.

Spilte som den har gjort hele tiden, kobla ut, kom tilbake, ingen ulyder eller forvrengning, bare kobla ut og inn.

Sånn var det i en uke omtrent, helt til den døde helt. Ingen anelse om hva som har skjedd.

 

Kobla en gammel 10" i kasse på samme forsterker, samme utgang, og det fungerer helt flott.

 

Har tatt ut 12" og sjekka loddingene på terminalene, og ingenting ser løst eller ødelagt ut.. Hva kan det være?

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekk resistansen på suben

 

Måle motstand mellom pluss/minus?

 

Siden den har 2 spoler, 2 terminaler, skal det da måles mellom pluss på den ene og minus på den andre?

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mål en og en spole ja.

resistansen skal ligge like under impedansen til elementet. ligger den betydlig lavere, er spolen antageligvis smeltet sammen og kortsluttet. ligger den betydlig høyere, eller du ikke får noe resultat, er den antageligvis brent over, eller har dårlig kontake ett sted (dette skjer av og til i overgangen mellom terminalen og selve spolen dersom kablene inn til spolen blir utsatt for juling og de i tillegg er litt for korte. noe en del desverre er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt Vamp element døde for ikke så lenge siden, men det var en DC-12... Var en slags ulyd i den ett par uker, en slags metaliske skrangle lyd... Plutselig en dag ble det helt stille, går ikke an å bevege elementet nå, låst seg helt... Måler 3,3 ohm i hver spole, hadde bare brukt den i 4 månder! :angry:

03 Honda Civic Type R 30th Anniversary

# 19428 NIGHTHAWK BLACK

 

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ikke innkjøpt for over ett år siden skal du kunne få ny på garantien om den ikke er defekt grunnet brukerfeil.

 

Vamp sakene har fått en noe delt omtale her på forumet, jeg registrerer bare at mitt eget slagord; "kvalitet foran kvantitet" holder lengre enn disse...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ikke innkjøpt for over ett år siden skal du kunne få ny på garantien om den ikke er defekt grunnet brukerfeil.

 

Vamp sakene har fått en noe delt omtale her på forumet, jeg registrerer bare at mitt eget slagord; "kvalitet foran kvantitet" holder lengre enn disse...

 

Derfor aldri kjøp rockford!

 

Viss det er mekanisk lyd i subben så er det mest sannsynelig at spolen(e) har brent seg. Er ikke helt sikker på hvilken resultat en må få på målingene da! Eneste rett og slett kortslutning!

 

Det som trengs da er rekoning som koster litt! Om det i det hele tadt er å få gjort på vamp subber!?!? i alle fall her i norge!

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår