Plastic Racer Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Dette er ikkenoe spesiell sak, men unnskyldingen hans er "priceless" –Siden jeg kjørte en helt ny bil, så var jeg ikke klar over at jeg kjørte så fort som målingen viste. Vanligvis kjører jeg en gammel bil, lød forklaringen i Fredrikstad tingrett. http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060806/NYHET/108060008/1002/FORSIDE Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hmm.. så gamle biler har en feilvisning på ca 50km/h i 80 ? det han sier? hehe Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plastic Racer Skrevet August 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Greit nok at bedre lydisolering osv gir deg dårligere fartsfølelse, but still.. :P Siter 1997 Audi A3 1.8 Ambition VACN - Østfold Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 ja.. var det jeg mente med feilvisning :P Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 hvem har ikke gjort dette? men ikke alle blir tatt da kanskje :) Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 trukke jeg har øvelseskjørt i de hastigheter nei..hehe.. poenget mitt er at det blir så latterlig å si noe slikt.. har du ikke fulgt med på speedometeret, slik som han faktisk indirekte sier at han ikke har gjort, så har du vel strengt tatt ikke fulgt den loven/regelen som sier at man skal være aktsom..hehe Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Om du kjører en Fiesta til vanlig føles 50 som 100 i en ny bil, så hvorfor ikke? :P Men.. fortsatt idiotisk sagt. Øvelseskjøre i slike hastigheter? Vel, en kjører jo forbi en gang i blandt.. :) Men over tid blir det litt værre. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_GF Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Om du kjører en Fiesta til vanlig føles 50 som 100 i en ny bil, så hvorfor ikke? :P Men.. fortsatt idiotisk sagt. Øvelseskjøre i slike hastigheter? Vel, en kjører jo forbi en gang i blandt.. :) Men over tid blir det litt værre. Om du må opp i 134 km/t for å foreta en forbikjøring i en 80-sone, så er det strengt tatt ikke behov for å kjøre forbi i utgangspunktet :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Behov. Definer behov? Jeg har en enkel filosofi når det gjelder forbikjøring, å tilbringe minst mulig tid i motsatt kjørebane, og å kun kjøre forbi når det er oversiktelig. Er da absolutt like trygt å gi flatt jern som å øke sjansene for å møte noen. Og er det ikke oversiktelig kjører en ikke forbi i første omgang. :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Bedre å ta en hurtig forbikjøring med full trykk,enn å ta hele forbikjøringen i 10kmt over fartsgrensen,da får det både sakte,og sjansen for å møte en bil er større da. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 My point exactly.. Du beveger deg tross alt i 80km/t i motsatt kjørebane dersom du skal følge fartsgrensen i en 80-sona, og det vil si at du bruker veldig lang tid på venstre side av veien. I 100 bruker du litt mindre tid forbi, i 110 enda mindre tid, og det gunstigste er nok å bare presse på. Det er vel logisk? :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Men 134 er nok å ta litt i. Er ikke mange forbikjøringer der jeg er oppe i over 120. Edit: Og jeg har lappen.. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shane Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 My point exactly.. Du beveger deg tross alt i 80km/t i motsatt kjørebane dersom du skal følge fartsgrensen i en 80-sona, og det vil si at du bruker veldig lang tid på venstre side av veien. I 100 bruker du litt mindre tid forbi, i 110 enda mindre tid, og det gunstigste er nok å bare presse på. Det er vel logisk? :) Kjempelogisk spør du meg, dessuten rekker en å få litt fart om en holder full pupp forbi et vogntog som hadde 90 i utgangspunktet. ;) Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Jeg foretrekker å gasse, og unngå å se på speedo når jeg kjører forbi. :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Straffen var ikke så gale da. 5000kr i bot (får mer ved å ligge i 70 i en 50 sone), utsatt førerkort til januar 2007 (5mnd til, han er ikke 18 ennå, så er ikke gale å måtte vente noen mnder), også betinget fengsel. Kan noen forklare hva som menes med betinget? Jeg vet han ikke må sone bak murene, men hva mer ligger det i det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg