Gå til innhold

Returslange på golf gti motorer?

Ranger emnet

daggis

Anbefalte innlegg

Skikkelige forgassere har vel ikke retur på bensin.

Fire 40mm liggende dellortoer hadde sikkert fungert bra.

Men var jeg deg ville jeg heller beholdt innspruten.

Legg opp et nytt rør langs kanalen på undersiden.

Oppi der du skrur bunnen sammens med karosseriet.

Der har du masser av skruer du kan feste klemmer i.

Blir mye arbeid, med radiator, vannslanger, bensinslanger, elektronikken osv...

Hvor mye tror du dette bygget kommer til å koste deg?

Du får lett tak i motorer som passer rett inn, og er luftavkjølte på over 112hk for rundt 10 000,-

Ingenting slår boxerlyden ... :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en golf 1,6 gti motor med forgasser på hånden. Kanskje bedre å kjøpe den da? Er 1.6 motoren noe mindre fysisk enn 1.8? eller er det samme blokk, med større borring?

Jeg vil ihvertfall ha vannkjølt! :D Da får jeg jo skikkelig varmeapparat og sånn. Pluss at trimmede T1 motorer jo har veldig begrenset levetid.

Eller kanskje jeg rett og slett skal drite i gti motor, og ta en vanlig 1.8 med forgasser? Det er vel 90hk disse har?

Vanskelig å bestemme seg :rolleyes:

har fått bud på 1500kr p åden gamle motoren min, adapteret får jeg for 2500, gti motoren skulle han ha 750 for. Da mangler jeg bare radiator, og det er jo ikke så dyrt. Så noe dyrt prosjekt skal dette ikke bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Har en golf 1,6 gti motor med forgasser på hånden. Kanskje bedre å kjøpe den da? Er 1.6 motoren noe mindre fysisk enn 1.8? eller er det samme blokk, med større borring?

Jeg vil ihvertfall ha vannkjølt! :D Da får jeg jo skikkelig varmeapparat og sånn. Pluss at trimmede T1 motorer jo har veldig begrenset levetid.

Eller kanskje jeg rett og slett skal drite i gti motor, og ta en vanlig 1.8 med forgasser? Det er vel 90hk disse har?

Vanskelig å bestemme seg :rolleyes:

har fått bud på 1500kr p åden gamle motoren min, adapteret får jeg for 2500, gti motoren skulle han ha 750 for. Da mangler jeg bare radiator, og det er jo ikke så dyrt. Så noe dyrt prosjekt skal dette ikke bli.

1.6 og 1.8 GTI motorer fra golf 1 er fysisk like store....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Nei det er samme blokk med MINDRE borring.... :D Alt vannkjølt er G60 og 16v har oljespylte stempler... Ellers er det stort sett VELDIG likt hva blokk angår...

Har forresten en radiator til gti...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 years later...