thomassj Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 min 740 med en 85 mod b230a er tungstarta når den er var men starter tvert når den er kald. hvis du skal starte bilen 3-10 min etter du har stoppa den må jeg stå ganske lenge på starteren før den tenner.... noen som har hatt samme prob på sin b230 a?? Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 jepp! min starter på første runda på startern når den er kald, og er litt tregere når jeg har kjørt litt... veit ikke hvorfor det er sånn.. men mange motorer som er sånn... trokke det er no farlig :): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Prøv å skift fordelerlokk, rotor, pluggledninger og plugger.. Så skal du se at det ordner seg :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 forgassermembran / forgasserolje Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GjerstaN^ Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Bytt disse da de er fulle av sot. Det er mest sannsynlig årsaken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 EGR ventiler. Sjekk også røret som går rundt og bak motoren hvis ventilene er tette. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 min b230a startet altid lett, selv med blokert egr, så ser ikke helt grunnen til at det kan være årsaken.. å skifte plugger og kabler er altid bra, men ikke bytt til biltema.. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hazzie88 Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Min b230a er også fælt tungstarta når den er varm. Veldig irriterende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Er det noen som har en 740 med b230a som fremdeles starter lett når den er varm? Skrik ut. Jeg tror utformingen på innsugsslangen på 740/b230a ikke er så heldig. Min teori er at bensindamp samler seg der og ikke blir luftet ut, selv om varmstartsventilen fungerer. Min sliter ihvertfall litt med å starte varm, men skrur jeg av luftfilterslangen fra forgasseren og prøver å starte, starter den med en gang. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Jeg skjønner heller ikke hva EGR systemet skulle ha å gjøre med dette.. EGR er noe man fjerner, og ikke noe man renoverer for å si det sånn :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GjerstaN^ Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 i mitt tilfelle har dette med å bytte egr ventilene hjulpet enormt!! den er mer lett startet enn før da bilen er varm. De jeg hadde var fulle av sot! fikk tips av onkelen min som hadde hatt det samme problemet og byttet egr ventilene, det hjalp der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 my respons her gitt....takker har også følelse av at motoren rett å slett drukner i benzin(damp) men faen må nå gå an å gjøre noe med det?? er jo irriterende å skal starte på en benz stasjon når du har fyllt.... Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Min f motor har en tedens til å svive på laft turtall å daue når den er varm, men det hjelper heldigis i ruse den litt. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Spør på Volvo hva du skal gjøre med EGR, de sier at du skal fjerne det.. Skru av EGR manifoilden, finn frem en 50 øring og en bolt som passer, og skru til. 50 øringen passer rett i hullet, og siden den er av kobber, blir det potte tett. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 tok av agr slange å lot den ligge løst å vips bilen starter lett igjen;) men problemet er da altså at motoren ikke klarer å kvitte seg med all bensindampen... Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.