Gå til innhold

Bilder av motorrom i Corrado G60 ?

Ranger emnet

2.0_G60

Anbefalte innlegg

Noen som gidder å legge ut gode og mange bilder av et corrado motorrom?

Skal begynne å montere motor, og det meste er glemt siden februar da demonteringen fant sted... Heh... Og er det noen andre som har erfaringer med å øke slagvolumet i en G60 motor ? Er litt spent på effekten.

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så vanlig å øke volumet på G60. Det du bør gjøre da er å borre opp til 1,9L Jeg vil da anbefale å bytte råder til skikelige 144mm råder i samme slengen.

De som øker volum til 1,9L har stort sett gjort ganske mye før de kommer så langt. DVS porting av lader, mindre ladehjul, større intercooler, portet topp med større ventiler, grenrør, vass kam og effektanlegg.

Dette koster såpass mye at du er veldig langt på vei til 16vT allerede

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ved øking av slagvolum og det som det drar med seg, er man vell ikke langt unna 16vT. Men er ikke d sånn som "alle" har da?

Jeg har iallefall gått en annen vei, koste va det har gjort. (hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg nok ikke gjort det, men når jeg først har kommet så langt som jeg har gjort er det ingen vei tilbake)

Jeg har byttet blokka med en ABK-blokk, 2.0. Smidde råder og stempel. Porta topp, kvass kam og dyser. Bensinpumpe og FPR. Og ellers det som trengs. som f.eks. supersprint eksos, med grenrør.

Eneste jeg mangler er tid til å skru den sammen. Har flyttet på hybel 2 timer unna verksted og deler.

Nissan 200SX -97'

Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt)

Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider