Gå til innhold

røyk fra bilen, bør jeg bekymre meg?

Ranger emnet

cuts

Anbefalte innlegg

Jeg var litt for tøff i en oppover bakke idag, ga den i 2 giret, og plutselig fikk bilen noe lignende motorblokk. Såg da i i sidespeilet og kunne nesten ikke se veien pga det var så mye røyk ifra bilen.

Kjørte så intil veien og sto i 10 minutt før jeg kjørte videre. Da virket alt ok

Men mitt spm! hva sjedde? farlig? noe ødelagt? bør jeg være bekymret?

(ja jeg fikk lappen idag:confused: )

så er noe nervøs kan du si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt for tøff i en oppover bakke idag, ga den i 2 giret, og plutselig fikk bilen noe lignende motorblokk. Såg da i i sidespeilet og kunne nesten ikke se veien pga det var så mye røyk ifra bilen.

Kjørte så intil veien og sto i 10 minutt før jeg kjørte videre. Da virket alt ok

Men mitt spm! hva sjedde? farlig? noe ødelagt? bør jeg være bekymret?

(ja jeg fikk lappen idag:confused: )

så er noe nervøs kan du si!

hvilken farge var det på røyken?? jeg gjetter på blåst toppakning...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men måtte le litt nå:op: Sikkert no med tidsppunktet å gjøre, men ikke no frekt ment:):

Men ja, du burde bekymre deg hvis det begynte å ryke sånn plutselig. Om det var grå røyk så kan det nok være toppakningen din ja. Hadde det vært blå røyk så kunne det vært oljeforbruk, svart røyk kunne vært for mye bensin/sot som løsnet.

Du kan se om det er olje i kjølevannet ditt som Skrotnisse sier. Mest sannsynlig er det toppakningen din.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit røyk bak er 95% sikker topp-pakningen hvis du ikke har sprekt toppen eller blokken. Men det har jeg ikke hørt om til nå...

Du finner verkstedsmanualer for bytte av pakningen på den rusisker siden som står under tråden D.I.Y. Den nettsiden er foresten helt konge. Printa ut 1500 sider med instruksjoner om hvordan man skrur på Golf III.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være det at du har hatt en dårlig vannslange, og når du ga på, så blei trykket altfor høyt, sånn at du blåste en vannslange ved innsuget,...

som kjent.. vann og varmt innsug/eksosmanifold = røyk! masse hvit røyk

skjedd meg før og.. dog på en 2'er golf 1.8 gasser.. vannslangen som går inn til innsuget sprakk, og spruta vann på innsug og eksosmanifold.. røyk vilt en liten stund

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være det at du har hatt en dårlig vannslange, og når du ga på, så blei trykket altfor høyt, sånn at du blåste en vannslange ved innsuget,...

som kjent.. vann og varmt innsug/eksosmanifold = røyk! masse hvit røyk

skjedd meg før og.. dog på en 2'er golf 1.8 gasser.. vannslangen som går inn til innsuget sprakk, og spruta vann på innsug og eksosmanifold.. røyk vilt en liten stund

kan stemme det ja

hva gjør jeg med det problemet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider