Gå til innhold

røyk fra bilen, bør jeg bekymre meg?

Ranger emnet

cuts

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gjort følgende:

-Bytta olje( for å se om det er vann der)

-Sjekka alle slangene til kjølesystemet når motoren er sikkelig varm.

-Tatt en grunndig motorvask og sett etter en stund om det er noe som legger ut noe sted.

-Går bil som før hadde jeg stoppet der.

- går den dårligere en får ville jeg tatt en komptest. Her bør vel alle sylinderne være over 1:10 tror jeg.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det var ekstremt mye sot som kom ut :P en 1.4 er som oftest ikke trødd :P øhm..men stemmer for pretender sitt forslag :):

skal jo helst ikke late som ingenting har hendt etter massivt røykutslipp fra en bil (uønsket røyktustlipp altså :???: )

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det var ekstremt mye sot som kom ut :P en 1.4 er som oftest ikke trødd :P øhm..men stemmer for pretender sitt forslag :):

skal jo helst ikke late som ingenting har hendt etter massivt røykutslipp fra en bil (uønsket røyktustlipp altså :???: )

Nei vet jeg ikke skal late som ingenting, men når bilen er helt lik som den var før, håper jeg bare at det ikke er noe ødelagt

1,4 rocker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i kompresjonstest å det tullet der...

Var det en dieselbil?

isåfall kan det være at du har kjørt for hardt, og at turboen er ødelagt, men det er den jo tydeligvis ikke siden du kunne kjøre videre etterpå.

Sort røyk: olje sammen med brennstoffblanding. toppakning kan være gåen, eller pakninger i turboen er gåen.

Hvit røyk: Kjøleveske sammen med brennstoffblanding. toppakning gåen.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet jeg ikke skal late som ingenting, men når bilen er helt lik som den var før, håper jeg bare at det ikke er noe ødelagt

1,4 rocker

Har vann i oljen går det som får........... en stund. Det hadde ikke jeg tatt sjangsen på. Mye unødvendig skruing når en skal bytte motor fordi man er litt slapp med vedlikeholdet.... Er du ikke go på å skru blir du det siden du har kjøpt VW eller så bør du bytte bil med det samme... sorry slik er det bare...

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket vannbeholderen, og der var det ikke en dråpe!

Det såg ikke fuktig ut i beholderen en gang, jeg fylte 2 liter, og der va ennå ikke vann opp til minimums merke.

Dette kan vell være synderen*?

Å nei, jeg kan ikke skru, så vidt jeg klarer å fylle bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider